نسخه چاپی

آيت‌الله مكارم شيرازي:

مدعیان دموكراسی خفقان گرفته‌اند!

یكی از مراجع عظام تقلید گفت: وقتی در ایران به یك نفر از افراد فرق ضاله متعرض بشوند كنگره آمریكا صدایش بلند می‌شود ولی وقتی یك عالم بزرگ شیعی كه مورد احترام همه مردم است مورد چنین تعرضی واقع می‌شود همه خفقان گرفته‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت الله مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار کرد: طی روزهای گذشته عده‌ای ماموران حکومت بحرین و احتمالا با اتفاق جمعی از عمال سعودی به خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم حمله کرده و در شرایطی که ایشان در منزل حضور نداشته است خانواده ایشان را در یک اتاق محبوس کرده‌اند و اقدام به شکستن وسایل خانه کرده‌اند.

وی گفت: آنها می‌خواهند با این اقدام علما را بترسانند و رهبری آنها را قطع کنند از همین رو فشارها را تشدید کرده‌اند که این کار اثر نامطلوبی در تمام جهان تشیع و مسلمانان معتدل گذاشته است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: وقتی در ایران فرق ضاله به یک نفر از افراد متعرض شوند کنگره آمریکا صدایش بلند می‌شود ولی وقتی یک عالم بزرگ شیعی که مورد احترام همه مردم است مورد چنین تعرضی واقع می‌شود همه آنها خاموش هستند و خفقان گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دنیای امروز ادعاهای دروغین درباره حقوق بشر و دموکراسی دارند افزود: مگر مردم بحرین چه می‌خواهند؟ عده‌ای مردم را برای این مسئله به تظاهرات دعوت کرده‌اند ولی تاکید کرده‌اند که تظاهرات باید مسالمت آمیز باشد.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: مردم این کشور اهل مسالمت هستند و دست به اسلحه نبرده‌اند و دنبال حقوق حقه خود هستند بنا بر این باید گروهی بی‌طرف، به حق مردم این کشور رسیدگی کنند، چرا حکومت بحرین اینگونه خود را منفورکرده و با مسلمانان و ملت خودش فاصله می‌گیرد.

وی بیان کرد: چرا حکومت بحرین با اینگونه اقدامات فاصله‌اش را با ملت خود بیشتر می‌کند؟ آنها تلاش کردند از اطراف کشورهای اسلامی افرادی را به این کشور آورده و بافت جمعیت را تغییر داده و شیعه را در اقلیت قرار دهند ولی نتوانستند در این هدف موفق شوند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: باید دید اکثریت ملت بحرین چه می‌خواهند؟ آیا حمله کردن به شیخ عیسی قاسم مشکل شما را حل می‌کند؟ این رفتار خصمانه را محکوم کرده و یقین داریم سرانجام گروهی که این روش را در مقابل خواسته‌های به حق مردم بحرین در پیش گرفته‌اند شکست خورده و نابود خواهند شد.

۱۳۹۲/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...