نسخه چاپی

نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري مصر:

به معاهده صلح با اسرائیل احترام می‌گذارم !

عمرو موسی با تاكید بر ضرورت برقراری رابطه میان قاهره و واشنگتن تاكید كرد كه به معاهده صلح با رژیم صهیونیستی احترام می‌گذارد و در عین حال با اسلام‌گراهای مصر همكاری می‌كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري رويترز، عمرو موسي، نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري مصر عنوان داشت: من با فساد موجود در مصر براي تقويت اقتصاد كشور مبارزه خواهم كرد.

وي در ادامه در جريان حضور در ستاد انتخاباتي‌اش افزود: ارتش يكي از نهادهاي اصلي كشور باقي خواهد ماند و از مصر جدا نمي‌شود بلكه در عرصه تحولات كشور باقي مي‌ماند.

موسي همچنين عنوان داشت: بهتر است كه انتخابات رياست جمهوري در آوريل برگزار شود آنچه كه در شرايط كنوني مهم است انتقال قدرت طي چند هفته آينده به شمار مي‌آيد.

وي در ادامه افزود: بهتر بود با مساله حمايت مالي كشورهاي بيگانه از نهادهاي جامعه مدني در مصر به صورت ديگري برخورد مي‌شد. چرا كه اين كشور نسبت به فعاليت نهادهاي غير دولتي حساس است.

عمرو موسي همچنين عنوان داشت: در دوره فعاليت نهادهاي غير دولتي به سر مي‌بريم و نمي‌توانيم اهميت اين نهادها در سراسر جهان را ناديده بگيريم.

وي در خصوص رابطه با آمريكا عنوان داشت: روش مبارك براي برقراري ارتباط با واشنگتن روش درستي نبود ما مذاكرات استراتژيكي با آمريكا آغاز خواهيم كرد. داشتن ارتباطات مخدوش با آمريكا براي هيچ كشوري خوب نيست. ما اين مساله را براي مصر كه بعد از پيروزي انقلابش به نقش خود در خاورميانه بازگشته است قائل هستيم.

عمرو موسي همچنين تاكيد كرد: تحقق دموكراسي كامل با انجام اصلاحات گسترده و توسعه اقتصادي از اولويت‌هاي برنامه‌هاي من است. نمي‌توان از واقعيت تاسف‌برانگيز در خصوص اينكه 50 درصد مصري‌ها در فقر به سر مي‌برند فرار كرد.

وي در ادامه افزود: انتخاب رئيس جمهور براي مصر اين پيام را به همگان مي‌رساند كه اين كشور به عنوان كشوري جديد آماده حضور در منطقه است.

عمرو موسي در خصوص همكاري با اخوان المسلمين مصر عنوان داشت: موضع ما يكي است. ما شهروندان مصري هستيم و مي‌خواهيم كشور را نجات دهيم درگيري با يكديگر فايده‌اي ندارد چرا كه كشور را به پرتگاه مي‌كشاند. ما با اسلام‌گراها كه پارلمان را در دست دارند همكاري خواهيم كرد.

وي در ادامه افزود: معتقدم كه شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر قدرت را واگذار خواهد كرد در غير اين صورت فاجعه‌اي در مصر براي همگان بوجود خواهد آمد.

عمرو موسي همچنين در خصوص رابطه با رژيم صهيونيستي تهديد كرد كه به معاهده صلح با اين رژيم احترام مي‌گذارد.

۱۳۹۰/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...