نسخه چاپی

اكثریت مجلس از حضور هاشمی خوشحالند

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت كه هیچ نشانه‌ای از انصراف و عقب‌نشینی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری یازدهم وجود ندارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مهدی سنایی اظهار کرد: شخصی مثل آقای هاشمی که با این تامل برای حضور در انتخابات تصمیم گرفته و نهایتا احساس تکلیف کرده دلیلی برای عقب‌نشینی ندارد لذا این یک بحث انحرافی است و به شوخی شبیه‌تر است.

وی با اشاره به تهیه نامه‌هایی در مجلس علیه هاشمی رفسنجانی،‌ گفت: امضا جمع کردن در مجلس خیلی معیار نیست و برای هر چیزی امضا جمع نمی‌شود، به نظر می‌رسد برخلاف اینکه سعی می‌شد با امضای نامه علیه هاشمی رفسنجانی به شکلی القا شود که فضای عمومی مجلس به ایشان اقبال ندارد اما اکثریت نمایندگان از ورود هاشمی رفسنجانی به صحنه انتخابات خوشحال هستند و این خوشحالی در جلسه علنی یکشنبه مجلس بعد از ثبت‌نام ایشان مشهود بود.

سنایی در ادامه اضافه کرد: از صحبت‌هایی که من با ایشان داشتم فکر می‌کنم علت اصلی ورود ایشان یک نوع احساس تکلیف در عرصه انتخابات بوده برای همین هم تا روز و لحظه آخر صبر کردند، ایشان می‌گفتند من با گزارشاتی که از شهرستان‌های مختلف داشته‌ام احساس می‌کردم انتخابات آنچنان که باید گرم نیست و شرایط ایجاد یک حماسه باشکوه را پیدا نکرده لذا برای جدی‌تر شدن انتخابات احساس وظیفه می‌کنم.

وی ادامه داد: نگاه آقای هاشمی به پیروزی در انتخابات هم از زاویه عزم جدی برای حل مشکلات کشور است، البته ایشان هم نگاهی به پیروزی در انتخابات برای حل مشکلات کشور دارند زیرا شرایط کشور و شرایط معیشتی مردم را مناسب نمی‌دانند و احساس کردند همانند بعد از دوران دفاع مقدس نیاز به ایجاد نوعی وحدت و ایجاد روند توسعه، پیشرفت و سازندگی وجود دارد.

سنایی افزود: البته ایشان نگاه پایداری به انقلاب و روند توسعه دارند و معتقدند تمام بیش از سه دهه گذشته مسیر کشور رو به پیشرفت بوده اما به دلیل تحریم‌های گسترده و گرانی شرایط کشور ویژه‌تر از گذشته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: آقای هاشمی در صحبت‌هایشان بر هماهنگی با مقام معظم رهبری تاکید دارند و معتقدند هر کس که در این جایگاه قرار گیرد در هماهنگی و همگامی با رهبری می‌تواند مشکلات ریز و درشت کشور را حل و فصل کند به ویژه ایشان که ظرفیت بالایی در این زمینه دارند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ وحدت و برادری و توجه به نگاه رهبری برای خلق حماسه سیاسی در عین قانون‌مداری و اخلاق‌مداری وظیفه‌ای است که باید سرلوحه همه کاندیداها و دست‌اندرکاران انتخابات قرار گیرد.

سنایی همچنین اضافه کرد: به نظر می‌رسد جامعه اقبال خوبی به آقای هاشمی دارد و آنچه ما در سطح کشور و شهرستان‌ها می‌بینیم این است که جوامع شهری و روستایی اقبال خوبی دارند البته هنوز یک ماه تا برگزاری انتخابات باقی است و باید دید که رقبا به چه شکلی در عرصه حضور می‌یابند.

وی همچنین اضافه کرد مدتی است دیدارهای مکرری بین جمعی از نمایندگان مجلس و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شود که این دیدارها در آینده ادامه خواهد داشت.

۱۳۹۲/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...