نسخه چاپی

مير كاظم فاطمي خبر داد؛

حباب طلا در ایران منفی شد

یك كارشناس بازار مالی از تبعیت طلا در ایران از قیمت اونس جهانی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،میر کاظم فاطمی در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: دو روز گذشته قیمت طلا بیش از اونس جهانی کاهش داشت که دچار حباب منفی شده بود.

وی ادامه داد: در یک‌ ماه گذشته قیمت طلا در بازار داخلی 10 تا 15 هزار تومان حباب مثبت داشت اما در حال حاضر به دلایل سیاسی و مسائل مربوط به انتخابات و کاندیداها، کاهش قیمت جهانی اونس در بلند مدت و همچنین ثبات قیمت ارز (روند نزولی) قیمت طلا در داخل با قیمت اونس جهانی یکسان شده است.

او یادآور شد: روز گذشته با دلار 3465 تومانی و اونس جهانی 1360 دلاری با استفاده از فرمول اونس * دلار آزاد * 0.1045 می توان قیمت هر مثقال طلای 17 عیار را به دست آورد که مبلغی در حدود 492هزار تومان به دست می آید. این در حالی است که روز گذشته هر مثقال طلا به قیمت 485 هزار تومان در بازار معامله می‌شد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: روز گذشته با حباب منفی به وجود آمده فروشندگان طلا و سکه بیش از خریداران شدند و پیش‌بینی می‌شود یک اصلاح قیمت در پیش باشد. اصلاح قیمت به این معنی که یک افزایش قیمت ایجاد شود و بعد از آن دوباره روند کاهشی خود را ادامه دهد.

فاطمی در پایان گفت: امید به افزایش قیمت ارز و طلا بین خریداران و فروشندگان از بین رفته از این رو به ریال رو آورده‌اند تا متضرر نشوند.

۱۳۹۲/۲/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...