نسخه چاپی

علت حضور پزشكیان در مجلس‌نهم از زبان‌خودش

عکس خبري -علت حضور پزشکيان در مجلس‌نهم از زبان‌خودش

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی انگیزه خود برای حضور در مجلس نهم را پیگیری قوانین اجرا نشده از سوی دولت خواند و گفت: وظیفه ما نظارت بر اجرای قوانین مصوب مجلس است و من معتقدم مجلس نهم باید نظارت قوی تری نسبت به مجلس هشتم داشته باشد.

به گزارش نما، مسعود پزشکیان در گفتگو با مهر، درباره عملکرد مجلس هشتم اظهارداشت: من بارها تاکید کرده ام اگر مجلس درست حرکت کند مسیر مملکت رو به جلو خواهد بود.

این عضو کمیسیون بهداشت گفت: در کمیسیون بهداشت قوانین خوبی به تصویب رسید که از جمله آن پزشک خانواده و مکانیزم های پرداخت و بیمه همگانی بود اما هیچ کدام اجرا نشد.

پزشکیان خاطرنشان کرد: متاسفانه مجلس هشتم در نظارت ضعیف بود، ما شاهد عدم اجرای قوانین بودیم اما محکم نایستادیم.

نماینده تبریز ادامه داد: صرف نوشتن قانون مشکل را حل نمی کند مجلس باید نسبت به آنچه به تصویب می رساند مصمم باشد و بر آن ایستادگی کند دولت هم نباید نسبت به قانون بی توجهی کند.

عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس گفت: اگر مجلس نتواند مشکل بی توجهی دولت به قانون را حل کند در واقع به رسالت اصلی خود عمل نکرده است و این قابل قبول نیست.

پزشکیان انگیزه خود برای ورود به مجلس نهم را پیگیری مصوبات اجرا نشده توسط دولت عنوان کرد و گفت: برای ایفای وظیفه نمایندگی، بعد از تصویب قانون وظیفه پیگیری هم بر عهده ماست. بنابراین در مجلس نهم سوال و استیضاح ابزارهای نظارتی است که باید به جا از آن استفاده کرد.

وزیرسابق بهداشت تاکید کرد: سوال از رئیس جمهور نشان دهنده اختلاف و دعوا و ایستادن مقابل دولت نیست. ما از دولت می خواهیم وظیفه اش که اجرای قانون است را انجام دهد و حق ندارد قانون را نادیده بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه در بحث سوال از رئیس جمهور لابی های زیادی انجام شد و معامله کردند تا مشکلات آن چنانی که خبر دارید پیش آمد. در حالی که من معتقدم حضور رئیس جمهور در مجلس برای پاسخ به سوال یک امتیاز است نمی دانم چرا به همه چیز سیاسی نگاه می شود.

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...