نسخه چاپی

رهبر معظم انقلاب در جمع شركت كنندگان در كنگره بين المللي شعر بيداري اسلامي:

نام «بهار عربی» برای این حركت عظیم، ناقص است

عکس خبري -نام «بهار عربي» براي اين حرکت عظيم، ناقص است

همزمان با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت، شركت كنندگان در كنگره بین المللی شعر بیداری اسلامی دوشنبه شب با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار كردند.

به گزارش نمانیوز به نقل از دفتر اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، در این دیدار که در فضایی صمیمی و آکنده از احساسات ناشی از انقلابهای منطقه و بیداری اسلامی، برگزار شد، ابتدا شاعرانی از تونس، مصر، یمن، بحرین، لبنان، سودان، عراق، سوریه، عربستان، کویت و جمهوری اسلامی ایران اشعار عربی خود را در وصف پیامبر اعظم (ص)، بیداری اسلامی و انقلابهای منطقه، فلسطین و قدس شریف و همچنین سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت ایران، قرائت کردند.
سپس رهبر انقلاب اسلامی در سخنانی با اشاره به نقش تأثیرگذار و برانگیزاننده اشعار برجسته و دارای مضامین والا تأکید کردند: شعرای امت اسلامی باید با اشعار پرمحتوای خود، در حادثه عظیم بیداری اسلامی، نقش آفرینی کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه محتوای اشعار مربوط به بیداری اسلامی باید، بصیرت امت اسلامی را تعمیق دهد، افزودند: در محتوای اشعار بیداری اسلامی به جهت گیریها و اهداف عالی این تحول بزرگ، راههای منتهی به این هدف عالی، و دشمنان و موانعی که آنها ایجاد می کنند، توجه ویژه و خاص شود.
ایشان خاطرنشان کردند: در اشعار، باید به نقش دین، ایمان به خدا و معارف قرآنی در بیداری اسلامی نیز اهتمام جدی شود زیرا هر نهضتی که متکی به اعتقاد دینی شود، آسیب ناپذیر و ماندگار خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی حادثه بیداری اسلامی را تأثیرگذار و سرنوشت ساز برای همه امت اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: این حرکت، یک بیداری حقیقی و همچنین اسلامی و نتیجه عبرتهای فراوان، درک های عمیق و همت های والای ملتهای عرب در طول سالیان متمادی است و به همین دلیل نام «بهار عربی» برای این حرکت عظیم، ناقص است.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: این حرکت، تمام شدنی نیست و ادامه خواهد داشت و تاریخ امت اسلامی به اذن پروردگار، تغییر خواهد کرد.
ایشان افزودند: این حرکت، نشان دهنده یک حادثه بزرگ تاریخی است که تحولی عظیم در امت اسلامی بوجود خواهد آورد.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: شعرای امت اسلامی باید در چنین حادثه بزرگ و سرنوشت سازی نقش ایفا کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم اهتمام به وحدت اسلامی در اشعار بیداری اسلامی افزودند: تلاشهای گسترده ای در جریان است تا با استفاده از ایجاد تفرقه میان مسلمانان، حرکت عظیم بیداری اسلامی، شکسته و متوقف شود اما امت اسلامی باید بر عوامل مذهبی، قومی و سیاسی تفرقه غلبه کند و راههای ایجاد اختلاف را ببندد.
ایشان همچنین با اشاره به نقش لفظ و قالب در ارتقای هنر شعر، خاطرنشان کردند: باید با استفاده از الفاظ و قالبهای مستحکم و از نظر هنری در رتبه بالا، اشعار برجسته و قوی سروده شود تا برای سالیان متمادی ماندگار و تأثیرگذار باقی بماند.
در این دیدار آقای دکتر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در سخنانی با اشاره به ضرورت گفتمان سازی و غنا بخشی ادبیات بیداری اسلامی به عنوان مانعی در مقابل به انحراف کشیده شدن انقلابهای منطقه گفت: بر همین اساس کنگره بین المللی شعر بیداری اسلامی با حضور 77 شاعر از 10 کشور برگزار شده است.
وی برگزاری این کنگره را در راستای همایش بین المللی بیداری اسلامی و همایش بین المللی جوانان و بیداری اسلامی و گامی در جهت اهداف جنبش بیداری اسلامی دانست.

۱۳۹۰/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...