نسخه چاپی

حداد عادل در جمع دانشجويان:

نباید مسائل شخصی را در مناظره‌ها مطرح كرد/هدفمندی یارانه‌ها جراحی اقتصاد بود

عکس خبري -نبايد مسائل شخصي را در مناظره‌ها مطرح کرد/هدفمندي يارانه‌ها جراحي اقتصاد بود

نامزد ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینكه نباید مسائل شخصی را در مناظره‌ها مطرح كرد گفت: هدفمندی یارانه‌ها یك جراحی بود كه اقتصاد ایران به آن احتیاج داشت.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل نامزد ریاست جمهوری یازدهم ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ، جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: باید بتوان تهدیدها را به فرصت تبدیل و یک نگاه اقتصاد مقاومتی را در کشور داشته باشیم .

نامزد ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: تا وقتی ملت ما برای استقلال خود پافشاری کند، این مخالفت‌ها و تحریم‌ها وجود دارد که باید دولت آینده با استفاده از مدیریت درست و ایجاد فضای صمیمانه بین قوه مقننه و مجریه راه‌حل‌هایی داشته است که آسیب‌ها کمتر شود.

وی در عین حال به تحریم‌های عمومی که از اول انقلاب نسبت به ملت ما وجود داشته است، اشاره و اضافه کرد: غرب شکل جدید تحریم که از یک سال و نیم گذشته زمزمه‌اش آغاز شد است را تحریم‌های فلج‌کننده نامگذرای کرده است.

حداد عادل ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگویی در بیداری اسلامی مطرح است گفت: دشمنان می‌خواهند کانون این بیداری اسلامی را تحت فشار قرار دهند تا جمهوری اسلامی ایران سرمشقی برای سایرین نباشد.

دانشجویی از حداد عادل درباره هزینه‌های تبلیغاتی‌اش پرسید که وی در پاسخ گفت: بنده هیچ هزینه‌ای تاکنون نکرده‌ام و بنا دارم تبلیغاتم از طریق رادیو و تلویزیون باشد که هزینه‌ای ندارد و اعتقادی به هزینه‌های گزاف تبلیغاتی ندارم و اگر بیایم در حد معقول به گونه‌ای که وام‌دار کسی نباشم، تبلیغ می‌کنم.

حداد عادل در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما با سفرهای استانی آقای احمدی‌نژاد موافق هستید یا خیر، گفت: سفر استانی خوب است ولی اندازه‌ای دارد؛ اگر احمدی‌نژاد در 2 ماه اخیر به جای اینکه هفته‌ای 3 بار سفر استانی کند، وقتش را صرف مسائل اقتصادی می‌کرد، فایده بیشتری داشت.

نامزد ریاست جمهوری یازدهم افزود: البته این سفرها فوایدی هم دارد از جمله اینکه مردم احساس هویت می‌کنند؛ از این رو رئیس جمهور باید وقت خود را طوری تنظیم کند که هم به مسائل اصلی کشور که در مرکز تصمیم‌گیری می‌شود، برسد و هم بتواند به سفرهای استانی برود.

حداد عادل در خصوص ائتلاف پیشرفت و اینکه اگر یکی از آنها کاندیدا شود، آیا آن 2 نفر هم در دولت نامزد نهایی حضور دارند یا خیر، اظهار داشت: ما قراری با یکدیگر نگذاشته‌ایم که اگر یک نفر از ما 3 نامزد رئیس جمهور شد به 2 نفر دیگر پست و مقام بدهد، اما آماده‌ایم هر یک از ما 3 نفر یا هر اصولگرای دیگری که رئیس جمهور شد، آنچه در توان داریم بدون توقعی ارائه کنیم.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه به نظر شما اصولگرایان در حال حاضر تفاهم لازم را دارند، گفت: احساس می‌شود فهرست بالابلندی از اصولگرایان که ثبت نام کردند، در حال حاضر به سمت وحدت پیش می‌روند و بنده احتمال می‌دهم تا قبل از اعلام صلاحیت‌ها برخی از کاندیداها انصراف دهند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره هدفمندی یارانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: یارانه‌ها باید ادامه یابد اما باید در دراز مدت روی این مسئله برنامه‌ریزی شود؛ در دولت‌های گذشته نیز این مسئله پیگیری می‌شد اما احمدی‌نژاد آن را اجرا کرد و باید گفت اقتصاد ایران به چنین جراحی احتیاج داشت، اما چند اشکال در اجرای آن ایجاد شده است.

حداد عادل بر همین اساس به پرداخت نشدن 30 درصد سهم تولید اشاره و تصریح کرد: عدم حمایت از تولید باعث افزایش قیمت کالاها شده است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تفکیک جنسیتی و گشت ارشاد اظهار داشت: فضای دانشگاه‌ فضای عفیفی است است و در واقع اگر بتوان کلاس‌ها را از یکدیگر جدا کرد به گونه‌ای که تعداد آنها به صورتی باشد که بتوان تفکیک جنسیتی را انجام داد خوب است.

حداد عادل اضافه کرد: ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و حجاب و دوری از برهنگی وظیفه ماست. از این رو باید به قانون این کشور هم عمل شود.

وی درباره مناظره‌های تلویزیونی نیز یادآور شد: نباید مسائل شخصی را در مناظره‌ها مطرح کرد اما باید در آنجا به بحث‌های اداره کشور و همچنین موضوعات حکومت‌داری پرداخت.

حدادعادل بحث انتخاب پارلمانی را اینگونه عنوان کرد که فعلاً در دستور کار نیست و برنامه‌ای برای آن صورت نگرفته است.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سؤالی مبنی بر مذاکره با آمریکا گفت: آمریکا باید استقلال کشور ما را به رسمیت بشناسد و حقوق ما را محترم بداند در غیر این صورت راهی برای مذاکره نخواهد بود.

۱۳۹۲/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...