نسخه چاپی

نرخ ابتلا به «ام‌اس» در ایران

رییس انجمن«ام‌اس»: احتمال تصادف با كامیون از ابتلا به «ام‌اس» بیشتر است

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رییس انجمن«ام‌اس» گفت: سالانه پنج نفر از هر 10 هزار نفر در ایران به «ام‌اس» مبتلا می‌شوند بنابراین به نظر می‌رسد احتمال رفتن زیر کامیون بیشتر از ابتلا به این بیماری است.

دکتر جمشید لطفی افزود: 70 میلیون نفر در ایران زندگی می‌کنند. بیش از دو میلیون نفر آنان به دیابت مبتلا هستند. در واقع آمار مبتلایان به دیابت، روماتیسم مفصلی و بیماریهای قلبی – عروقی نسبت به «ام‌اس» بالاتر است بنابراین مردم نباید نگران ابتلا به «ام‌اس» باشند.

وی درباره علت ترس مردم از بیماری «ام‌اس» گفت: این بیماری دهان به دهان چرخیده است علاوه بر آن میزان مبتلایان به آن رو به افزایش است، بنابراین مردم نسبت به ابتلا به این بیماری نگران هستند. ما علت افزایش ابتلا «ام‌اس» را نمی‌دانیم البته شمار مبتلایان این بیماری نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر خاورمیانه افزایش پیدا کرده است.

رییس انجمن ام اس افزود: هرچه خط استوا دورتر شویم احتمال ابتلا به «ام‌اس» افزایش می‌یابد. بر این اساس در آفریقا این بیماری تقریبا ناشناخته و در هند و خاور دور بسیار نادر است البته در ژاپن این بیماری دیده می‌شود.

وی در ادامه گفت: ایران جزو مناطقی با شیوع پایین «ام‌اس» بود؛ به گونه‌ای که شمار این افراد 10 تا 12 مبتلا در 100 هزار نفر بود البته در حال حاضر این آمار به 50 در 100 هزار نفر افزایش یافته است.

لطفی در پایان درباره درمان دارویی مبتلایان به «ام‌اس» اظهارکرد: اگر بیماری «ام‌اس» در فردی به صورت قطعی تشخیص داده شود، ‌می‌توان تجویز دارو را آغاز کرد. علاوه بر داروهای خوراکی موجود، داروهای دیگری قرار است تولید شود البته این مبحث مطرح است که داروهایی تهیه شود که پنج روز در طول سال مصرف شود.

۱۳۹۲/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...