نسخه چاپی

عقب‌نشینی اولین گروه پ.ك.ك از تركیه

اولین گروه جنگجویان حزب كارگران كردستان صبح امروز با عقب نشینی از خاك تركیه وارد شمال عراق شدند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: اولین گروه جنگجویان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) صبح امروز سه شنبه با عقب نشینی از خاک ترکیه وارد شمال عراق شده‌اند.

این در حالی است که روز گذشته، ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه با انتشار بیانیه‌ای در روی سایت خود اعلام کرد هیچ شواهد یا مدارکی که نشان‌ دهنده خروج نیروهای پ‌ک‌ک از خاک ترکیه باشد تا کنون مشاهده نشده است. طبق توافق صورت گرفته میان حزب کارگران کردستان و مقامات ترکیه‌ای 8 می زمان خروج گروه پ‌ک‌ک از خاک ترکیه اعلام شده بود.

در کنفرانسی خبری در اواخر ماه آوریل در کوه‌های قندیل که پایگاه نیروهای پ‌ک‌ک در شمال عراق به شمار می‌رود فرمانده جناح راست پ‌ک‌ک‌ و تعدادی از معاونان وی در بیانیه‌ای به صورت رسمی اعلام کردند که این گروه از 8 می خروج از خاک ترکیه را آغاز خواهد کرد و تاکید کردند که این گروه به خروج خود در زمان مقرر و بدون درنگ پایبند خواهد بود.

حزب عدالت و توسعه برای پایان دادن به مشکل ده‌ها ساله تروریسم، اواخر سال گذشته میلادی مذاکرات خود را با رهبر گروه پ‌ک‌ک‌ آغاز کرد. اوجالان با وجود گذراندن 14 سال در زندان همچنان از نفوذ زیادی در میان میلیون‌ها کرد حاضر در ترکیه برخوردار است.

۱۳۹۲/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...