نسخه چاپی

اسفندیار هاشمی در آروزی آزادی

به ساعات پایانی اعلام افراد تائید صلاحیت شده نزدیك می شویم. بیش از همه مهدی هاشمی كه در آمدن پدر به عرصه كاندیداتوری نقش بسیاری داشته است و محمود احمدی نژاد كه همه یاران خود را به پای اسفندیارش ذبح كرد، بیشترین نگرانی را دارند كه آیا كاندیدای محبوب آنها تائید صلاحیت خواهد شد؟



فرض بر این است که هاشمی از فیلتر شورای نگهبان بگذرد و تائید صلاحیت بشود. فرض بر این است که او بتواند در یک عملیات روانی گسترده، فضا را آنچنان غبار آلود کند که حق و باطل گم شود و نظر مردم را به خود جلب نماید، حال آیا با این حساب هاشمی 79 ساله رئیس جمهور کشورمان خواهد بود یا دو فرزند متهمش بعنوان دو بازوی فکری و جسمی وی و اسفندیارهای نوین امور کشور را در دست خواهند گرفت؟

به ساعات پایانی اعلام افراد تائید صلاحیت شده نزدیک می شویم. بیش از همه مهدی هاشمی که در آمدن پدر به عرصه کاندیداتوری نقش بسیاری داشته است و محمود احمدی نژاد که همه یاران خود را به پای اسفندیارش ذبح کرد، بیشترین نگرانی را دارند که آیا کاندیدای محبوب آنها تائید صلاحیت خواهد شد؟

بر اساس اظهارات فقها و حقوقدانان شورای نگهبان، یکی از مهمترین شاخصه های قانونی برای احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری، برخورداری کاندیداها از سلامت جسمی و روحی برای اداره قوه مجریه است کما اینکه سخنگوی شورای نگهبان امروز گفت: تا این دوره اشخاص ثبت‌نام کننده سن بالا یا ناتوانی خاصی نداشتند که بخواهیم به صورت رویه درباره آن اظهار نظر داشته باشیم، اما اگر فردی که قصد به دست گرفتن یک پست کلان اداری را دارد، فقط قادر به انجام چند ساعت کار در روز باشد طبیعی است که نمی‌تواند تایید شود، اینکه آیا شرایط جسمی در مباحث توانایی‌های رییس‌جمهوری مد نظر قرار خواهد گرفت یا خیر موضوعی است که ممکن است آن را مد نظر قرار دهیم، اما هنوز بحثی درباره آن نشده است.

البته عباسعلی کدخدایی درباره نامه 100 نماینده برای رد صلاحیت رفسنجانی و مشایی اظهار داشت: چون کشوری آزاد هستیم هر فرد یا گروه نسبت به افراد اظهارنظر می‌کند، اما شورای نگهبان نمی‌تواند درباره بررسی صلاحیت‌ها به صحبت‌هایی توجه کند که برخی از اقشار مردم می‌گویند. ما باید حجت داشته باشیم نسبت به اعلام نظری که راجع به افراد ثبت‌نام کننده مطرح می‌شود، اگر قانون اجازه دهد افراد ثبت‌نام کنند و صلاحیت داشته باشند، اسامی مطرح شده فرقی برای این شورا ندارد.

به تعبیر دیگر شرط مدیر و مدبر بودن که از اصلی ترین شاخصه ها برای تایید صلاحیت داوطلبان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ذکر شده ، به معنای بهره مندی کاندیدای ریاست جمهوری از سلامت کامل جسمی و روحی است تا بتواند اداره بزرگترین و مهمترین قوه کشور را در دست بگیرد.

در عین حال بر اساس اخبار، گزارش ها و تصاویری که از وضعیت جسمانی آقای هاشمی رفسنجانی به گوش می رسد و توسط برخی نزدیکان وی هم تایید می شود وضعیت ایشان بگونه ای نیست که بتواند اداره دولت یازدهم را برعهده بگیرد.

این ناتوانی بگونه ای است که در روزهای اخیر خبرهای منتشره در رسانه ها حکایت از آن دارد که برخی به ظاهر حامیان هاشمی چنگ و دندان تیز کرده و کیسه هایی دوخته اند تا در صورت پیروزی وی در انتخابات، از ناتوانی جسمی و عدم حضور جدی وی در صحنه اجرایی کشور سود برده و به زعم خویش هاشمی را اداره و به مقاصد خود دست یابند.

حال در صورت تائید صلاحیت هاشمی و به فرض پیروزی وی باید از همان ابتدای دولت وی منتظر هنرنمایی های مشایی های جدید در دولت وی باشیم.

۱۳۹۲/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...