نسخه چاپی

دبير كل سازمان ملل:

به مشاركت روسیه برای حل مسایل سوریه امیدوارم

مسكو - 'بان كی مون' دبیر كل سازمان ملل با اشاره به تلاش های روسیه برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه گفت: به مشاركت روسیه برای حل مسایل سوریه و سایر مناقشات منطقه خاورمیانه امیدوارم.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، دبیر كل سازمان ملل كه امروز (پنجشنبه) برای دیدار با سران روسیه به شهر بندری سوچی این كشور سفر می كند در مصاحبه با خبرگزاری روسی 'اینترفاكس' گفت: در دیدار با سران روسیه در باره مسایل مهم ازجمله وضعیت سوریه گفت وگو می كنم.
وی افزود: سازمان ملل در تمام اقدامات برای جلوگیری از وقوع مناقشات خونین و حل و فصل بحران ها و كاهش تنش ها و انتقال محموله های انسانی به نقاط مختلف جهان به روسیه وابسته است.
مون گفت: با همدیگر باید جهان بهتری بسازیم و من می دانم كه روسیه از تلاش های ما حمایت می كند.
دبیر كل سازمان ملل بر اهمیت تحكیم مشاركت این سازمان با روسیه برای برتری قانون در سطح جهانی و مناسبات بین المللی و تقویت امنیت بین المللی و پیشبرد همكاریهای اقتصادی و زیست محیطی در عرصه جهانی تاكید كرد.
وی همچنین دیدار خود از روسیه به عنوان یكی از شركای قدرتمند سازمان ملل را حائز اهمیت دانست.
قرار است 'بان كی مون' در سفر سه روزه خود به روسیه، با 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری و 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه این كشور دیدار كند.
روسیه در مساله سوریه بر خلاف كشورهای غربی و برخی كشورهای عربی منطقه كه در این مساله در پی تامین منافع خود و مداخله جویی بوده و سوء استفاده می كنند، تلاش می كند تا بحران از راههای مسالمت آمیز و آغاز گفت و گوهای ملی حل و فصل شود.

۱۳۹۲/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...