نسخه چاپی

مصباح یزدی: عدم حضور در انتخابات خیانت به اسلام است

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: حضور در مسایل اجتماعی و سیاسی در جامعه واجب و عدم حضور در انتخابات خیانت به اسلام، امام(ره) و راه شهیدان است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار با دانشجویان مراکز آموزش عالی استان قم، با تاکید بر اهمیت خلق حماسه سیاسی اظهار کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات، حماسه سیاسی را می‌آفریند و این حضور گسترده موجب حفظ نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن می‌شود.

وی افزود: حماسه سیاسی و حضور مردم در انتخابات از واجبات است زیرا عدم حضور مردم در این حماسه بزرگ ممکن است موجب انتخاب فردی شود که از نظر اعتقادی و رفتاری صلاحیت لازم را نداشته باشد. این غفلت توسط ملت در آینده مسایل مهمی همچون سازش با آمریکا، قدرت‌طلبی و عافیت‌طلبی قابل لمس خواهد بود.

مصباح یزدی با اشاره به ضرورت انتخاب فرد اصلح در انتخابات نیز تصریح کرد: برای انتخاب اصلح و کاندیدای دلسوز، شجاع و حافظ منافع ملت ایران و امت اسلامی باید به منویات رهبر معظم انقلاب به عنوان چراغ هدایت و روشنگری جامعه توجه کامل داشت.

وی، تلاش برای عزت امت اسلامی را از ویژگی‌های مهم کاندیداها برشمرد و اظهار کرد: ما با کسی که اسلام‌ستیز باشد و تلاشی در جهت اعتلای اسلام نکند مبارزه می‌کنیم و کاندیداهای اصلح را فردی می‌دانیم که منافع خویش را در گرو منافع نظام اسلامی ببیند و برای عزت امت اسلام تلاش مضاعف داشته باشد.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر لزوم احساس وظیفه مردم برای انتخابات خاطرنشان کرد: اگر چنین احساسی در میان مردم وجود نداشته باشد، دشمنان به اهداف و خواسته‌های خود دست می‌یابند و در جامعه همچون زمان طاغوت شاهد روحیه بی‌تفاوتی خواهیم بود.

وی ادامه داد: وظیفه داریم با حضور خود در پای صندوق‌های رای، فرد اصلح را طبق منویات رهبر فرزانه انقلاب و مراجع معظم تقلید انتخاب و دین خود را به امام(ه) و شهدا ادا کنیم.

مصباح یزدی در پایان یادآور شد: امام خمینی(ره) به عنوان مدیری مدبر و رهبری عظیم‌الشأن، روحیه مشارکت گروهی را در جامعه احیا و دست سلطه‌گران را از مسائل حساس کشور کوتاه کرد و برای قدردانی از تلاش‌های امام(ره) و حفظ خون شهدا باید در این حماسه سیاسی بزرگ حضور یابیم.

۱۳۹۲/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...