نسخه چاپی

همه مواضع كانديداهاي رياست جمهوري/ محسن رضايي

خودم را برای رقابت با هاشمی آماده كرده ام/ از همه نیروهای گذشته استفاده می كنم اما مشروط

عکس خبري -خودم را براي رقابت با هاشمي آماده کرده ام/ از همه نيروهاي گذشته استفاده مي کنم اما مشروط

محسن رضایی، را همه با عنوان فرمانده سپاه در طول سال های جنگ تحمیلی می شناسند، فرمانده ای كه اكنون دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است و از جمله كاندیداهای اقتصاددان ریاست جمهوری به حساب می آید.

گروه سیاسی نما :همه حرف های رضایی برای برون رفت از وضعیت حاد اقتصادی، حول محور اقتصاد فدرال می چرخد.
انتخابات ریاست جمهوری 24 خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد و قطعا برای انتخاب گزینه اصلح، شناختن مواضع کاندیداها از جمله ملاک های اصلی است؛ به همین جهت عمده موضع گیری های کاندیداها و این بار محسن رضایی را مطرح می کنیم:

مشکلات کشور: ضعف مدیریت و برنامه مهمترین دلیل مشکلات کشور است.
re1.jpg
راه برون رفت از مشکلات: کشور ما برای عبور از تحریم ها و رسیدن به شکوفایی اقتصادی همه امکانات لازم از قبیل منابع طبیعی، نیروی انسانی جوان، ایمان و اراده و ... را دارد اما تنها به دلیل اینکه در کشور مدیریت و برنامه صحیحی وجود نداشته، مشکلات موجود ایجاد شده است. باید برای گذر از شرایط فعلی، کشاورزی کشور متحول و از سنتی به صنعتی بدل شود، خام فروشی معادن متوقف شده و به جای فروش نفت خام، فرآورده های نفتی را صادر کنیم. تلاش می کنیم اقتصاد را به دست اقتصاد دانان بدهیم تا نفعی به مردم برسانیم.

تحریم: هم اکنون تحریم های های اقتصادی به همراه مشکلات بیکاری و تورم عرصه را بر مردم ایران تنگ کرده اما متاسفانه هنوز هم بسیاری از مسئولین و سیاست مداران ما دائما در حال نگاه به گذشته و پرداختن به مسائلی همچون فتنه 88 هستند.

مذاکرات هسته ای: کشورهای غربی می خواهند تحریم ها به میزان غیرقابل تحملی بر ایران فشار وارد کند و پس از آن پشت میز مذاکره نشسته تا هرچه که می خواهند از جانب ایران امضا شود و عهدنامه هایی چون گلستان و ترکمنچای بر کشور تحمیل کنند. در مذاكرات هسته اي شيوه سومي را به غير از روش دولت خاتمي و احمدي نژاد در پيش خواهم گرفت؛ در اين روش سعي مي شود با حفظ حق غني سازي هسته اي براي كشور ما، مذاكرات به صورت برد- برد انجام شود.

نقاط ضعف دولت: با وجود تمام خدمات مناسبی که توسط دولت های گذشته در کشور ارائه شد، اما متاسفانه هیچ کدام از این دولت ها برای آینده مدیریت کشور فکری نکردند.

داشتن برنامه: من برای مدیرسازی آینده کشور برنامه دارم و می خواهم انرژی نسل سوم و چهارم انقلاب را در راستای توسعه و پیشرفت کشور آزادسازی کنم. برنامه ما فقط عبور از مشکلات نیست بلکه برای آینده کشور نیز برنامه داریم و سعی می کنیم با مدیریت صحیح آینده ای درخشان برای ایران اسلامی بسازیم.

داشتن تیم کاری: هنوز برای بیان این مسائل زود است اما به طور کلی از همه نیروهای دولت های گذشته به دو شرط داشتن کارآمدی و قبولی صادقانه رهبری و نظام استفاده می کنم.

اولویت های اصلی: نخستين اولويت جديد من پايه ريزي فرهنگ عذرخواهي از مردم توسط مسئولين در صورت انجام كار اشتباه خواهد بود و در اين زمينه نيز خود پيشگام هستم. استعفاي مسئولين در صورت عدم جبران اشكال و نارضايتي مردمي پس از عذرخواهي نیز دومين اولويت جديدم براي فرهنگ سازي در بين مسئولين است. سعي مي كنم اخلاق سياست مداران و حكمرانان دولتي را اصلاح كنم. در صورت پيروزي در انتخابات طرح گفتگو ميان جناح هاي سياسي با عنوان ميزهاي گفتگو را پيگيري خواهم كرد. در صورت پيروزي در انتخابات با ايجاد همبستگي اقتصادي در بين صنايع كشاورزي، معادن، دامداري، صنايع نفتي و ... درآمد خانوارهاي ايراني را به طور چشمگيري افزايش خواهم داد. به کشاورزان یارانه سبز می دهم. مباحث فرهنگی از دیگر اولویت های من به شمار می رود که در این راستا با توجه به پتانسیل های فراوان در کشور باید اقدامات موثری انجام شود.

رژیم صهیونیستی: همه مي دانند كه نظام جمهوري اسلامي همواره در مقابل رژيم صهيونيستي قرار دارد. در همین حال هم ما هميشه از كشوري كه در مقابل رژيم صهيونيستي بوده و مورد تجاوز واقع شده باشد، حمايت مي كنيم و اين رويه نيز تغيير نخواهد كرد.

هدفمندی یارانه ها: اجراي مرحله دوم طرح هدفمندي يارانه ها و افزايش ميزان يارانه نقدي به 110 هزار تومان از برنامه هاي من است؛ اما اين طرح را به شيوه توليدي و درآمدي ادامه خواهم داد. اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به صورت مصرفي كه سبب دامن زدن به تورم مي شود مناسب نبوده و re2.jpgمي بايست اين طرح به شيوه یارانه های تولیدی و درآمدی اجرا شود. در صورت تغيير شيوه اجراي طرح هدفمندي يارانه ها از مبلغ 110 هزار تومان يارانه نقدي، 65 هزار تومان آن غيرتورمي و توليدي خواهد بود.

جریان انحرافی: حاضر نیستم اثبات خود را از طريق نفي ديگران پيگيري كنم اما در صورتي كه آقاي مشايي كانديداي رياست جمهوري شوند، در عرصه رقابت با وي روبرو خواهم شد و در مورد مسائل موجود نيز اظهارنظر خواهم كرد.

مشارکت مردم در انتخابات: پيش بيني مي شود در اين دوره از انتخابات بيش از 30 ميليون نفر به پاي صندوق هاي راي بيايند.

ائتلاف: من به تمامي ائتلاف هاي موجود احترام مي گذارم اما به دليل اينكه پيوستن به يكي از اين ائتلاف ها ممكن بود شائبه قرارگرفتن در برابر ديگر ائتلاف هاي اصولگرايان را ايجاد كند؛ از ائتلاف خودداري كردم.

وابستگی به جناح سیاسی: من اصولگرایی واقعی قبل از انقلاب هستم و کارنامه من این صحبت را تایید می کند.

حضور هاشمی در انتخابات: من خود را براي رقابت با خاتمي، هاشمي و مشايي آماده كرده ام و در خود نيز اين پتانسل را مي بينم كه در برابر اين رقبا به پيروزي برسم.

فتنه 88: افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که اعتراض کردن را به جامعه برگرداند اما مهمترین بحثی که باید به آن توجه کنیم اعتراض قانونی است که من پس از انتخابات 88 این کار را انجام دادم.

تورم: نمی توانیم شعار حل مشکل بیکاری و گرانی را سر دهیم و اینان را به گردن بیاندازیم و در انتظار رفع این مشکلات باشیم درحالیکه امروز کشور با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

بداخلاقی: با ایجاد بداخلاقی های صورت گرفته از سوی برخی افراد شاهد هستیم که توجه به ارزشهای انقلابی، دینی و اخلاق هم کمرنگ شده است.

۱۳۹۲/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...