نسخه چاپی

اقرار اسراییل به ناكارآمدی گنبد آهنین

وزیر جبهه داخلی رژیم صهیونیستی با ابراز تردید در خصوص توان دفاعی گنبد آهنین، اعلام كرد كه این سامانه در برابر شلیك روزانه صدها موشك كارایی ندارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، گلعاد ارادان وزیر جبهه داخلی رژیم صهیونیستی با اقرار به این موضوع، گفت: سامانه گنبد آهنین که کارایی آن در رویارویی با حملات موشکی سال گذشته غزه ثابت شد، در برابر پرتاب روزانه صدها موشک توان دفاع از اسرائیل را ندارد.

وی افزود: در صورت در گرفتن جنگ میان اسرائیل و حزب الله، شهروندان ما به جای ترس و آشفتگی باید در بالاترین سطح آمادگی باشند.

ارادان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: اسرائیل در جنگ آتی با موشک‌های دوربرد که با هدف ضربه زدن به جبهه داخلی و ایجاد رعب و وحشت پرتاب می‌شود، روبه‌رو خواهد شد.

پیشتر گروه‌های مقاومت فلسطینی دو موشک گراد به منطقه ایلات واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده بودند که گنبد آهنین نتوانست هیچ یک را منهدم کند و این موضوع باعث شد تا ارتش اسرائیل دلیل این ناکارآمدی را بررسی کند.

این در حالی است که ارتش اسرائیل اعلام کرده بود: سامانه گنبد آهنین در عملیات "ستون ابر"(جنگ هشت روزه غزه) توانسته 84 درصد از موشک‌های پرتابی از سوی نوار غزه را منهدم کند. اما به تازگی روزنامه عبری زبان هاآرتص فاش کرده که کارشناسان نظامی اسرائیل به کارآیی این سامانه شک کرده‌ و تاکید دارند که این سامانه تنها توانسته مانع اصابت کمتر از پنج درصد از موشک‌های شلیک شده به سوی سرزمین‌های اشغالی شود.

۱۳۹۲/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...