نسخه چاپی

حدادعادل:در توبه باز است/ بعید است صلاحیت همه اصلاح‌طلبان رد شود

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینكه هر كس اشتباه كرد باید آن را پذیرفته و اعتراف كند، گفت: معتقدم در توبه همیشه باز است ضمن آنكه بعید است صلاحیت همه اصلاح‌طلبان رد شود.

به گزارش نما، غلامعلی حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز در نشستی با دانشجویان دانشگاه تبریز اظهار کرد: اگر ما سبک زندگی اسلامی را جانشین سبک زندگی فعلی خودمان نکنیم، به اقتصاد مقاومتی که در همین مسیر قابل تعریف است، دست نخواهیم یافت.

وی افزود: برای رهایی از این دامی که در تحریم اقتصادی برای ما طراحی کرده‌اند، باید سبک زندگی خود را عوض کنیم وگرنه مادامی سبک زندگی را به الگوی غربی نزدیک کنیم و با الگوی غربی مصرف کنیم، نمی‌توانیم مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

حدادعادل،‌ مصرف‌گرایی را دارای منافات با سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار داشت:‌ یکی از فواید سبک زندگی که مقام معظم رهبری آن را مطرح فرمودند این است که ما خود را از دایره‌ تعریف شده غربی خارج کنیم چرا که در غیر این صورت نمی‌توان مقاومت اقتصادی کرد و بدون مقاومت اقتصادی، اقتصاد مقاومتی بی‌معناست.

وی با بیان اینکه اعتماد کردن و احترام گذاشتن به نظرات متخصصان جزو نخستین راه‌حل‌های مشکلات اقتصادی است، تصریح کرد: برای حل مشکلات اقتصادی هرکس که رئیس‌جمهور شد باید سراغ متخصصان این امر برود که در واقع به اقتصاد اسلامی نزدیکی داشته باشند.

حدادعادل، تغییر سبک زندگی و حرکت به سمت زندگی اسلامی را دومین عامل دانست و گفت: در شرایط تحریم اقتصادی که از سوی غرب صورت گرفته باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار داد.

مسئله اقتصادی ایران با تحریم‌ها وضعیت خاصی پیدا کرده است

وی با بیان اینکه مسئله اقتصادی ایران با تحریم‌ها وضعیت خاصی پیدا کرده است، افزود: این تحریم‌ها برای به زانو درآوردن ایران است، ایرانی که جرمش خواستن استقلال و حاکم بودن بر سرنوشت خود است.

عضو ائتلاف و پیشرفت گفت: تحریم‌ها برای برنامه هسته‌ای بهانه است و درست است که تحریم‌ها کشور را دچار مشکل کرده اما دچار بحران نکرده است.

اصلاح‌طلبی و فتنه‌گری دو مقوله متفاوت هستند

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما اگر اصلاح‌طلبان اشتباه کردند، باید از گردونه رقابت و قدرت بیرون بمانند، گفت: معتقدم اگر اشتباهی از سوی اصلاح‌طلبی صورت گرفته باید آن را پذیرفته و به آن اعتراف کند.

عضو ائتلاف و پیشرفت تاکید کرد: در این صورت با شرط اعتقاد به نظام و قانون اساسی می‌توانند در چارچوب قانون فعالیت کرده و در چرخه رقابت‌ها باقی بمانند.

حدادعادل با بیان اینکه فتنه‌گری و اصلاح‌طلبی دو مقوله متفاوت هستند، اظهار کرد: اصلاح‌طلبی که در چارچوب قانون حرکت کرده و نظام اسلامی را می‌پذیرد،می‌تواند در گردونه رقابت‌ها باشد.

وی افزود: بعید می‌دانم که صلاحیت همه اصلاح‌طلبان رد شود در حالی که فتنه‌گری و شرایط حضور در عرصه‌های رقابت چیز دیگری است.

۱۳۹۲/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...