نسخه چاپی

یورش نیروهای نظام بحرین به منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم

ده‌ها تن از سربازان مسلح نیروهای نظام آل خلیفه به منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم حمله كردند.

به گزارش نماب نقل از ایسنا، جمعیت الوفاق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ده‌ها تن از سربازان مسلح نیروهای نظام آل خلیفه بامداد امروز جمعه (17 می 2013) با محاصره منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز در غرب منامه جنایت زشتی را مرتکب شدند. سربازان نظام که تعداد زیادی از افراد لباس شخصی نقاب زده همراه آنان بود جنایت زشتی را مرتکب شدند و با شکستن درب اصلی و هتک حرمت منزل ایشان وارد منزل شده و آن را تفتیش کردند.

جمعیت الوفاق با اشاره به شکسته شدن و تخریب لوازم منزل، اشاره کرد که در این منطقه هیچگونه حوادثی انجام نشده بود و سربازان با حمله به بیت ایشان هیچگونه خواسته‌ای را مطرح نکردند و هیچ توجیهی برای حمله آنان به منزل نبوده است. سربازان با فریاد علیه زنان و کودکان در منزل موجب ترس و وحشت آنان شده و همه آنها را به داخل یکی از اتاق‌ها کشانده و مانع رفت و آمد آنان شدند و طی این مدت سربازان نظام در اتاق شخصی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم که در این مدت در منزل حضور نداشت به بازرسی و تخریب وسایل ایشان مشغول بودند.

جمعیت وفاق بالاترین هرم نظام حاکم در بحرین را مسوول این اقدام خطرناک و تجاوز تخریبی که چیزی بجز یک ماجراجوئی و ریسک حساب نشده‌ای بوده که رژیم از طریق این جنایت دیوانه وار به مرحله نامحدودی رسیده، دانست.

الوفاق تاکید کرد: بحرین نیازمند انجام تحقیقات بین المللی در تمامی جنایات و تجاوزات دیوانه واری است که رژیم حاکم بدور از انسانیت مرتکب می‌شود.

فعالیت‌های مردمی و حوزه‌های علمیه بحرین این تجاوز آشکار به منزل آیت الله عیسی قاسم را محکوم کردند.

فعالیت‌های مردمی و دینی اقدام نیروهای نظام به همراه لباس شخصی‌های وابسته به نظام که نقاب به چهره داشتند به هتک حرمت منزل آیت الله عیسی قاسم و ایجاد رعب و وحشت در اهالی منزل را شدیدا محکوم کردند.

حوزه‌های علمیه بحرین (الغدیر، علامه الوداعی، سید علوی الغریفی و امام زین العابدین) با صدور بیانیه‌ای این حمله وحشیانه و بربری به منزل این رهبر بزرگ را محکوم نموده و ابراز عقیده نمودند که این اقدام به هدف بازی گرفتن امنیت کشور و کشاندن آن به وادی نامعلومی بوده و مسئولیت کامل این اقدام و نتایجی را که چنین اقدام احمقانه‌ای می‌تواند دربرداشته باشد، برعهده نظام بحرین دانستند.

آیت‌الله شیخ محمد سند تجاوز به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم نقض حرمت ایشان را محکوم کرد.

اهالی روستاهای الدراز، الحجر، مدینه حمد و الدیر این تجاوز را محکوم کردند و نسبت به تداوم هدف قرار دادن رهبران و چهره‌های دینی و ملی بحرین هشدار دادند.

مجلس علمائی اسلامی حمله به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد.

مجلس علمائی اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمله به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

در گامی اوجگیرانه و خطرناک، و در رفتاری جنون آمیز، ده‌ها تن از سربازان مزدور به منزل حضرت آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم (حفظه الله) یورش برده و درب‌ها را شکسته و به تخریب لوازم منزل پرداختند.

ما در مجلس علمائی اسلامی، ضمن محکوم نمودن این اقدام مجرمانه، طرف‌های رسمی را در بالاترین سطح آن مسئول این اقدام می‌دانیم و با صراحت اعلام می‌کنیم هرگونه تعرض به آیت الله شیخ عیسی قاسم، تعرض به کل ملت است و مردم در دفاع از این رمز بزرگ و رهبر فرزانه و تداوم روند انقلاب و اصرار بر خواسته‌های مردمی عادلانه در یک صف واحد و به هم پیوسته، از تقدیم هیچ چیزی و حتی از جان خود دریغ نخواهند کرد.

در این راستا از فرزندان غیور ملت و فداکار به حضور پرشور و انبوه در نماز جمعه این هفته به امامت رهبری شیخ عیسی قاسم، به عنوان وفاداری و اعلام همبستگی با رهبری دعوت می‌کنیم.

مقتدی صدر ضمن محکوم نمودن تجاوز به بیت شیخ عیسی قاسم، خواستار بسته شدن سفارت بغداد در عراق شد.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر در عراق از طرفداران خود خواستار برگزاری تظاهرات بعد از نماز جمعه امروز در محکومیت حمله به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم شد.

وی با صدور بیانیه‌ای تجاوز به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم را سابقه خطرناکی توصیف کرد که نمی‌توان در مقابل ان سکوت کرد. وی این اقدام را ناجوانمردانه توصیف کرد و از دولت عراق خواستار بستن سفارت بحرین در بغداد شد.

مقتدی صدر گفت: عدم اعتراض علیه دولت بحرین درب تجاوزات در آینده را باز خواهد کرد. وی از دولت عراق خواست با تظاهرکنندگان همکاری کند.

۱۳۹۲/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...