نسخه چاپی

انتقاد به رانده شدن 40 هزار یهودی عرب توسط رژیم صهیونیستی

جوانان و دانشجویان یهودی در انگلیس، مقامات رژیم اسرائیل را به دلیل تصویب لایحه كنست برای انتقال خانواده عرب‌های اسرائیلی كه در صحرای نقب زندگی می‌‎كنند، مورد انتقاد قرار داده‌اند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، اتحادیه دانشجویان یهودیِ انگلیس به همراه شماری دیگر از جنبش‌های جوانانِ این کشور از تسیپی لیونی، وزیر دادگستری و یائر لپید، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی خواستند تا اجرای لایحه پیشنهادی را متوقف کنند.

«ما به عنوان نهادهای صهیونیستی، نمی‌توانیم اجازه دهیم ۴۰ هزار بادیه نشین (از سرزمین‌های خود) رانده شوند و فرصتشان برای باقی ماندن در سرزمین اجدادی‌شان نادیده گرفته شود.»

آنان از مقامات رژیم صهیونیستی درخواست کردند که تمامی روستاهای موجود در مناطق بادیه نشین را به رسمیت بشناسند و ادعای آنان را مبنی بر مالکیت ۴۰ ساله این اراضی بپذیرند.

این گروه اظهار کرد: «جامعه بادیه نشین ۳۰ درصد از جمعیت صحرای نقب را تشکیل می‌دهد و این در حالی است که آنان تنها ۵.۴ درصد از این سرزمین را خواستار هستند.»

این گروه همچنین تاکید کرده است که «تا کنون هیچ روند عادلانه‌ای برای رسیدگی به خواسته این افراد وجود نداشته و اغلب ادعاهایی که از سوی بادیه نشینان و به درخواست رژیم مطرح شده نیز هرگز نتیجه‌ای در پی نداشته است.

اخراج ۴۰ هزار تن از سرزمین آبا و اجدادی‌شان، قطع کردن منبع درآمدشان و از بین بردن اساس اجتماعی آنان و شیوه زندگی‌شان، تنها مشکلات را افزون خواهد کرد.»

۱۳۹۲/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...