نسخه چاپی

مشایی:طرح بحث ردصلاحیت‌هااصالت ندارد

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با بیان اینكه طرح بحث رد صلاحیت‌ها اصالت ندارند، اظهار داشت:برخی مطالبی مطرح می‌كنند كه سبب ایجاد فتنه و آشوب خواهد شد.


به گزارش نما به نقل از فارس، اسفندیار رحیم مشایی رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در پایان جلسه هیئت دولت و با بیان اینکه ستاد انتخاباتی ندارند، گفت: آقای شیخ‌الاسلامی، مسئولیت ستاد انتخاباتی مردمی مرا بر عهده دارد.

وی افزود: این ستاد از مدت‌ها قبل تشکیل شده بود و هم اکنون نیز برای انتخابات ریاست جمهوری فعالیت می‌کند.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد ادامه داد: من اطلاعات ریز از نحوه فعالیت این ستاد ندارم.

وی با بیان اینکه‌ همه مردم و مسئولان باید بستر انتخابات پرشور را برای خلق حماسه‌ ملی فراهم کنند، گفت: برخی مطالبی مطرح می‌کنند که سبب ایجاد فتنه و آشوب خواهد شد. برخی حرف‌ها بی‌اساس و برخلاف مصالح ملی است و ما تنها به خلق حماسه فکر می‌کنیم.

وی درباره احتمال عدم احراز صلاحیت خود گفت: این بحث جدیدی نیست و از ماه‌ها پیش مطرح بود، درباره صلاحیت خودم و هر کس دیگر باید بگویم طرح بحث رد صلاحیت‌ها اصالت ندارند و نگاهی منفی در جهت تحقق حماسه سیاسی است.

وی ادامه داد: باید در جهت مثبت حرکت کنیم. باید برخلاف منویات دشمنان در داخل و خارج به حماسه فکر کنیم و از حماسه حرف بزنیم.

مشایی تصریح کرد:برخی از روی نادانی و جهالت و برخی به خاطر منافع خود صحبت‌هایی می‌کنند که امیدواریم هوشیار شوند و در جهت خلق حماسه‌ای بزرگ در کنار ملت بزرگ ایران گام بردارند.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود این انتخابات یک دوقطبی بین وی و هاشمی رفسنجانی است، افزود: من چنین نگاهی به انتخابات ندارم و خیلی حساس نیستم که رقیب من در انتخابات چه کسی است. برای من فرقی ندارد که رقیب من در انتخابات که باشد. من به شکل ایجابی و اثباتی وارد عرصه انتخابات شده‌ام و با نگاه به رقیب وارد این عرصه نشدم.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در پاسخ به این سوال که واکنش شما به عدم احراز صلاحیتتان چیست، اظهار داشت:بارها من جواب این سؤال را داده‌ام. ما باید به تمام مسئولیت‌ها در چارچوب قانون عمل کنیم. پس هر کس که انتقاد و نظری دارد باید از مسیر قانونی پیگیری کند.

مشایی در ادامه با اشاره به اینکه ما دوست داریم مردم در صحنه انتخابات فعال باشند، گفت: نگاه ما این است که هر فرد ایرانی در انتخابات یک ستاد باشد و هر خانه‌ای یک ستاد خواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که در سفرهای استانی به همراه رئیس‌جمهور حضور خواهید داشت، گفت: ممکن است همراه رئیس‌جمهور به سفرهای استانی بروم اما به طور حتم در چارچوب قانون حرکت می‌کنیم و هر جا قانون مجاز بداند، حرکت خواهیم کرد و برخلاف قانون، حرکتی نخواهیم کرد.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد ادامه داد:البته این قانون به صورت واقعی خواهد بود نه برداشت‌های بقیه از آنان. قانون کاملا صریح و روشن است و ما نیازی نمی‌بینیم از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.

مشایی با اشاره به اینکه مردم ما بیدار هستند و سابقه برپایی حماسه را دارند،‌ گفت: ملت ما با آگاهی‌ نسبت به گذشته و شرایط اقتصادی و سیاسی و بین‌المللی با خلق یک حماسه نشان خواهند داد شرایط آینده کشور را فقط مردم تعیین می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که شعار انتخاباتی اش چیست، گفت: هنوز شعاری ندارم.

رئیس‌ جنبش دبیرخانه عدم تعهد در رابطه با شعار «زنده باد بهار» گفت: این به عنوان شعار انتخاباتی مطرح نشده است و آقای احمدی‌نژاد از دو سال پیش در مجامع بین‌المللی از آن استفاده می‌کردند تا بتوانیم امام و منجی را بر اساس آموزه‌های دینی معرفی کنیم. البته بعد از 22 بهمن عده‌ای با کج‌فهمی نسبت به این مسائل اظهار نظر کردند.

مشایی همچنین حضور خود را در انتخابات در راستای حل مشکلات مردم و ارتقاء سطح زندگی ملت ایران در سطح جهانی عنوان کرد.

۱۳۹۲/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...