نسخه چاپی

لنكرانی: به نفع كسی كنار نمی روم

باقری لنكرانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری: در انتخابات به نفع كسی كنار نمی روم و جبهه پایداری هم فقط بنده را معرفی كرده است .

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، کامران باقری لنکرانی در جمع خبرنگاران در یاسوج در پاسخ به این شایعه که وی توانایی اداره کشور را ندارد، افزود : وزارت خانه بهداشت که بنده متولی آن بودم دومین وزارت خانه بزرگ کشور است و متوسط سواد این وزارت خانه از متوسط همه وزارت خانه ها بیشتر است و توانایی اداره کشور را دارم.

وی با اشاره به شایعات کنار رفتن وی به نفع جلیلی گفت : جبهه پایداری هویت واحدی دارد و تصمیمات لازم در شورای مرکزی و شورای فقاهتی گرفته می شود و جبهه پایداری هم بنده را معرفی کرده است نه فرد دیگری را .

باقری لنکرانی افزود : برخی از نامزدها بر این اعتقاد هستند که مشکلات با سازش با جهان خارج حل می شود و شعار تنش زدایی و سیاست لبخند سر می دهند در حالی که این سیاست در هر صورت موجب خواری و ذلت ایران اسلامی می شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نامزدهای مختلف اصولگرا باید تلاش کنند با نگاه گفتمانی مقاومت و با یک پرچم وارد انتخابات شوند گفت : با آرایش سیاسی موجود احتمال ائتلاف کم است و در عین حال هنوز برای پیش بینی زود است.

لنکرانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر احتمال حمایت دولت از وی گفت : به هیچ وجه با جریان حاشیه دولت تعامل ندارم و حتی در صورتی که آنها اعلام حمایت کنند ، بنده از آنها اظهار برائت می کنم.

وی در مورد رد صلاحیت ها گفت : بنده در موقعیتی نیستم که در این زمینه اظهار نظر کنم.

باقری ‌لنکرانی گفت : آن چه که اکنون چالش مدیریتی کشور بوده این است که باید در عرصه اقتصادی نشان دهیم که می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

برای این خواسته چند راه ‌حل وجود دارد که برخی معتقد به نسخه داخلی و آن هم ازجنس اقتصاد مقاومتی بود و بعضی هم توسل جستن به سایر کشورها را ملاک کار و سرلوحه برنامه‌های خود در اقتصاد قرار داده‌اند.

وی افزود : اگر قطب توجه به سیاست خارجی را از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی به سوی سایر کشورها تغییر دهیم باز هم از موضع ضعف وارد شده‌ایم و این به هیچ وجه به صلاح مملکت و مردم و نظام نیست.

لنکرانی قوام و بقای انقلاب اسلامی را بر پایه اسلام ناب محمدی دانست و افزود : این اسلام در مقابل اسلام آمریکایی قرار دارد و اسلام آمریکایی منتهی‌الیه جریان سازش در برابر جریان مقاومت است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نحوه اتحاد و ائتلاف جبهه پایداری با سایر گروه‌های اصولگرا افزود : به رصد تحولات می‌پردازیم و فکر می‌کنم اقتضای گفتمان انقلاب و خط مقاومت بر این است که همه تلاش کنند با یک پرچم وارد انتخابات شوند.

وی با اشاره به اینکه هنوز در این زمینه صحبت کردن و در مورد پایان کار سخن گفتن زود است، گفت : باید اجازه بدهیم آرایش انتخاباتی به خوبی مشخص شود و آنگاه است که می‌توان تصمیم گرفت.

وی درپاسخ به سؤالی در زمینه نوع و نحوه حمایت جریان اصلاح‌طلب از هاشمی رفسنجانی افزود: اصلاح‌طلبان دچار یک شکاف جدی در زمینه نحوه تعامل با رفسنجانی برای کاندیداتوری انتخابات شده‌اند.

وی حضور سلائق مختلف در چارچوب نظام جمهوری اسلامی را کمک بزرگی به برگزاری پرشور انتخابات دانست و گفت : افرادی که در این صحنه حاضر می‌شوند باید مراقبت کنند و اصل را بر دعوت گفتمانی قرار دهند نه دعوت به خود.

لنکرانی دعوت به خود توسط کاندیداها را کاری پسندیده ندانست و گفت : باید افراد نمایندگی گفتمان را داشته باشند و لازم است که با نگاه گفتمانی پا به عرصه بگذارند نه نگاه شخصی و حزبی.

وی افزود : اگر این اتفاق بیفتد انتخاباتی با نتیجه معنادار حاصل می‌شود.

وی نگاه رو به جلو را لازمه توسعه دانست و گفت : هرکسی در صحنه مدیریت کشور حاضر شود باید نگاه رو به جلو داشته باشد و ماندن در گذشته یعنی از دست دادن فرصت‌ها در آینده.

باقری لنکرانی انتخابات آینده را چند قطبی دانست و افزود : مردم تنها بر مبنای گفتمان‌ها می‌توانند بهترین را انتخاب کنند.

وی گفت : در صورت پیروزی در انتخابات از نیروهای کارآمد استانی در کابینه استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که به جز آیت‌الله مصباح که پدرمعنوی جبهه پایداری محسوب می‌شود، آیا نظر جامعتین هم برای شما در انتخابات آینده مهم است یا خیر، گقت : ما با یک نگاه گفتمانی وارد انتخابات شده‌ایم و به هیچ روی به نگاه شخصیتی توجهی نداریم و با کاندیداهایی به ائتلاف و اتحاداحتمالی خواهیم رسید که تکلیف خود را با خط سازش و همچنین خط مقاومت مشخص کنند.

وی جبهه پایداری را دارای یک هویت دانست و گفت: همه تصمیمات این شورا از خروجی 2 کانال شورای مرکزی و شورای فقاهتی گذر خواهند کرد و تصمیمی که در شورای مرکزی گرفته می‌شود پس از تصویب در شورای فقاهتی لازم‌الاجرا خواهد بود.

وی در توضیح دیدگاه و رویکرد این جریان سیاسی حاضر در صحنه انتخابات گفت : جبهه پایداری براساس حجت شرعی و همین مبنا در عرصه سیاسی حضور پیدا کرده است و براساس ظن و گمان تصمیم‌گیری نمی‌کند.

وی تکلیف ‌محوری را از دیگر اصول پذیرفته شده این جبهه در اوضاع و احوالات سیاسی دانست و گفت : با سلیقه سیاسی به انتخابات نگاه نمی‌کنیم و بین تکلیف شرعی و خوشامد این و آن تفاوت قائل هستیم.

۱۳۹۲/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...