نسخه چاپی

واكنش كوثری به موضع گیری‌های اخیر اردوغان

عکس خبري -واکنش کوثري به موضع گيري‌هاي اخير اردوغان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر موضع اردوغان در سفر به تهران و كنفرانس استانبول گفت: معتقدم مسئولان سیاسی تركیه خودشان تصمیم گیرنده نیستند و به نوعی آلت دست و عامل استكبار شده اند و در زمین آمریكا، قطر و عربستان بازی می كنند.

به گزارش نما ؛ محمد کوثری در گفتگو با مهر در خصوص برگزاری اجلاس اخیر دوستان سوریه در استانبول ترکیه گفت: کنفرانسی که به عنوان دوستان سوریه در استانبول برگزار شد در حقیقت کنفرانس دشمنان سوریه بود چرا که کشورهایی مانند عربستان، آمریکا، قطر و ترکیه در جامعه جهانی به عنوان دشمنان حقیقی سوریه شناخته می شوند.

وی با بیان اینکه این کشورها خیال می کردند ایران هم تابع خواسته های آنها می شود گفت: به همین منظور اردوغان تلاش کرد با سفر به ایران مسئولان ایرانی را قانع کند و مسئله سوریه را به نفع خود و دیگر هم پیمانان تمام کند اما با جواب محکمی که در این رابطه شنیدند فهمیدند ایران مانند آنها دو رو و منافق نیست بلکه با صراحت نظر خود را اعلام می کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای شناخت صحیح ملت ها از دوستان و دشمنان سوریه موضع خود را به صورت محکم در این زمینه اعلام کرده است، گفت: برگزار کنندگان کنفرانس به ظاهر دوستان سوریه نتوانستند در خصوص مسائل سوریه به یک دیدگاه واحد برسند و آنها باید قطعا بدانند که برگزاری این کنفرانس به ضرر ترکیه، عربستان، قطر تمام خواهدشد و در مرحله دوم ضربه ای سنگین بر پیکر صهیونیست ها و آمریکایی ها خواهد بود.

کوثری با اشاره به اینکه طرح کوفی عنان به عنوان نماینده سازمان ملل نیز در این نشست مورد بی توجهی قرار گرفت، گفت: علت این موضوع این است که هر چیزی که به نفع استکبار جهانی نباشد و هدف آنها را دنبال نکند قطعا توسط آنها با مشکل مواجه خواهد شد و نمی گذارند به نتیجه برسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر موضع اردوغان در سفر به تهران و کنفرانس استانبول گفت: معتقدم مسئولان سیاسی ترکیه خودشان تصمیم گیرنده نیستند و به نوعی آلت دست و عامل استکبار شده اند و در زمین آمریکا، قطر و عربستان بازی می کنند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه آینده سوریه در اختیار مردم و نظام سیاسی این کشور خواهد بود، اظهار داشت: در صورت برگزاری انتخابات در سوریه مشخص خواهد شد که مردم این کشور امریکا و طرفداران آن را انتخاب نخواهد کرد.

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...