نسخه چاپی

به مزایده گذاشتن ابزار شكنجه در فرانسه

یك سازمان الجزایری دفاع از حقوق بشر به مزایده گذاشته شدن ابزار شكنجه در فرانسه را كه ابتدا اعلام و سپس لغو شد، اقدامی تحریك آمیزی علیه مردم الجزایر در آستانه بزرگداشت پنجاهمین سالگرد استقلال این كشور دانست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، كمیسیون ملی مشورتی ارتقا و محافظت از حقوق بشر الجزایر با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد: این مزایده نوعی اقدام تحریك آمیز عمدی علیه كشوری است كه خود را برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد استقلال آماده می كند.

به اعتقاد این سازمان حقوق بشر الجزایری، این مزایده كار زشت و شرم آور و تجلیل از اقدامات غیرانسانی دوره استعمار فرانسه در الجزایر محسوب می شود.

در این مزایده از جمله ابزار شكنجه كه به نمایش و فروش گذاشته شده، یك گیوتین به چشم می خورد كه در جریان انقلاب مردم الجزایر بر علیه استعمار فرانسه سر بسیاری از انقلابیون به وسیله آن از تن جدا شده است.

این مزایده ابزار شكنجه كه 'فرنار میسونیه' جلاد سابق فرانسه در جریان سركوبی انقلابیون الجزایری در سال ها مبارزه با استعمار فرانسه جمع آوری كرده است، خشم و نفرت جمعیت های مدافع حقوق بشر را در پی داشت .

این جلاد فرانسوی بین سال های ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۰ میلادی در دوره مبارزات ملت الجزایر بر علیه استعمار ، ۱۹۸ مورد اعدام در الجزایر اجرا كرده است.

در این مزاید قرار بود سوم آوریل (فردا سه شنبه) ساعت 6 بعداز ظهر در مقابل هتل سالومون پاریس برگزار و 350 ابزار شكنجه به مزایده گذاشته شود.

۱۳۹۱/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...