نسخه چاپی

برف و باران در راه است

كارشناس اداره كل هواشناسی استان اردبیل از آغاز بارش‌های برف و باران و سرد شدن دمای هوا در روزهای آینده خبر داد.

علی دولتی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: با ورود یک سامانه بارشی از اواخر امشب باران و برف بخش عظیمی از مناطق استان را در بر می‌گیرد و این وضعیت ناپایدار جوی تا چهارشنبه در منطقه حاکم می‌باشد.

وی تصریح کرد: ورود این سامانه در مناطق شمالی و هموار استان بارش باران را به دنبال داشته و اسباب خوشحالی کشاورزان و زارعان شمال استان را به دنبال می‌آورد.

دولتی‌مهر خاطر نشان کرد: در قسمت‌های مرکزی و جنوبی و کوهستانی استان نیز بارش به صورت برف می‌باشد و حریر بهاری سفید بار دیگر برخی از مناطق و شهرهای استان را می‌پوشاند.

این مسئول اضافه کرد: به دنبال حاکم شدن این سامانه بارشی دمای هوا نیز بین سه تا 10 درجه کاهش یافته و اهالی استان را وادار به استفاده از لباس‌های ضخیم و اسباب گرمایشی می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز هوای استان ابری و نیمه ابری همراه با وزش باد است که در برخی از مناطق وزش باد با سرعت 50 کیلومتر در ساعت در حال گذر است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: اواخر هفته نیز از شدت ناپایداری‌های هوا کاسته شده و به تدریج هوای لطیف بهاری را در اغلب مناطق شاهد می‌باشیم.

اما از جنوب استان اردبیل خبر می‌رسد بعد از چندین روز بارش برف، باران و سوز و سرما ساکنان مناطق جنوبی استان هوای بهاری را تجربه کردند و به تدریج در اغلب مناطق استان از روز گذشته هوای پایداری حاکم شده است.

به دنبال حاکم شدن این شرایط جوی تردد در محورهای کوهستانی نیز روان است و با توجه به پایان تعطیلات و آغاز ایام کاری در اغلب جاده‌های استان اردبیل تردد به شکل روان و آسان انجام می‌شود و در اغلب مناطق کوهستانی نیز فضای تردد مناسب و به دور از هرگونه سختی و لغزنده بودن جاده است.

از ابتدای سال جدید در چندین مرحله بارش برف و باران مناطق مختلفی از استان را فرا گرفته و در مناطق کوهستانی و جاده‌های صعب‌العبور استان مشکلاتی را برای مسافران و گردشگران نوروزی به وجود آورده بود که با تلاش راهداران و استقرار اکیپ‌های پلیس راه بخش عظیمی از این مشکلات مرتفع شده است.

۱۳۹۱/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...