نسخه چاپی

پاسخ تند عباس عبدی به صادق زیباكلام

مسلم است كه اگر سیاستمداران ایرانی افراد بادنجان دورقابچین را به منتقدان خود ترجیح نداده بودند امروز با چنین مشكلاتی در كشور مواجه نبودیم. هر سیاستمداری با داشتن دوستانی چون آقای زیبا كلام بی‌نیاز از دشمنی كینه جویان واقعی یا خیالی خواهد بود.

به گزارش نما ، پس از آنكه عباس عبدي روزنامه نگار و تحليلگر اصلاح طلب در گفت و گويي احتمال نماندن هاشمي در ادامه رقابت هاي انتخاباتي رياست جمهوري را مطرح كرد‌، «قانون» در گزارشي اظهارنظر 10 فعال سياسي را درباره اين گمانه‌زني جويا شد، يكي از اين افراد صادق زيبا كلام بود كه عبدي را مورد تندترين انتقادها قرار داد و گفت: "متاسفانه آقاي عبدي يك بغض و كينه قديمي‌از‌هاشمي‌دارد كه مربوط به يك سال و دو سال اخير هم نيست. اين كينه سابقه اي نزديك به دو دهه دارد و عبدي همواره مواضعش عليه آقاي‌هاشمي‌بوده است."

اين استاد علوم سياسي دانشگاه خاطرنشان كرد: "متاسفانه عباس عبدي نه شرايط كشور و نه اصلاح‌طلبان را در نظر نمي‌گيرد و صرفا به دنبال تسويه حساب و يك انتقام كور از آقاي‌هاشمي‌است. يقينا آقاي‌هاشمي‌تا انتها حضور خواهند داشت. "

وي در انتها هم تاكيد كرد كه در حال حاضر دو گروه در كشور مخالف حضور‌ هاشمي‌ هستند. دسته اول كساني مانند عباس عبدي كه با نگاه به گذشته به دنبال انتقام گيري هستند و دسته دوم جريان‌هاي راست افراطي كه از هم اكنون تخريب و خبرسازي رسانه اي جهت دار را آغاز كرده اند.

اين سخنان واكنش عباس عبدي را برانگيخت و اين فعال سياسي و روزنامه نگار پاسخي را به روزنامه ارسال كرد. در پاسخ عبدي آمده است:

"البته در ادامه گزاره نقل شده از بنده نکته دیگری هم آمده است که از قلم گزارشگر افتاده است. در آن متن گفته‌ام که"برداشت من این است که آقای هاشمي‌برای ماندن نیامده است هر چند ممکن است مجبور به ماندن هم بشود" با این حال ذکر این نکته را لازم مي‌دانم که خوانندگان محترم این گزارش مقایسه ای کنند میان پاسخ آقای زیبا کلام با سایر افرادی که در گزارش با آنان گفت‌وگو شده است. سایرین هیچکدام خود را استاد علوم سیاسی نمي‌دانند ولی به روشنی نظر خود را گفته‌اند و به انگیزه شناسی روی نیاورده اند ولی آقای زیبا کلام به‌جای آن که کلمه ای از منطق در گفتارش داشته باشد دستگاه کهنه شده انگیزه شناسی خود را به‌کار انداخته و به نقد انگیزه ای که نمي‌شناسد پرداخته و اگر قرار باشد بر حسب انگیزه ‌(آن هم انگیزه‌هاي اثبات نشده) نظرات افراد را سنجید. آن وقت همه خواهند گفت وي که عمری است شیفته رفتارهای آقای هاشمي‌است همه نظراتش بر این شیفتگی متکی است.

اما بنده نیازی نمی‌بینم که این را بگویم. اگر در این گزارش فقط از آقای زیبا کلام نقل قول شده بود خوانندگان متوجه نمی‌شدند که سطح تحلیلی ایشان چقدر است اما وقتی اظهارات وی در برابر کسانی که داعیه استادی علوم سیاسی ندارند آمده است به‌خوبی نشان مي‌دهد که واقعیت چنین افرادی تا چه حد بیگانه از دانش و درک عرفی بشرسیاسی است. مسلم است که اگر سیاستمداران ایرانی افراد بادنجان دورقابچین را به منتقدان خود ترجیح نداده بودند امروز با چنین مشکلاتی در کشور مواجه نبودیم. هر سیاستمداری با داشتن دوستانی چون آقای زیبا کلام بی‌نیاز از دشمنی کینه جویان واقعی یا خیالی خواهد بود.

با توجه به فضایی که برخی افراد ایجاد کرده‌اند تصمیم دارم که تا روزهای آینده در‌باره مسائل مربوط به انتخابات سلباً و ایجاباً صحبتی نکنم تا همه آقایان با خیال راحت پروژه خود را جلو ببرند امیدواریم که وضع کشور از این بهتر شود هر چند بنده در باره انگیزه آنان نه تنها قضاوت منفی نمی‌کنم بلکه آنان را به احتمال دارای انگیزه‌هاي خوب هم مي‌دانم."

۱۳۹۲/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...