نسخه چاپی

ابداع خودروی سه چرخه‌ دوسرنشینه

عکس خبري -  ابداع خودروي سه چرخه‌ دوسرنشينه

مهندسان موفق به ابداع خودروی سه چرخه‌ای شدند كه جهان اتومبیل‌رانی را دستخوش انقلاب می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، این خودرو فاقد سیستم انتقال نیروی الکتریکی است و با سیستم کوچک گازی کار می‌کند، اما به دلیل طراحی کوچک، سبک و آیرودینامیک، رانندگان را تا آن جا که ممکن است از پمپ‌های گازی بی‌نیاز می‌کند.

این وسیله نقلیه دو سرنشین از یک موتور سه سیلندر 1.0 لیتری با قدرت 70 اسب بخار بهره می‌برد که در بخش جلویی تعبیه شده است.

فناوری جدید قادر است به سرعت بیش از 161 کیلومتر در ساعت برسد و همچنین ظرف 9.6 ثانیه به سرعت 96.5 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

فقط با سوخت هشت گالن گاز، Elio تا بیش از هزار و 81 کیلومتر را طی می‌کند که این میزان مسافتی برابر فاصله نیویورک تا دیترویت است.

از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به ترمزهای دیسکی دارای ABS، چرخ‌های 15 اینچی، سیستم انتقال خودکار 5-speed، تعلیق مستقل با بازوهای کنترل با طول نابرابر و بسیاری اجزای دیگر اشاره کرد.

طول این سیستم 4.1 متر، فاصله بین محور جلو و محور عقب 2.8 متر و همچنین نمای جلویی 1.7 متر است.

این خودرو هنوز روانه بازار نشده اما گفته می‌شود بهای آن شش هزار و 800 دلار امریکا خواهد بود.

این در حالی است که بهای نیسان ورسا در امریکا که ارزان‌ترین خودرو در این کشور است، در سال جاری میلادی 12 هزار دلار اعلام شده است.

با وجود بهای پایین، خودروی ابداعی مجهز به تهویه هوا، صندلی، دستگیره‌های در، سیستم گرمایش، سیستم ضدبخار، پنجره‌های برقی، قفل‌های در برقی، تیغه‌های برف‌پاک‌کن، فرمان، پدال‌های ترمز و گاز و همچنین سه کیسه هوا است.

شرکت سازنده پیش‌بینی کرده که خودروی ابداعی ایزوی پنج ستاره را برای معیار امنیت کسب کند.

این سازنده در نظر دارد تولید Elio را تا جولای سال 2014 در لوئیزانیا آغاز کند و گفته می‌شود 95 درصد از مواد تولید نیز در خود امریکا تولید خواهد شد.

۱۳۹۲/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...