نسخه چاپی

جاسوسی از آسوشیتدپرس، رسوایی جدید دادستانی آمریكا

دادستان كل ایالات متحده آمریكا، ضمن دفاع از شنود مكالمات خبرگزاری آسوشیتدپرس از سوی نیروهای امنیتی آمریكا، این اقدام خود را ضروری عنوان كرده است.

به گزارش نما ایالات متحده آمریکا در واکنش به اتهام خبرگزاری آسوشیتدپرس مبنی بر دخالت دولت آمریکا در فعالیت های خبری این خبرگزاری و شنود مکالمات تلفنی 20 خط این خبرگزاری، ضمن دفاع، این اقدام خود را ضروری عنوان کرده است.



اریک هولدر گفت: «این دومین و یا سومین مورد جدی است که تاکنون شاهد بودیم و اصلا اغراق آمیز نیست. این موضوعی است که زندکی مردم کشور را به مخاطره می اندازد و ما در تلاش هستیم تا مسئولان این اقدام را شناسایی کنیم.»



این اقدام همزمان با انتشار خبر مربوط به خنثی کردن طرحی تروریستی توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از سوی این خبرگزاری صورت گرفت. در این خبر به جزئیات عملیات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای خنثی کردن طرح القاعده برای بمب گذاری در هواپیمایی از یمن به مقصد آمریکا اشاره شده بود. مقام های آمریکایی پیشتر، از آغاز تحقیقات خود برای یافتن افرادی که این اطلاعات را در اختیار این خبرگزاری قرار داده اند، خبر داده بودند.



سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش گفت: «اگرچه رئیس جمهوری در این مورد بی اطلاع بوده اما وی کاملا متوجه نیاز موجود برای دستیابی به اطلاعات طبقه بندی شده و مخفی برای بالا بردن میزان امنیت مردم کشور است.

۱۳۹۲/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...