نسخه چاپی

مادر ژاپنی شهید بابایی درمحل شهادت فرزندش

فرمانده قرارگاه مشترك جنوب كشور ستاد راهیان نور گفت: با دعوت این ستاد در آخرین روزهای اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی، "كونیكو یامامورا" مادر اهل كشور ژاپن شهید محمد بابایی به محل شهادت فرزندش سفر كرد.

رحیم آقایی پور در گفتگو با مهر اظهار کرد: «کونیکو یامامورا»، استاد دانشگاه، و مادر ژاپنی شهید محمد بابایی به دعوت ستاد مرکزی راهیان نور در منطقه عملیاتی فکه، محل شهادت فرزندش و جمع کاروانهای راهیان نور حاضر شد.
وی افزود: خانم یامامورا که وی را بیشتر با عنوان مادر شهید بابایی می شناسند بانویی ژاپنی الاصل است که سالهاست مسلمان شده و با انتخاب نام «سبا» در ایران زندگی می کند.

آقایی پور عنوان کرد: این بانو جنگ جهانی دوم را در زادگاهش و هشت سال دفاع مقدس را در ایران تجربه کرده و از هر دو خاطرات در ذهن دارد، برای اولی تقدس قائل نیست اما برای دومی واژه ای جز دفاع مقدس را نمی پسندد و این دفاع آنقدر برایش اهمیت داشته که یکی از فرزندانش را در راه آن قربانی کند.

فرمانده قرارگاه مشترک جنوب کشور ستاد راهیان نور عنوان کرد: کونیکو در ژاپن و در شهر آشیا متولد شد، او بعد از فارغ التحصیل شدن از مدرسه به دانشگاه رفت و دو سال در رشته ریاضی فیزیک به تحصیل پرداخت اما به دلیل ازدواج درس را رها کرد. ۵۳ سال پیش آقای بابایی که آن زمان در ژاپن زندگی می کردند و مدرس زبان انگلیسی در آموزشگاهی بود که کونیکو در آنجا دانشجو بود و به این ترتیب با هم آشنا شدند.

آقایی پور عنوان کرد: او هنگام ازدواج ۲۱ سال داشت و قبل از ازدواج مسلمان شد. سبا با آقای بابایی صاحب سه فرزند به نامهای سلمان، بلقیس و محمد شدند. شهید محمد بابایی همان مولود مبارکی بود که هنگام مهاجرت دائمی والدینش به ایران، مسیر بین زادگاه مادرش کوبه ژاپن تا تهران را در شکم سبا طی می کند تا چشم در سرزمینی بگشاید که قرار بود چندین سال بعد به خاطر حفظ آن به شهادت برسد.

شهید بابایی در سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه به شهادت رسید و حالا مادرش با حدود ۷۷ سال سن به محل عروج فرزندش آمد تا نشان بدهد دفاع از اسلام مرز و جغرافیا نمی شناسد.

۱۳۹۱/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...