نسخه چاپی

ایران جزو 5 كشور برتر دنیا در دانش نانو

دبیر ستاد ویژه نانو گفت: ایران جزو 5 كشور برتر دنیا از حیث كارهای دانشگاهی در دانش نانو است.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، سرکار گفت: ایران در سال 2000 با هشت مقاله در سال فعالیت خودرا در این دانش آغاز کرد و ظرف 12 سال این آمار را به 10 مقاله در روز و 3600 مقاله در سال رسید.

دبیر ستاد فناوری نانو تاکید کرد: نقطه ضعف ما تجهیزات خیلی پیشرفته آزمایشگاهی نانو است که در صورتی که این امکانات را داشته باشیم می توانیم در مجلات معتبری چون ساینس و نیچر مقالات بیشتری به چاپ برسانیم.

وی وضعیت گواهی بین المللی ثبت اختراع پتنت در حوزه فناوری نانو در کشور را مطلوب ندانست و گفت در این بخش رتبه 24 بین المللی را داریم که باید این مشکل را برطر ف کنیم .

وی تاکید کرد: در نظر داریم دانشگاهیان را آموزش دهیم تا شتابی برای چاپ مقاله نداشته باشند و در عوض همت خود را برای صدور گواهی ثبت اختراع بین المللی بکار گیرند.

سرکار گفت: هشتاد درصد هزینه صدور پتنت بر عهده این ستاد بود که با توجه به بالارفتن نرخ ارز تلاش می کنیم تمامی هزینه های صدور این پتنت را تقبل کنیم.

دبیر ستاد فناوری نانو گفت: رویکرد ما در بخش پایان نامه ها تمرکز برای رفع نیاز صنایع کشور است.

وی همچنین از گنجاندن فصل جدیدی در پایان نامه های نانو به نام پتنت خوانی خبر داد که به بررسی پتنت های موجود در این حوزه می پردازند.

سرکار گفت: سیصد و پنجاه شرکت در حوزه نانو در کشور فعال هستند که 150 مورد آن محصول به بازار ارائه می کنند.

وی با اشاره به فعالیت 30 شرکت در طراحی و ساخت وسایل آزمایشگاهی گفت: کمیته ای در وزارت بهداشت شکل گرفته است که تحقیقات و مطالعات و استاندارد ها را تدوین می کند.

۱۳۹۲/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...