نسخه چاپی

امام جمعه بابل

شورای نگهبان قدرتمندانه وظیفه قانونی خود را با دقت و قدرت اعمال كند

عکس خبري -شوراي نگهبان  قدرتمندانه وظيفه قانوني خود را با دقت و قدرت اعمال کند

امام جمعه بابل گفت: تقاضای مردم از شورای نگهبان این است كه قدرتمندانه وظیفه قانونی خود را با دقت و قدرت اعمال كند و در این زمینه هیچ مصلحتی را بر مصلحت نظام اسلامی ترجیح ندهد.


به گزارش نما, حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: ثبت‌نام برخی از افراد ثبت‌نام بی‌جایی بود و پیدا بود که این افراد صلاحیت حضور و احراز این مسئولیت را ندارند اما افراد دیگری که کاندیدای ریاست جمهوری هستند از جریانات موجود در کشور هر کدام نماینده‌ای فرستادند و سعی کردند به صورت فعال در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: این نقطه مثبت در انتخابات است و این حضور می‌تواند این مژده را به جامعه بدهد که حضور حماسی در انتخابات صورت می‌گیرد و حماسه ملی امسال ما در مسئله انتخابات تجلی پیدا می‌کند که فارق از اینکه کسانی به نفع دیگری کنار کشیدند و فعل و انفعالاتی ممکن است در چند روز دیگر صورت بگیرد.

امام جمعه بابل یادآور شد: امروز تمام چشم‌ها معطوف به شورای نگهبان است که مسئولیت تأیید و یا رد افراد برعهده دارد که در این زمینه باید نظر خود را بدهد و امروز نه از زبان خودم بلکه از زبان مردم که در این چند روز فراوان ابراز نگرانی کرده‌اند می‌گویم که مبادا شورای نگهبان نسبت به این مسئله بی‌توجهی کند و مصلحت‌ها را در نظر بگیرد و حقیقت را به ظهور نرساند.

وی گفت: تقاضای مردم این است که قاطعانه و قدرتمندانه وظیفه قانونی خود را با دقت و قدرت اعمال کند و در این زمینه هیچ مصلحتی را بر مصلحت نظام اسلامی ترجیح ندهد.

این مسئول گفت: مهم‌ترین و ارزشمندترین مصلحت برای این امت مصلحت خود نظام اسلامی و ارزش‌های نظام اسلامی و مصلحت ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب است و اینها از مصالح بزرگ و برجسته نظام اسلامی است.

وی ابراز داشت: رئیس جمهور در عین نگاه به مسائل اقتصادی و سیاسی باید حافظ ارزش‌های بزرگ انقلاب باشد.

وی ادامه داد: در راس انتظارات ما از رئیس جمهور همگامی او با رهبر معظم انقلاب جزو مسائلی است که مردم ابدا انتظار فراموشی آن را ندارند.

روحانی تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان اگر خدای ناکرده حس کردند برخی از این افراد نمی‌توانند این همراهی و همگامی را داشته باشند تقاضای مردم این است که قاطعانه مهر رد صلاحیت بر آنها زده شود.

وی اذعان داشت: این رد صلاحیت‌ها به معنای رد صلاحیت کامل آنها نیست بلکه شخصیت آنها محفوظ است، صحبت بر سر ریاست جمهوری است و ممکن است برای برخی مصلحت حضور در این زمینه وجود نداشته باشد و هر یک از این افراد دارای شخصیتی برای خود هستند و رد صلاحیت به معنای رد کامل آنها نیست و صلاحیت خودشان در جای خود محفوظ است اما در عین حال ممکن است برخی دیگر از آنها در این مقطع شایسته‌تر باشند.

روحانی گفت: مردم تقاضا دارند که این امر مورد توجه قرار بگیرد.

۱۳۹۲/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...