نسخه چاپی

پایان ماه عسل تیمهای نظامی

بخشی از قانون سرباز قهرمان كه از سال 91 اجرا شده است، به تمامی باشگاههای ورزشی اعم از دولتی و خصوصی اجازه میدهد، مشمولانی را كه در سطح ملی سابقه فعالیت دارند به عنوان سرباز یارگیری كنند.

به گزارش نما، این تبصره قانون به منزله پایان کابوس تیمهایی است که بازیکنان جوان و کلیدی خود را ناچار بودند به تیمهای نظامی لیگ یعنی تراکتور، ملوان و فجر اهدا کنند. قانون سربازقهرمان دو قسمت دارد که یک قسمت آن مربوط به ورزشکارانی میشود که در سطح تیمهای ملی فعالیت میکنند و یک بخش دیگر مربوط به قهرمانان آسیا و المپیک و جهان میشود.
بر این اساس به فدراسیونهای ورزشی اجازه داده شده است تا با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان برای بهکارگیری مشمولانی که در سطح تیم ملی هستند
ولو اینکه یکبار به تیم ملی دعوت شدهاند، اقدام کنند. این طرح شامل همه باشگاههای دولتی و خصوصی میشود و تیمهایی مانند استقلال، پرسپولیس و سپاهان نیز میتوانند مشمولانی را که در سطح تیم ملی هستند، به عنوان سرباز جذب کنند. سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد نیروهای مسلح، درباره مصوبه های جدیدی که در این زمینه به تصویب رسیده است، میگوید: در بخش قانون سربازقهرمان مشخص کردهایم که سه نفر اول المپیک، دو نفر اول جهانی و نفر اول مسابقات آسیایی از خدمت وظیفه معاف شوند.
فرزندان سه نفر اول پارالمپیک نیز طبق این قانون شامل معافیت از خدمت سربازی میشوند. ضمن اینکه برای اینکه حقی از قهرمانان ما به دلیل تدوین نشدن این آییننامه تضییع نشود، قانون را عطف به ماسبق کردیم تا بعد از تدوین آییننامه نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

۱۳۹۲/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...