نسخه چاپی

همه مواضع كانديداهاي رياست جمهوري/ زاكاني

كاندیدای فعلی حلقه انحرافی مقبولیت و مشروعیت حضور در انتخابات را ندارد/ وزرای دولت رعیت رئیس جمهور نیستند

عکس خبري -کانديداي فعلي حلقه انحرافي مقبوليت و مشروعيت حضور در انتخابات را ندارد/  وزراي دولت رعيت رئيس جمهور نيستند

علیرضا زاكانی از جمله كاندیداهای ریاست جمهوری است كه سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در كارنامه دارد.

گروه سیاسی نما : انتخابات ریاست جمهوری 24 خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد و قطعا برای انتخاب گزینه اصلح، شناختن مواضع کاندیداها از جمله ملاک های اصلی است؛ به همین جهت عمده موضع گیری های کاندیداها و این بار علیرضا زاکانی را مطرح می کنیم:

جریانات حاضر در عرصه سیاسی: معتقدم در حال حاضر سه گروه عمده در عرصه انتخابات به صورت مستقیم و غیر مستقیم نقش آفرینی می کنند. گروه اول؛ جریان اصولگرایی متشکل از کاندیداهای مختلف است که با اینکه در سبک و سیاق کاری، دارای اختلافات فکری و اجرایی متعدد هستند اما ولایت پذیری و تاکید بر استمرار جهت گیری های اصلی کشور، ویژگی مشترک همه آنهاست. گروه دوم؛ دوم خردادیها، جریان آقای هاشمی و حلقه اطراف آقای احمدی نژاد است که اگرچه در برهه های مختلف به عنوان رقیب هم به مردم معرفی شده اند و حتی رقابتهای خصومت آمیزی با هم داشته اند، اما در حال حاضر هر سه جریان مذکور، دارای اهداف مشترکی هستند که آنها را در یک جبهه مشترک تعریف می کند. گروه سوم هم جریان مخالفان نظام اسلامی هستند که با اصل انقلاب دشمنی دارند و هدفشان براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

راه رسیدن به وحدت در جریان اصولگرایی: به نظر من تشکیل ائتلاف گفتمانی از جمله راه ها است که از بین کاندیداهایی که دارای گفتمان مشترک هستند نهایتا یک کاندیدا وارد رقابت نهایی انتخابات شود، و فکر می کنم این امرتا حد زیادی مانع سردرگمی مخاطبان و بدنه حزب الله خواهد شد.

کاندیدای دولت: بنده معتقدم کاندیدای فعلی حلقه انحرافی مقبولیت و مشروعیت حضور در انتخابات را ندارد و بعید می دانم با توجه به عملکردهای گذشته بتواند در رقابت انتخاباتی حضور داشته باشد.

شورای نگهبان:  این شورا طبق قانون صلاحیت و عدم صلاحیت کاندیداها را بررسی می کند و سپس با احراز صلاحیت نامزدها نتیجه را اعلام می کند و تجربه نشان داده ملاحظات اینچنینی را در نظر نمی گیرد. علاوه براینکه شورای نگهبان کسی را رد صلاحیت نمی کند و طبق قانون احراز صلاحیتها را ملاک قرار می دهد.

مخالفین نظام: ماهیت این گروه که در طول 34 سال گذشته از هیچ تلاشی برای سرنگونی جمهوری اسلامی مضایقه نکرده و البته همیشه هم به حمدالله ناکام بوده و خواهند بود، امروز و بعد از حوادث فتنه 88 بیش از هر زمان دیگری برای مردم آشکار شده است. ضدانقلاب و اربابان بیگانه شان که در انتخابات گذشته با ژست دلسوزی برای مردم ادعای تقلب را بهانه به آشوب کشیدن کشور و جنایتهای خود قرار داده بودند، امروز با حمایت از کاندیدایی خاص امیدوارند تا بتوانند، با ایفای نقش جدی تر، ناکامی های خود در گذشته را جبران کنند و البته دل در گرو اشتباهات اصولگرایان دارند

هاشمی رفسنجانی: آقای هاشمی علیرغم انجام خدماتی در گذشته، نشان داده که مرد اشتباهات بزرگ است. به خاطر داریم که آقای هاشمی اولین کسی بود که ایجاد شبهه تقلب در انتخابات را رقم زد.

کاندیداتوری هاشمی: ما علاقه مند نبودیم که ایشان در این سن و سال اشتباه بزرگ دیگری را انجام دهد، اما بالاخره ایشان تحت تاثیر اطرافیان و خانواده خود تصمیم خود را گرفته اند و بنده معتقدم بعد از انتخابات از این تصمیم شدیدا پشیمان خواهند شد.

دلیل حضور در عرصه انتخابات: دلیل حضورم در انتخابات توجه و اهتمام برای تحقق انقلاب اسلامی است. امروز انقلاب اسلامی در مسیر رسیدن به اهداف خود نیاز به تلاش مضاعف دارد. ایثار و فداکاری بیش از گذشته نیاز است و ما معتقدیم با حضور در صحنه باید تلاشی را برای تحقق اهداف اسلامی با تبعیت از مقام معظم رهبری آغاز کنیم.

اولویت های اصلی:  من قائل به حاکمیت تفکر انقلابی و جهادی در کشور هستم و نسبت به کمرنگ شدن این تفکر که در دوران دفاع مقدس عطر دلنشین آن فضای کشور را گرفته بود، منتقدم. خواستار فضایی هستیم که در آن برادری؛ همدلی و خدمتگزاری مردم شریف یک اصل باشد. انقلاب اسلامی ظرفیت های بزرگی دارد که با همدلی درهمه ظرفیت ها این امکان مهیا می شود. قائل به شایسته سالاری و حضور نخبگان هستم. دولت آینده دولتی خواهد بود که به شدت معتقد به ارزش هاست و افتخار خود را تبعیت رهبر و خدمتگزاری بی منت به مردم می داند. ما دقت جدی برای اصلاح امور در چارچوب قانون اساسی، فقرزدایی و مبارزه جدی با تبعیض و فساد داریم.

تیم کاری: وزرای دولت رعیت رئیس جمهور نیستند. همکاران رئیس جمهورند و باید افرادی شایسته باشند.

 

اولویت های دولت یازدهم: دولت آینده به جای حذف انگاری باید به همه ظرفیت های کشور توجه کند. توجه به همه ارزش های انقلاب مانند استقلال، آزادی و عدالت خواهی و توجه به شکوفایی اقتصادی و خلق ثروت به عنوان یک اصل و توجه به محرومین باید به عنوان اصول مورد توجه قرار گیرد.

سیاست خارجی: راه جدی مبارزه با نظام سلطه، ایران اسلامی است و ما در مقابل دشمن قائل به سیاست پیشرو هستیم . سیاست سازش را قبول نداریم و در مقابل دشمن مقابله مدبرانه و تعامل عزتمندانه را آغاز می کنیم که از منافع ملی خود به نفع احسنت استفاده کنیم.

بداخلاقی سیاسی: فرهنگ امروز، فرهنگی است که در آن دوستی به جای دشمنی و رفیق بودن به جای رقیب بودن به نتیجه خواهد رسید. امیدوارم رقابت سالم و اثباتی را پیشه کنیم و به جای تخریب شخصیت افراد توجهمان را به نقد و نگاه کارشناسی آنها داشته باشیم. رقابت تا پای صندوق است و بعد از صندوق رای دوستی خواهد بود. همه نامزدها مورد احترام ما هستند و امیدواریم همه توجه خود را معطوف به اولویت های کشور کنیم چرا که کشور نیاز به آرامش و همگرایی و وحدت دارد.

راهکار حل مشکلات اقتصادی و تورم: همه امکانات کشور را برای حل مشکلات بسیج می کنیم. خودم را سرگرم تنش های داخلی نخواهم کرد. وقت ملت را با شکاف بین ظرفیت های مختلف نخواهم گرفت. آنچه می تواند ما را از شرایط فعلی عبور دهد توجه به ظرفیت های جامعه است. مهار تورم، تثبیت قیمت ها، حرکت به سمت واقعی کردن قیمت ها و ایجاد زیرساخت ها در این زمینه، همچنین تولید، ایجاد اشتغال و عدالت محوری و توجه به محرومیت و فقرزدایی از برنامه های مهم ما در این مسیر است.

برنامه کاری: من معتقدم همه برنامه‌هایمان باید با توجه به ظرفیت‌های اجتماعی و مردمی ساماندهی شود، در هر حوزه باید با برنامه‌ریزی دقیق و شناخت فرصت‌ها مردم را به میدان تحولات وارد کرد، همانطور که مردم ما در جنگ تحمیلی با حضورشان ما را موفق کردند الان نیز در ساحت‌های مختلف زندگی،می توان با حضور مردم امکانی را فراهم کرد و به موفقیت‌هایی رسید که بدون حضور آنان این مهم امکان‌پذیر نیست. باید بسنده کردن به حداقل‌ها، به یک فرهنگ تبدیل شود؛ همه با صداقت تمام خود را معرفی و برنامه‌شان را ارائه کنند تا مردم شناخت خوبی نسبت به نامزدها داشته باشند.

اشتغال: مهمترین مشکل جوانان بحث اشتغال است. اگر توجه بر تولید داخلی را اصل بدانیم و اشتغال ایجاد کنیم امکان بزرگی برای فعال کردن جوانان در عرصه‌های مختلف خواهیم داشت. امروز شاهدیم 4/29 درصد جوانان 15 تا 24 سال بیکارند در حالی که نرم جامعه حدود 14 درصد بود. لذا معتقدم بیشترین کمک به حوزه جوانان توجه به حوزه اشتغال طی یک فرآیند دقیق است.

تحریم: معتقدم در این بخش از مشکلات علاوه بر تحریمی که از خارج کشور به ما تحمیل شده، در داخل کشور نیز دچار یک خودتحریمی به دلیل سوءتدبیر‌ در بخش‌های مختلف نیز هستیم. بنده اساسا قائل به بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های ممکن جامعه هستم.

روحانیت: معتقدم جایگاه مراجع و روحانیت جایگاه بالایی است و برای بهره مندی از رهنمودهای این بزرگواران به دیدار آنها رفتیم. البته دیدار با مراجع و علمای قم محدود به ایام انتخابات نمی شود بلکه ما در جمعیت رهپویان مصوب کردیم هر 3 ماه یکبار به دیدار مراجع و علما برویم.

۱۳۹۲/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...