نسخه چاپی

راز سفارش تابوت توسط شهید همت در سوریه

سردار سعید قاسمی، شب گذشته 23 اردیبهشت ماه در مراسم مدافعان حرم با بیان اینكه مجلس باید برای ریاست جمهوری خطوط قرمز مشخص كند، گفت: حرف و حدیثهای تند یا كند در خصوص مواضع كلیدی و استراتژی نظام جمهوری اسلامی در حد و قواره فرمانده كل قواست.

به گزارش نما سردار سعید قاسمی، شب گذشته 23 اردیبهشت ماه در مراسم مدافعان حرم به ارائه سخن پرداخت و گفت: در این فرصت کم می خواهم چند ورق از تاریخ این کشور را مرور کنیم. در چنین شبی، در سال 1361 مرحله دوم عملیات الی بیت المقدس آغاز شد. در چنین شبهایی نبردی شروع شده بود که تانکهای دشمن قبل از فرود حتی از روی کفی ها، شلیک می کردند.

وی افزود: در آستانه سوم خرداد هم هستیم که شما موفق می شوید خرمشهر را از زیر اشغال ارتش بعثی خارج کنید. به فاصله 10 روز بعد از این عملیات باشکوه، رژیم صهیونیستی برای خفیف کردن چنین عملیات باعظمتی که آقا روح الله در مورد آن گفته بود «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» به جنوب لبنان حمله کرد و تا بیروت پیشروی کرد.

قاسمی در ادامه سخنانش اظهار داشت: از خیل پدران شما و نسل شما جمعیتی به فرماندهی شیر در زنجیر، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) احمد متوسلیان به فرمان امام(ره) برای مبارزه با دشمن در زمانی که زمین خودمان در دست دشمن بود وارد این منطقه شد. اخیرا در رسانه ها و گفتار و نوشتارها آمده است که امام(ره) در جریان این اعزام نبود، مگر می شود فرمانده کل قوا در جریان نباشد که قوایی از ایران برای مبارزه با اسرائیل وارد لبنان و سوریه شده است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: هیچ یک از کشورهای مدعی عربی نیرویی برای مقابله با اسرائیل اعزام نکرده بودند، الا گردانی از لیبی که در سوریه درگیر فساد شدند و سوری ها آنها را اخراج کردند. متوسلیان سعی کرد جبهه را شناسایی کند و وارد نبرد سرنوشت ساز شود. سوری های حاضر نشدند که وارد عملیات سنگین بروند. متوسلیان برای شناسایی مناطق بیروت وارد این شهر شد که اکنون بیش از سی و یک سال است که از او و همراهانش خبری نیست. دعا می کنیم اگر شهید شده خداوند او را با اولیاء محشور کند و اگر زنده هست خداوند او را به جمع ما بازگرداند.

این کارشناس فرهنگی و سیاسی اظهار داشت: سپاه اسلام این ضربه سهمگین را خورد. بعد از او پرچم به دست «کوچک محسنی» و شهید همت افتاد. در جلسات متعددی که با رفعت اسد ـ وزیر دفاع سوریه ـ برگزار شد بین همت و او تنشی ایجاد شد. همت به او گفت ما یک ماهه که اینجا هستیم می دانید که بخشی از خاک ما در دست دشمن است. ما در سوریه برای بازی با دشمن نیامده ایم اگر شما قصد دارید که این گونه به مبارزه ادامه دهید ما نیستیم. اما اگر می خواهید به صداقت گفتار و عملکرد ما ایمان بیاورید از نجارهای شهر بپرسید که از همان روز اول که وارد سوریه شدیم به تعداد نیروهای اعزامی تابوت خود را سفارش دادیم.(این ضرب المثلی است در بین عربها که نشان دهنده دست کشیدن از همه چیز است.)

وی بیان کرد: نیروها که در حرم حضرت زینب(س) ساکن شده بودند آنقدر عاشقانه به زیارت می پرداختند که بیهوش می شدند. بعد از مدتی امام(ره) دستور داد که برگردید. تصمیم آقا روح الله درست بود فرموده بودند راه قدس از کربلا می گذرد. هر دو تصمیم اعزام و برگشت تصمیم درستی بود. اگرچه در تصمیم دوم یعنی برگشت، برگشت واقعی نبود و تاریخ نشان داد که جبهه تربیت نیرو در لبنان فعال شد و مجموعه ای سازماندهی شد که بعدها به عنوان حزب الله لبنان نامگذاری شد؛ اگرچه بعدها عده ای در داخل کشور سر کار آمدند که اعلام برائت کردند از چنین تاریخ پرشکوهی و اعلام سرافکندگی کردند. چه این کار را بکنند و چه نکنند تاریخ این را به عنوان افتخاری ثبت کرده است. سید حسین نصرالله از تربیت شدگان این پادگان است.

وی با اشاره به دوران بعد از جنگ اظهار داشت: دورانی که اکنون دعا می کنیم ای شهدا! ای کاش با شما بودیم. خداوند مقدر کرد که ما در این دوران در مقطع امام خامنه ای زندگی کنم. سال گذشته داستان بهار کشورهای عربی اتفاق افتاد، جدا از اینکه جریانهای سیاسی چقدر اعتقاد به این امر داشته باشند که این اتفاقاتی که در کشورهای عربی افتاد چقدر منشأ آن انقلاب اسلامی است یا اعتقاد نداشته باشیم. (مستحضر هستید که تفکر حضرت آقا را قبول داریم، نه هر تفکر پوسیده و انحرافی و متفرقه دیگری که با این حرکت پرشور انقلابیون کشورهای عربی همسازی وهم نوایی نکردند و فقط نظاره گری کردند و خداوند به خاطر این نظاره گری آنها را مؤاخذه خواهد کرد.) سقوط یکی پس از دیگری کشورهای تحت سلطه آمریکا و شیوخ مرتجع و کثیف و سرسپرده آمریکا و اسرائیل را شاهد بودیم.



وی افزود: به دلیل عدم آمادگی شما و بخشی از مسئولان که با تفکر آقا روح الله نسبت به اینکه تعادل این قضیه در دنیا فقط و فقط با تشکیل بسیج جهانی اسلام به هم می ریزد اعتقاد نداشتند و هم اکنون هم ندارند. عصر امروز اعلام مواضع کردند، کسی در دانشگاه امیرکبیر صحبت کرد و گفت: ما تحت حاکمیت بزرگ جهانی هستیم که کدخدای آن آمریکاست ما می پذیریم و مستقیم با او ارتباط برقرار می کنیم برای اینکه فشارها کم شود.

وی تأکید کرد: این فرد اگر می فهمید ریشه انقلاب اسلامی که از اساس اتفاق افتاد برای این بود که پنجه در پنجه استکبار جهانی بیفکنیم، چنین اعتقادی شفاف و روشن است که خلاف این دیدگاه اول است و ما بسیار متأسفیم که هنوز که هنوز است در بین مسئولان ما چنین انحراف فاحشی را مواجه هستیم و همین جا می فهمیم که امام راحل در مقطع جنگ چه کشید. به دلیل عدم حضور ما در جبهه جهانی اسلام و به دلیل عدم تحقق فرمان امام(ره) درخصوص تشکیل ارتش جهان اسلام متشکل از بسیجیان جهان اسلام آنجا که فرموده بود «راستی اگر جهان اسلام تشکیل شده بود چه کسی جرأت این همه جسارت با فرزندان معنوی رسول الله(ص) را داشت» این اتفاقات می افتد.

وی افزود: ایشان درک می کرد که هر قدم که عقب بشینیم هر روز به یک بخش از سرزمین های ما حمله می کنند. هر روز باید حوزه ها را تعطیل کنند و جلوی درب یکی از سفارتخانه ها تظاهرات کنند. وقتی این اتفاقات افتاد اولا نباید احساساتی برخورد کنیم. داستان، داستانی است که علمای اهل تسنن در طول تاریخ اسلام چنین اجازه ای ندادند که جنازه ای از بزرگان اسلام را نبش قبر کنند.

وی با اشاره به اینکه حجر بن عدی از بزرگان صحابی رسول الله(ص) است، اهل تسنن هم به چنین چیزی اعتقاد دارند، گفت: فقط کار وهابی ها و تکفیری های کثیف است. آقایان و مسئولان محترمی که طی سنوات گذشته اعلام کردید ما و سعودی دو بال کبوتر اسلام هستیم. ما استراتژی و تفکر خود را از آقا روح الله می گیریم که فرمودند: «اگر از آمریکا و صدام و همه جنایتهایش بگذریم از اسرائیل بگذریم از آل سعود، این پست فطرتان کثیف بدتر از یزیدیان زمان نمی گذریم و ان شاء الله در آینده با انتقام از آل سعود قلب آقا امام زمان را خوشحال خواهیم کرد.» جنایتی در جهان اسلام اتفاق نمی افتد که این حرام زاده ها در آن نقشی داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از اتفاقاتی که در دوره جدید باید بیفتد این است که مجلس باید برای ریاست جمهوری خطوط قرمز مشخص کند، گفت: حرف و حدیثهای تند یا کند در خصوص مواضع کلیدی و استراتژی نظام جمهوری اسلامی در حد و قواره فرمانده کل قواست. ارتباط با آمریکا یا عدم ارتباط با امریکا، ارتباط با اسرائیل یا ارتباط با آل سعود، مسأله انرژی هسته ای و یا هولوکاست نباید گذاشته شود که در حد قد و قواره رئیس جمهور نیست که موقعی که گرم است صحبت کند و چند سال بعد که فشارها و تحریم ها زیاد شد دیگر درباره آن صحبت نکند.

وی تصریح کرد: مردم ما آنقدر بی شعور نیستند که به خاطر اهداف که اشخاص مشخص کنند کف و سوت بزنند و تبعات حرفهایی مانند انکار هولوکاست را نفهمند. می فهمند که بعد از این حرف باید انتظار دلار بالا و تورم و فشار تحریم ها را تحمل کنند. همان موقع که حمایت کردند می دانستند که چنین چیزهایی در پیش است. از اول که پای انقلاب آمدند می دانستند که دارند با استکبار جهانی دارند رو در رو می شوند.

وی در پایان سخنانش بیان کرد: آقا روح الله گفت: این قرن به خواست خداوند قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است خواهد بود. ما باید این مسیر را ادامه دهیم. بنا نداریم که به فرمایش رهبران گوش دهیم، ما رهبران نداریم ما یک سید و پیر داریم که همه ما به عنوان سرباز ایشان هستیم و همه مسئولان باید در جهت اجرای منویات ایشان قدم بردارند و لا غیر.

۱۳۹۲/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...