نسخه چاپی

ابوترابي‌فرد:

شعارم «پاك باش و خدمت‌گزار»

كاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأكید كرد: برای رفع مشكلات و چالش‌ها و تهدیدات، گفتمان دستگاه‌های اجرایی در تمامی حوزه‌ها باید گفتمان نظام باشد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمد‌حسن ابوترابی‌فرد که عصر دیروز در دانشکده صداوسیمای مرکز قم سخن می‌گفت، بر لزوم همسان‌سازی گفتمان دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: گفتمان دستگاه‌های اجرایی در تمامی حوزه‌ها باید گفتمان نظام باشد و اگر این گفتمان یکی بود، شاهد مشکلات اقتصادی و چالش‌های فرهنگی و تحریم‌ها و تهدیدها به شکل کنونی نبودیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزایش سطح رضایتمندی مردم‌، وحدت ملی، انسجام اسلامی و افزایش قدرت در دفاع از منافع ملی را پیامدهای نگاه بازدارندگی در سیاست خارجی دانست.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: حکمت، عزت و مصلحت در کنار استفاده از چهره‌های کارآزموده، با تجربه و مورد اعتماد باید برنامه دولت آینده در عرصه سیاست خارجی باشد.

وی خلق حماسه اقتصادی را کاری زمان‌بر خواند و پرداخت سهم ۳۰ درصدی تولید از منابع هدفمندی یارانه‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: انضباط مالی، کاهش هزینه‌ها، اقتصاد بدون نفت و بودجه عملکردی و قطع رابطه هزینه مالی دولت به بانک مرکزی از راهکارهای پرش اقتصادی است که ایران اسلامی را در دهه چهارم انقلاب، به اولین قدرت اقتصادی آسیا تبدیل می کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، آسیب‌ها و کمبودها در عرصه فرهنگی را ناشی از نبود نگاه مشترک بین قوای سه‌گانه دانست و گفت: اگر یک حکومت دینی در زیر چتر ولایت فقیه، اسلام، قرآن و مرجعیت، در عرصه فرهنگی به نگاه مشترکی نرسد، نشانه نبود راهبرد مشترک است که باید بررسی شود.

کاندیدای ائتلاف اکثریت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، در ادامه این نشست به پرسش های حاضران پاسخ گفت.

یکی از حاضران با انتقاد صریح از نظارت نداشتن مستمر مجلس بر عملکرد رئیس جمهوری خصوصا در مورد هدفمندی یارانه‌ها، از ابوترابی‌فرد پرسید آیا خود را لایق منصب ریاست جمهوری می داند؟

وی پاسخ داد: در حوزه علمیه قم بسیاری به مجلس نقد می کنند که با سؤال و استیضاح مانع از رسیدن دولت به اهداف خود بوده و این در حالیست که نگاه مجلس معطوف به این بود که بدون چالش و با تلاش برای ارتقای هماهنگی بین قوا از ابزارهای نظارتی استفاده کند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، شعار خود را «پاک باش و خدمت‌گزار» عنوان کرد و تقوا، ارتقای سطح دین باوری، طهارت اخلاقی، پاکیزگی رفتار و انگیزه بالا مبتنی بر مبانی علمی را از شاخصه‌های رئیس جمهوری آینده دانست.

وی اضافه کرد: وحدت ملی و انسجام اسلامی به عنوان دو راهبرد مورد تأکید مقام معظم رهبری و همچنین سبک مدیریت مبتنی بر علم، تقوای سیاسی و جریان ارزش‌ها در روح مدیریتی برای رسیدن به اهداف خرد و کلان کشور ضروری است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با انتقاد از نگاه پروژه‌ای به مسائل گفت: 40 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای حوزه مسکن مهر اختصاص یافت که سبب آسیب رسیدن به حوزه‌های دیگر تولید شد.

این نامزد ریاست جمهوری همچنین تئاتر و سینما را یکی از ابزارهای مهم درعرصه‌های مختلف خواند و با اشاره به سینمای متحول بعد از انقلاب، گفت: نیروی انسانی عالم است که هنر را خلق می کند و باید به تربیت نیروی انسانی عالم و متعهد همت گماشت.

وی تصریح کرد: هنرمند متعهد نیز باید در خدمت ارزش‌های اخلاقی، انقلابی و اقتدار نظام و ملت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، اشراف بر مسائل کشور را از مهم‌ترین نیازهای مدیریتی کشور دانست.

وی بر همین اساس سه دوره حضورش در خانه ملت با سه دوره نائب رئیسی مجلس و نائب رئیسی کمیسیون تلفیق بودجه و اشرافش به مسائل مختلف مدیریتی کشور را انگیزه‌های خود برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد.

۱۳۹۲/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...