نسخه چاپی

چه كسانی از حضور دانشجویان در زمان انتخابات در كلان شهرها سود می برند؟

عکس خبري -چه کساني از حضور دانشجويان در زمان انتخابات در کلان شهرها سود مي برند؟

در این سالها سعی شده كه درباره حوادث پس از انتخابات سال 88، تحلیل های مختلفی صورت گرفت اما یكی از مهمترین تحلیل ها، ضعف سیستم های نظارتی و امنیتی كشور بود؛ اتفاقی كه منجر به هزینه های بسیاری برای كشور شد.

گروه سایسی نما : عدم تشکیل کلاس های آخر ترم بسیاری از دانشگاه ها یا برگزاری امتحانات در روزهای پایانی تیرماه  سال 88، از جمله اتفاقاتی بود که باعث تشدید حوادث آن سال شد.

گویا قرار است امسال نیز در آستانه انتخابات سال 92، همان اتفاق به نحوی دیگر تکرار شود؛ تا جایی که افرادی که حتی رئیس پلیس کشور، شورای عالی امنیت ملی؛ نمایندگان مجلس آنها را نمی شناسند، بدون هماهنگی با مراجع ذیصلاح امنیتی تاریخ امتحانات را جابجا کردند.

در همین راستا احمدی مقدم در جمع دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه کوتاه کردن ترم بهار دانشگاه ها خواسته نیروهای امنیتی، شورای امنیت کشور و نیروی انتظامی نیست گفته بود: خودشان در وزارت علوم تصمیم گرفتند که ترم بهاره را کمتر کنند و قبل از انتخابات امتحانات را برگزار کنند. ما گفتیم هر زمانی که باشد امنیت را برقرار می کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز با بیان اینکه دانشگاه‌ها محل خلق حماسه سیاسی است از تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام انتخابات انتقاد و ابراز تأسف کرد.

اما اینکه چرا جریاناتی قصد دارند تا تمرکز جمعیتی تهران و کلان شهرها در هفته انتخابات دوچندان باشد یا اینکه پیشنهاد وزارت علوم برای تغییر زمان امتحانات دانشجویان با چه هدفی صورت گرفته سوالاتی است که مطرح شده است.

سوالاتی که نیازمند توجه بیش از پیش مسئولین نهادهای امنیتی است تا هم شیوع شایعات و هم احتمال تشنج در تهران و برخی کلان شهرها به حداقل برسد؛ تشنج هایی که با تهدید برخی جریانات خاص برای افشاگری محتمل تر شده است.

البته برخی اخبار غیر رسمی نشان می دهد که دستور اعمال این تغییرات از سوی یکی از کاندیدا های فعلی انتخابات ریاست جمهوری صادر شده است.

شایان ذکر است طبق برنامه اعلام شده از سوی دانشگاه های دولتی و آزاد، امتحانات دانشجویان از 18 تا 23 خرداد برگزار می شود تا به بیان غلامرضا خواجه سروی، دانشجویان بهتر بتوانند در حماسه سیاسی فعالیت داشته باشند.

 اما این اقدام باعث حضور دانشجویان در کلان شهرها می شود در حالی که در حالت معمول،برنامه امتحانات دانشجویان از اوایل تیرماه آغاز می شد و در زمان انتخابات دانشجویان در فرجه پیش از امتحانات و به احتمال قوی در شهرهای محل سکونت خود به سر می بردند

۱۳۹۲/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...