نسخه چاپی

عكسی كه پس از ۳۱ سال شناسایی شد

یك عكاس پس از 31 سال دومین چهره ثبت‌شده در عكس‌های جنگی‌اش را با كمك كاربران خبرآنلاین شناسایی كرد.

به نما به نقل از ابنا ـ پس از انتشار 18 عکس قدیمی از رزمندگان نوجوان و جوان جنگ ایران و عراق که سعید صادقی در فاصله سال‌های 1359 تا 1367 گرفته است، در یکی از آن‌ها چهره شهید «عباس دهباشی» شناسایی شد.

این دومین رزمنده ایست که پیگیری‌های برای شناسایی او به نتیجه می‌رسد.

در تصویری که 15 اردیبهشت همراه با توضیحات عکاس منتشر شد، جوانی دیده می‌شود که در حال انتقال یکی از مجروحان عملیات رمضان به پشت خط نبرد است.

حجت الاسلام حبیب دهباشی که در زمان عملیات رمضان تنها 6 سال داشته است، در باره عکس منتشر شده توضیح داد: «برادرم روحانی و از شاگردان مرحوم آیت الله مشکینی در قم بود که از ابتدای جنگ تا زمان شهادت بیشتر اوقاتش را در جبهه‌ها گذراند. در توضیحات عکس اگر چه او به عنوان امدادگر معرفی شده است، اما در واقع از مسئولان اطلاعات و عملیات لشکر 41 ثارالله به فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی بود.»

5.jpg 

 او با تکیه بر گفته های همرزمان و هم سنگران شهید عباس دهباشی ادامه داد: «یکی از ویژگی‌های بارز برادرم آن بوده که هیچ گاه احساس خستگی نمی‌کرده و همیشه برای به دوش گرفتن کارها آمادگی داشته است. در طول جنگ هم زمانی که از شناسایی و طراحی عملیات فارغ می‌شد، به جای استراحت، در انجام کارهای دیگر کمک می‌کرد که این عکس هم نشان دهنده این روحیه اوست.»


۱۳۹۲/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...