نسخه چاپی

هرآنچه در برنامه 90 دیشب گذشت؛ از صحبت های جنجالی كاظمیان علیه سران پرسپولیس تا رونمایی از خریدهای جدید قرمزها

مجری برنامه 90 به دخالت نمایندگان مجلس در خصوص رای كمیته انضباطی برای تبانی در لیگ دسته اول انتقاد كرد.

برنامه 90 از ساعت 22:31 دوشنبه شب 23 اردیبهشت ماه 1392 به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.


* انتقاد فردوسی‌پور از فشار نمایندگان مجلس به فدراسیون فوتبال برای عدم برخورد قاطع با تبانی
در برنامه این هفته 90 به بحث تبانی در لیگ دسته اول و رای قاطع کمیته انضباطی پرداخته شد.


در بخشی از این برنامه، عادل فردوسی پور با اشاره به مصاحبه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس (نوباوه) در خصوص قول گرفتن از فدارسیون فوتبال برای نگریستن با دیده اغماض به پرونده تبانی در لیگ دسته اول از دخالت نمایندگان مجلس انتقاد کرد.


نمایندگان تبریز نیز برای جلوگیری از محرومیت شهرداری تبریز تلاش های زیادی انجام دادند.


* نکونام: اگر حجازی و قایقران بودند قدرشان را نمی دانستیم ؛ کار بزرگی برای مهدی نکردم
جواد نکونام بازیکن بزرگ، بین المللی و کاپیتان تیم ملی فوتبال در یک حرکت فوق العاده و کم نظیر در فوتبال کشورمان در مراسم جشن قهرمانی تیم استقلال با پیراهنی که تصویر مهدوی کیا روی آن حک شده بود، حضور یافت.


جواد نکونام در ارتباط تلفنی با برنامه 90 درباره حرکتی که در جشن قهرمانی استقلال در تقدیر از مهدی مهدوی کیا انجام داد اظهار داشت: «این حرکت را دوست داشتم از ته دل انجام بدهم. به پاس زحماتی که مهدی در این سال ها کشیده بود. وقتی فیلم بازی سپاهان پرسپولیس را دیدم و خداحافظی مهدوی کیا را دیدم خیلی ناراحت شدم.»


وی ادامه داد: «این اتفاق برای همه فوتبالیست ها رخ می دهد. واقعا هم دوست نداشتم این قدر درباره اش صحبت شود. یک کار کوچک بود. اگر مهدوی کیا در اروپا بازی می کرد یک مسابقه خداحافظی باشکوه برایش برگزار می شد. به نوبه خودم به خاطر افتخارآفرینی هایی که سال ها در آلمان و تیم ملی داشت این کار را انجام دادم. لیاقت بازیکنان ما بیش از اینهاست. کار برزگی برای مهدی نکرده بودم. این قدر افتخارآفرینی کرده است که این ها برای مهدی کم است.»


کاپیتان تیم ملی افزود: «وقتی من در اسپانیا بودم و مصدوم شدم اولین بار رفتارهای اینچنینی را دیدم. شما دیدید برای مسعود شجاعی چه کردند. اینیستا در فینال جام جهانی گل می زند چه می کند. در ایران این قدر این کارها انجام نشده است که یک حرکت کوچک این قدر به چشم می آید. باید وظایفمان را در برابر اسطوره هایمان بدانیم. این کارها دست من بازیکن نیست. دست مسئولان فدراسیون است.»


بازیکن سابق اوساسونا تاکید کرد: «یادم هست دفاع چپ اسپانیول سه سال پیش در زمین جانش را از دست داد. او شماره 11 بود و تا پارسال در همه بازی ها هواداران اسپانیول در دقیقه 11 برایش دست می زدند.»


نکونام تاکید کرد: «خدا رحمت کند ناصر خجازی و سیروس قایقران را. اگر در میان ما بود این قدر قدرش را نمی دانستیم. موقعی بودند قدرشان را نمی دانسنیم وقتی رفتند به یادشان افتادیم که مراسم و جشن برگزار کنیم. همه با هم باید کمک کنیم که به پیشکسوتان احترام بگذاریم و جو خوب و صمیمی را در بیرون از زمین ایجاد کنیم.»


نکونام درباره وضعیت استقلال در آستانه بازی مقابل الشباب در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: «خدا را شکر وضعیت تیم خوب است. حدود یک ساعت پیش به دبی رسیدیم. سه شنبه تمرین می کنیم و آماده بازی الشباب می شویم.»


* پخش گزارشی از زمین فوتبالی که مهدوی کیا در آن بازی فوتبال را شروع کرد دقایقی از برنامه 90 را به خود اختصاص داده بود. رحیم میرآخوری یکی از اولین مربیان مهدوی کیا نیز در خصوص سال های ابتدایی فوتبال مهدوی کیا صحبت هایی را مطرح کرد.


مهدوی کیا در یکی از خاطرات خود گفت: «زمانی که دانش آموز بودم هم در تیم فوتبال مدرسه بازی می کردم و هم در تیم هندبال؛ در تیم فوتبال مدرسه با کارت یکی دیگر از بازیکنان شرکت می کردم اما در بازی پایانی به دلیل اینکه مرا می شناختم بازی نکردم؛ سرانجام در هندبال قهرمان شدیم اما در فینال فوتبال که حضور نداشتم سه بر صفر باختیم.»


* مدیر عامل آلومینیوم: قطری ها ۱۶ تیمی هستند، چرا ما نباید بیشتر تیم داشته باشیم؟ / فردوسی پور: اگر این طور است چینی ها باید لیگ هزار تیمی داشته باشند
مدیر عامل آلومینیوم هرمزگان عادل فردوسی پور را مقصر اصلی 16 تیمی شدن لیگ برتر می داند.


حسین جباری زاده هم یکی از مهمانانی بود که امشب روی خط برنامه 90 آمد. او که تیمش به لیگ دسته اول سقوط کرده است سعی داشت تا فردوسی پور را مجاب کند که برنامه 90 روی 16 تیمی شدن لیگ برتر نقش زیادی داشته است. اتفاقی که اصلا به مزاج آنها خوش نیامده است. او در ابتدا گفت: «شما و برنامه تان تاثیر زیادی روی روی 16 تیمی شدن لیگ برتر داشت. با وضع این قانون حق آلومینیوم خورده شد،چون تیم ما به دسته اول نیفتاد، بلکه تیم ما را به دسته اول فرستاند.»


در این لحظه فردوسی پور گفت: «در اینکه برنامه 90، یک برنامه تاثیر گذار است شکی وجود ندارد اما این اصلا درست نیست که هم چیز را به گردن من بیاندازید. بحث 16 تیمی شدن لیگ برتر از دو سال پیش مطرح بوده و ارتباطی به من ندارد.»


عادل در حالی این حرف را زد که جباری زاده دوباره گفت: «ما به بشاگرد که از مناظق زلزله زده است رفته بودیم، جالب بود به جای اینکه ما به آنها دلداری بدهیم آنها ما را به خاطر سقوط آلومینیوم دلداری می دادند. این تیم همه چیز مردم بندرعباس است و به آن علاقه خاصی دارند. الان قطر و امارات با این که کشور کوچکی هستند از لیگ برتر ما بیشتر تیم دارند. چرا ما نباید بیشتر تیم داشته باشیم؟»


مدیر عامل آلومینیوم هرمزگان وقتی این حرف را زد فردوسی پور چنین واکنشی را نشان داد: «معیارهایی که شما و یک سری از دوستانتان مطرح می کنید اصلا درست نیست. اگر آن طور که شما می گویید باشد چینی ها باید لیگ 1000 تیمی داشته باشند. یا آمریکایی ها با آن وسعت جغرافیایی باید تعداد تیم هایشان را بیشتر کنند. تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر اصلا ارتباطی به وسعت و جمعیت ندارد، بلکه امکانات لازم را می خواهد. الان کره ای ها با آن همه امکانات 14 تیم دارند. در هفته های قبل شما و مدیر عامل پیکان گفته بودید که اگر لیگ 16 تیمی شود در لیگ دسته اول تیم داری نخواهید کرد؛ ایرادی ندارد اصلا تیمداری نکنید چون اتفاقی نخواهد افتاد.»


* تصادف شدید انصاری‌فرد و همسرش
عادل فردوسي پور خبر داد كه مدیرمسئول روزنامه پیروزی و همسر وی در یک سانحه رانندگی دچار آسیب دیدگی شدند.


شب گذشته محمدحسین انصاری فرد مدیرمسئول روزنامه پیروزی و برادر مدیران عامل سابق پرسپولیس دچار سانحه رانندگی شد.


وی در این سانحه از ناحیه لب و سر دچار آسیب دیدگی شد و با 40 بخیه از بیمارستان مرخص شد. همسر انصاری فرد نیز در این سانحه از ناحیه جمجمه و بینی با شکستگی مواجه شد.


* خلعتبري خطاب به فردوسي پور: شما پرسپوليسي هستيد
محمدرضا خلعتبری مهاجم تیم سپاهان مهمان حضوری برنامه 90 بود. وی در صحبت های خود گفت: «این فصل، فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم و در این فصل تنها دوبار به دلیل تمارض و دریافت کارت زرد محروم شدم.»


خلعتبری در خصوص پیشنهادهایی که از تیم های مختلف قبل از شروع فصل داشته است، گفت: «در دبی که بودم قبل از بازی فینال جام خلیج فارس شیرینی سرپرست تیم پرسپولیس به آنجا آمد و با من صحبت کرد.»


وی راجع به شیطنت هایی که در زمین فوتبال انجام می دهد گفت: «این کارها برای دوران جوانی من بوده است و اکنون بازیکن باتجربه ای شده ام و دیگر از این شیطنت ها نمی کنم.»


خلعتبری در خصوص تعداد پاس های گلی که داده است گفت: «تا کنون 14 پاس گل در لیگ برتر و فکر می کنم 6 پاس گل هم در لیگ قهرمانان آسیا به بازیکنان سپاهان داده ام.»


خلعتبری در خصوص صحنه دلداري دادن به فرشيد طالبي پس از اخراج در بازي استقلال گفت: «در این صحنه به دلیل اینکه از تیم استقلال جلو بودیم به طالبی گفتم زمین را به آهستگی ترک کند تا مقداری از زمان بازی کشته شود!»


خلعتبری درخصوص مارادونا گفت: «مارادونا واقعا شخصیت بزرگی داشت و با تمامی بازیکنان بسیار خوب رفتار می کرد. به نظر من لیونل مسی هم بازیکن بزرگی است و بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال دنیاست اما نمی توان این دو را با هم مقایسه کرد.»


خلعتبری در پایان گفتگوی خود با عادل فردوسی پور، وی را به جانبداری از پرسپولیس متهم کرد.


وی خطاب به مجری 90 گفت: «وقتی سپاهان گل می زد با آرامش آن را اعلام می کردید و زمانی که پرسپولیس گل می زد فریاد می زدید.»


خلعتبری همچنین تاکید کرد عکسی از فردوسی پور پس از این بازی منتشر شد که فردوسی پور را ناراحت از باخت پرسپولیس نشان می داد که مجری 90 تاکید کرد به خاطر خداحافظی غریبانه مهدوی کیا ناراحت بوده است.


* حسن زاده: آرا صادر شده بر اساس مدارک مستدل بوده اند ؛ تشکر داشتیم اما برخی تهدیدات هم داشتیم
اسماعیل حسن زاده در گفتگوی تلفنی با برنامه 90 اظهار داشت: «موضوع زشتی، موضوع پرونده ما بود و دو، سه هفنه وقت ما را گرفت. از اهالی رسانه عذرخواهی می کنم که بالای 100 تماس با من گرفته شد و نتوانستم پاسخ بدهم.»


وی ادامه داد: «از همه آنهایی که به ما در این پرونده کمک کردند ممنون هستم. در کنار این آرا، احترام می گذاریم به متولیان این تیم ها و هوادارانشان ولی ما به قانون احترام می گذاریم. سعی کردیم قانونمدار باشیم و با مدارک و اسناد رای بدهیم. بخشی از این تحقیقات محرمانه بوده است. همین جا از مراجع ذی صلاح تشکر می کنیم.»


رییس کمیته انضباطی درباره اینکه وضعیت تیم های صعود کننده به لیگ برتر پس از سقوط شهرداری تبریز به لیگ یک عنوان کرد: «جدول در تخصص ما نیست و باید از بهروان سوال کرد.»


وی ادامه داد: «عزیزانی که در این پرونده محکوم شدند، می توانند فرجام خواهی کنند و با ارائه هزینه دادرسی اعتراضشان را به کمیته استیناف برسانند. البته پرونده مفتوح است و به افراد دیگر رسیدگی می شود.»


رییس کمیته انضباطی درباره اتهامات باشگاه استقلال خوزستان گفت: «در بحث این باشگاه رفتارهایی بوده است که علیه تیم خودشان انجام دادند و بحث تبانی نبوده است. اگر این دوستان که برای شان احکام صادر شده، حق تیم خودشان را تضییع نمی کردند، استقلال صنعتی مستقیم به لیگ برتر می رسید. آنها حقی از تیم دیگری ضایع نکردند و در حق خودشان جفا شد. این را هم بگویم که پس از اعلام رای تلفن های تشکر داشتیم اما برخی تهدیدات هم داشتیم.»


حسن زاده درباره اینکه در نهایت چه تیمی به لیگ برتر صعود می کند گفت: «این سئوال را باید مسئولان سازمان لیگ و آقای بهروان جواب بدهند. البته تا جایی که من می توانم بگویم، این است که ما هنوز این پرونده را باز نگه داشتیم. بازی پلی آف به احتمال فراوان باید تا زمان اعلام حکم کمیته استیناف به پایان بیفتد.»


وی درباره اینکه گفته می شود از مجلس به فدراسیون و کمیته انضباطی در این پرونده فشارهایی آمده است گفت: «اصلا از طرف مجلس فشار نبود.جلسه ای که داشتیم چگونگی ماجرا بود. اتفاقا نمایندگان مجلس از اعمال قانون حمایت کردند. خود نمایندگان شریف تبریز هم اصرار داشتند که واقعیت مشخص شود. عزیزان ما در مجلس تلاشی برای فشار نداشتند.»


حسن زاده درباره مستند بودن آرای صادر شده گفت: «در این بحث مدارک مستدل هست. البته تلاش کردیم بر اساس علم و اخلاقمان تنبیه مناسب را انجام بدهیم اما کمیته استیناف هم در کار است. دوستان یک هفته وقت دارند که از طریق کمیته استیناف اعتراض کنند.»


قطعا در تقویم سازمان لیگ تاثیر می گذارد. شاید در کمیته استیناف شرایط فرق بکند.


* حمله تند مهاجم تراکتور به سرپرست پرسپولیس
جواد کاظمیان چند ماه پس از جدایی اش از پرسپولیس لب به سخن گشود و علیه سعید شیرینی، حرف های تندی را بیان کرد. او تاکید کرد که بازیکنان پرسپولیس از بالا تا پایینش دل خوشی از شیرینی ندارند.


کاظمیان همچنین به جدایی اش از پرسپولیس اشاره کرد و توافقی که بر اساس آن چکی از باشگاه در اختیارش قرار گرفت؛ «آن چک شخصی بود و به باشگاه تعلق نداشت.آن چک برگشت خورد. وقتی پیگیر شدم دیدم متعلق به یک دست فروش بوده است. جالب اینکه کل گردش حساب صاحب حساب به 7، 8 میلیون هم نمی رسید اما متوجه شدم که خود شیرینی این دسته چک را برای آن فرد تهیه کرده است.»


وی افزود: «گذشت تا به وقتی رسیدیم که پدرم در بیمارستان بستری شد. رویانیان آمد و به او ماجرا را توضیح دادم. رویانیان گفت که آن چک سرکاری بوده است!»


کاظمیان همچنین مذاکرات شیرینی با دو بازیکن لیگ برتری در نیم فصل را افشا کرد؛ «وقتی در نیم فصل به دفتر شیرینی رفتم؛ دیدم که شجاع خلیل زاده و یعقوب کریمی آنجا هستند. درست همان کاری که در فصل پیش انجام شد و به بازیکنان قدیمی پول ندادند و به جدیدها دادند.»


او درباره آغاز فصل هم گفت: «وقتی برای قرارداد نشستیم تا صحبت کنیم شیرینی گفت چقدر به تو بدهیم. من رقمی را بیان کردم. گفت ما به محمد نوری ملی پوشش هم این قدر نمی دهیم. او من را اصلا نمی شناخت.»


کاظمیان افزود: «چند وقت در برنامه 90 گل من به ازبکستان پخش شد. فردای آن روز در تمرین شیرینی گفت قبلا ملی پوش بوده ای؟!»


پس از این اظهارات، سعید شیرینی سعی کرد روی خط 90 بیاید اما وقت برنامه این اجازه را به وی نداد.


* رویانیان: آقایانی که پرسپولیس را نابود کردند حقشان برخورد است ؛ کاظمیان برای باشگاه چه کرد ؛ نیم نگاهی هم به کرانچار دارم
محمد رویانیان در گفتگوی تلفنی با برنامه 90 درباره اظهارات جواد کاظمیان در این برنامه علیه سعید شیرینی عنوان کرد: «درباره بحث جواد کاظمیان حرفش درست نیست. من نمی خواهم اسرار را بیان کنم ولی دوستان دقت کنند حرف درست بزنند.»


وی درباره وضعیت سرمربی جدید پرسپولیس گفت: «در بحث سرمربی باید بگویم که هنوز تکلیف سپاهان درست مشخص نیست. استقلال هم حرف و حدیث هست. 3، 4 باشگاه مشخص است. پرسپولیس هم مثل بقیه است. البته ما زمان را رعایت می کنیم. دقت لازم را می کنیم و سرمربی جدید را دیرتر از بقیه تیم ها معرفی نمی کنیم.»


مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: «با توجه به مباحثی که در هیات مدیره شده است اولویت یک ایرانی است. بعد اینکه پرسپولیسی باشد. این ما را محدود می کند. من هم تا جایی که بتوانم انجام می دهم. من بهترین گزینه را انتخاب می کنم ولی فعلا مایلی کهن و درخشان گزینه های ما هستند.»


وی در پاسخ به این پرسش که مگر با دایی اختلاف ندارد و چطور می تواند با او در پرسپولیس کار کند اظهار داشت: «اختلاف نظر من با دایی نمی تواند شرط یا ملاحظه تصمیم گیری من باشد. من برای خودم تصمیم نمی گیرم. برای تیم تصمیم می گیرم.»


رویانیان درباره انتقادات رییسی کیا، مدیرعامل راه آهن از مذاکره باشگاه پرسپولیس با دایی توضیح داد: «این حرف شرعا درست نیست. من پس از انعقاد قرارداد راه آهن با دایی صحبت نکردم. قبل از اینکه می خواستند امضا کنم پیشنهادم را رساندم. این را هم گفتم اگر قرار باشد به پرسپولیس بیاید با راه آهن مذاکره می کنیم. حوصله ندارم جواب همه را بدهم. مذاکره می کنیم شد، شد و نشد،نشد. اینکه این همه تفسیر و اتهام ندارد. به هر حال رییسی کیا برادر من است.»


وی درباره اینکه در کمیته فنی پرسپولیس افرادی هستند که نگاه خاصی به نیمکت دارند گفت: «بیشتر پیشکسوتان فوتبال ایران پرسپولیسی هستند. پیشکسوتان تیم های دیگر، اندازه پرسپولیس نیستند. باید بپذیریم پیشکسوتان پرسپولیس بی نظیرند. مساله ای به نام مهدوی کیا چند ماه در این کشور سایه انداخته است.»


رویانیان درباره اینکه چرا خودش به عنوان مدیرعامل، سرمربی را تعیین نمی کند گفت: «کمیته فنی ما 4 مربی را انتخاب کرد و همه زیر سوال بردند وای به حال اینکه خودم انتخاب کنم. استیلی، دنیزلی، ژوزه و یحیی را کمیته فنی انتخاب کرد.»


وی درباره وضعیت دایی و کرانچار عنوان کرد: «درباره دایی باید با راه آهن صحبت کنیم. نیم نگاهی هم به کرانچار دارم. باید ببینیم سپاهان چه می شود. البته با این حرف ها برای کرانچار بازار گرمی هم می شود ولی این خبرها نیست.»


مدیرعامل پرسپولیس درباره بحث ماموریتش در دولت گفت: «دولت که با ما خوب نیست. یک چیز نابهنگامی را اعلام کردند بعد می گویند آن بحث مربوط به ستاد سوخته نه پرسپولیس. نمی دانم با چه فرمولی می فرمایند.من حتما ادامه می دهم تا ببینم آقایان چه می گویند.»


وی درباره بحث مربی پرسپولیس افزود: «من همزمان با تیم های دیگر مربی را انتخاب می کنم. باید کاری کنم که همزمان با بقیه باشگاه ها مربی ام را انتخاب کنم. اکثر بازیکنان را می خواهیم. ممکن است 3، 4 جابجایی داشته باشیم. مهدوی کیا تشریف برد. کریمی هم تشریف برد. باید صحبت کنیم.»


مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه آیا با با برانکو ایوانکوویچ مذاکره داشته است یا نه اظهار داشت: «با برانکو هم صحبت هایی شده است. دنبالش هستیم.»


وی درباره بحث تغییر سعید شیرینی برای فصل آتی گفت: «ایشان در فصل گذشته سرپرست بودند اما برای فصل آتی تغییراتی می دهیم.»


رویانیان درباره اظهارات جواد کاظمیان گفت: «کاظمیان حرفش درست نیست. او یک رفتار غیرحرفه ای کرده است. من به او گفتم از نظر باشگاه استحقاق گرفتن این پول را نداری. به دلیل مسائلی که پیش آمد او به شکل درستی به تراکتور نرفت. کاظمیان جزو بازیکنان با ارزش بوده است الان هم احترام می گذاریم اما اگر قرار باشد یک طرفه بیان شود به نظرم برای چیزهای دیگری است. ضمن اینکه ما مشکل مالی هم داریم.»


مدیر عامل پرسپولیس درباره اینکه بحث پرسپولیس استکهلم چه کمکی به باشگاه می کند گفت: «تشخیص من است. به شما چه ربطی دارد.»


وی که در این قسمت برنامه عصبانی شده بود ادامه داد: «من بازیکنان را 30 درصد در زمان دنیزلی به دلیل لطمه ای که به پرسپولیس زدند جریمه کردم. با این نتایجی که گرفتند باید برخورد کنیم. این حق باشگاه است. کاظمیان برای باشگاه چه کرد. این آقایانی که پرسپولیس را نابود کردند حقشان برخورد است.والله جریمه کردم. این بازیکنان فصل قبل مستحق جریمه بودند. حق باشگاه و هوادار است. همین فصل حق هواداران است که این نتیجه را بگیریم.»


مدیر عامل پرسپولیس در پاسخ به این پرسش عادل فردوسی پور که امسال چقدر درآمدزایی کرد گفت: «اینجوری گزارش می دهند؟ سوال بدی است.»


وی درباره اینکه فعلا که سرمربی مشخص نیست چگونه بازیکن می گیرد گفت: «مربی ما گل محمدی بوده است. با او برنامه فصل بعد را هم بسته بودیم. آنهایی که کاندیدا صحبت کردیم و کمیته فنی دیدیم نظرشان با گل محمدی یکی است. شجاع خلیل زاده، یونس شاکری، یعقوب کریمی و مهاجم نساجی را گرفتیم. همه این نفرات را گل محمدی تایید کرد. البته باشگاه هم اصول دارد و اینطور نیست که همه چیز دست مربی باشد.»


مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه قنبرزاده، مدیرعامل نفت تهران گفته باشگاه پرسپولیس در مذاکره با کریمی تخلف کرده است و او قرارداد سه ساله دارد اظهار داشت: «کریمی قرارداد سه ساله دارد و گفته شاهد هم دارد.»


وی درباره اینکه قنبرزاده گفته است کریمی را جریمه می کند گفت: «جریمه کند.»


رویانیان درباره اینکه آیا امسال هم به بازیکنان پورشه می دهد گفت: «ما چیزی قبلا ندادیم. هر کسی گفته خلاف شرع گفته است.»


* نظرسنجي: پرسپوليس پرطرفدارترين تيم ايران شد
در سوال مسابقه نظرسنجی پیامکی برنامه از ببیندگان سوال شده بود که طرفدار چه تیمی هستید كه 10 گزينه انتخاب شده بود. در پايان نظرسنجي نزديك به 3 ميليون و 400 هزار نفر شركت كرده بودند كه نتايج آن به شرح زير است:


1. پرسپوليس: 1.310.613 پيامك معادل 44 درصد كل آرا


2. استقلال: 1.125.372 پيامك معادل 38 درصد كل آرا


3. تراكتورسازي: 243.944 پيامك معادل 8 درصد كل آرا


4. سپاهان: 107.491 پيامك معادل 4 درصد كل آرا


5. گهر دورود: 37.653 پيامك معادل 1 درصد كل آرا


6. فولاد خوزستان: 36.861 پيامك معادل 1 درصد كل آرا


7. داماش گيلان: 35.44 پيامك معادل 1 درصد كل آرا


8. ملوان: 23.403 پيامك معادل 1 درصد كل آرا


9. نفت آبادان: 17.749 پيامك معادل 1 درصد كل آرا


10. ساير تيم ها: 17.255 پيامك معادل 1 درصد كل آرا


آخرین برنامه 90 فصل فوتبال 1391-92 در ساعت 2:43 بامداد سه شنبه 24 اردیبهشت ماه به پایان رسید.

۱۳۹۲/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...