نسخه چاپی

اهدای عضو در شیلی اجباری شد

با تصویب قانونی در مجلس شیلی، اهدای عضو در این كشور آمریكای جنوبی اجباری شد.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از اروپاپرس نوشت: بر اساس مصوبه مجلس شیلی، پزشكان از این پس برای استفاده از اعضای بدن افراد بالای 18 سال سن در این كشور پس از مرگ، نیازی به كسب اجازه قبلی آنها در زمان حیات و یا موافقت اعضای خانواده شان ندارند.

بر اساس این مصوبه، تنها در صورتی‌ یك فرد در شیلی اهداكننده عضو محسوب نمی شود كه در زمان حیات، مخالفت خود با آن را در محضر ثبت كرده و به سازمان ثبت احوال كشورش ارائه دهد.

این مصوبه در چارچوب طرح اصلاح قانون كنونی اهدای عضو در شیلی مصوب سال 2010 انجام شد.

در قانون سال 2010 از افراد خواسته شده بود هنگام گرفتن كارت شناسایی یا گواهینامه رانندگی موافقت یا مخالفت خود را با اهدای عضو از طریق درج یك گزینه اعلام كنند و تاكنون بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر از این طریق با اهدای عضو خود مخالفت كرده اند.

با این حال، نمایندگان پیشنهاد دهنده طرح اصلاح قانون اهدای عضو در شیلی معتقد بودند كه بسیاری از این افراد بعدها نظر خود را تغییر داده یا اصلا فراموش كرده اند كه هنگام اخذ كارت با آن مخالفت كرده اند.

'ویكتور تورس' از نمایندگان حزب 'دموكرات مسیحی' شیلی و از بانیان این طرح، پس از تصویب آن در مجلس گفت: امروز، روز مهمی‌ برای تقویت اهدای عضو است. ما بسیار خوشحالیم زیرا قانونی كه قبلا داشتیم، مشكلات بسیاری را برای اهدای عضو ایجاد می‌‌كرد و موجب شده بود شاخص اهدا‌ی عضو به طور چشمگیری كاهش یابد.

یك نماینده موافق دیگر نیز اظهارداشت: این قانون كمك بزرگی‌ برای صد‌ها شیلیایی است كه امروز نیاز به پیوند عضو دارند زیرا ما از حق زندگی‌ كردن دفاع می‌‌كنیم.

قانون جدید در حالت عادی از شهریور ماه آینده به اجرا در می آید اما نمایندگان مجلس از رییس جمهوری تقاضا كرده اند هر چه زودتر این قانون را امضا كند.

۱۳۹۲/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...