نسخه چاپی

"ناوگان دریایی روسیه ضامن امنیت منطقه است"

عکس خبري - "ناوگان دريايي روسيه ضامن امنيت منطقه است"

ستاد مشترك نیروهای مسلح روسیه تأكید كرد: حضور ناوگان كشتی های روسیه در دریای مدیترانه، ابزاری برای تضمین امنیت در منطقه است.

به گزارش نما به نقل از العالم، سایت روسیا الیوم به نقل از الکساندر بوستنیکوف معاون ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه نوشت: فدراسیون روسیه هدف از تشکیل مجدد ساختار عملیاتی کشتی های جنگی روسیه در دریای مدیترانه را به ناتو توضیح داده است و این ناوگان به عنوان ابزاری برای تضمین امنیت منطقه در اختیار کشور ماست.

بوستنیکوف افزود: به شرکایمان در ناتو اعلام کرده ایم که رهبران سیاسی-نظامی روسیه تصمیم گرفته اند تا این ناوگان عملیاتی را تشکیل دهند تا وظایفی که در راستای اجرای همه تعهدات بین المللی به عهده دارند از جمله وظایف نظامی را به انجام برسانند.


وی افزود: از جمله مأموریت های مطرح شده برای این ناوگان دریایی جدید، می توان به جابجایی شهروندان مناطقی که احتمال جنگ در آنها وجود دارد، مقابله با دزدان دریایی و در صورت لزوم همکاری با نیروهای دریایی یکپارچه ناتو اشاره کرد.


بوستنیکوف با کم اهمیت دانستن خطر تروریسم در دریای مدیترانه گفت: گمان نمی کنم ناتو در مقابل تشکیل این ناوگان واکنش منفی نشان دهد، زیرا استفاده از این ناوگان در چارچوب نظام امنیت اروپا تأثیر مثبتی بر ثبات منطقه خواهد داشت. به همین دلیل گمان می کنم این امر همتایان ما در ناتو را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.


معاون ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه در پایان خاطرنشان کرد: ناوگان روسیه در دریای مدیترانه در پایان سال 2014 یا اوایل سال 2015 به طور کامل آماده فعالیت خواهد بود.

۱۳۹۲/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...