نسخه چاپی

كلاهبرداری از متقاضیان مسكن مهر در تهران

چند وقت قبل كه به سایت مسكن مهر مراجعه كردم فهمیدم فقط نامم در این سایت ثبت شده و پول‌هایی كه در این مدت به حساب شركت واریز كرده ام هیچ كدام در سایت ثبت نشده است.

به گزارش نما کسانی که در آرزوي خانه دار شدن در طرح مسکن مهر ثبت نام کرده بودند وقتي پي بردند طعمه يک کلاهبردار قرار گرفته و پولهاي شان بر باد رفته است، صبح ديروز با تجمع در برابر دادسراي ناحيه 10 تهران از قوه قضائيه براي احقاق حق شان کمک خواستند.
ثبت نام از شاکيان براي خانه دار شدن از اواسط سال 87 آغاز شد. اين افراد که به آنها وعده داده شده بود که خانه شان در شهرک ابريشم واقع در کيانشهر کرج ساخته خواهد شد هر کدام در اين مدت بالغ بر 16 ميليون تومان براي خريد خانه پرداخت کردند اما مدتي پيش معلوم شد پولهاي شان به حساب شخص ديگري واريز شده است.



يکي از مالباختگان که از ساعات اوليه صبح ديروز همراه با ديگر شاکيان مقابل در دادسراي ناحيه 10 تهران ايستاده بود در اين باره به خراسان گفت: از سال 87 که ثبت نام کرديم هر چند وقت يک بار به ما مي گفتند بايد پول بدهيد و الا امتيازتان لغو و خانه تان به فرد ديگري فروخته مي شود. ما هم به هر زحمتي که بود پول فراهم مي کرديم و به حساب شرکت مي ريختيم. در اين مدت هم چند مرتبه به محل احداث خانه ها رفتيم. ظاهرا همه چيز خوب و خانه ها در حال ساخت بود.



اين وضعيت ادامه داشت تا اين که اسفند گذشته حساب بانکي تازه اي اعلام و از ما خواسته شد هر کدام مبلغ 7 ميليون تومان به اين حساب واريز کنيم. صاحب حساب جديد هم مسکن مهر بود. به همين دليل من و بيشتر اعضا هم اين کار را کرديم اما بعد از آن وقتي به سايت مسکن مهر مراجعه کرديم معلوم شد هيچ پولي از طرف ما به حساب مسکن مهر واريز نشده و گويا يکي از مسئولان شرکت با جعل امضا پول‌ها را به حساب خودش منتقل کرده است.



يکي ديگر از شاکيان نيز در اين باره گفت: با شروع طرح مسکن مهر اميد ما هم براي خانه دار شدن زنده شد. با هزار شوق و آرزو از خرج زن و بچه هم مي زدم و به حساب بانکي که اعلام شده بود پول واريز مي کردم اما چند وقت قبل که به سايت مسکن مهر مراجعه کردم فهميدم فقط نامم در اين سايت ثبت شده و پول‌هايي که در اين مدت به حساب شرکت واريز کرده ام هيچ کدام در سايت ثبت نشده است. به زن و بچه ام قول داده بودم به زودي صاحب خانه مي شويم اما حالا نمي دانم چه جوابي به آنها بدهم. با اين حال مطمئنم که قوه قضائيه به ما کمک خواهد کرد و به حق مان خواهيم رسيد.



براساس اين گزارش بعد از تجمع مالباختگان مسکن مهر در برابر دادسرا آنها يک به يک شکايت شان را در شعبه 4 بازپرسي ثبت کردند. با اين حال شاکيان تا حدود ساعت 12 به تحصن در برابر در اصلي دادسرا ادامه دادند و در ادامه به وزارت تعاون مراجعه کردند. نماينده شاکيان در خصوص آخرين اقدام صورت گرفته به خراسان گفت: در وزارت تعاون نامه اي خطاب به رياست قوه قضائيه تنظيم شد تا سريع تر در خصوص اين کلاهبرداري ميلياردي اقدام شود. وي همچنين از روزنامه خراسان خواست با اطلاع رساني در اين خصوص از گرفتار شدن ساير افراد در چنين دام‌هايي جلوگيري کند.

۱۳۹۲/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...