نسخه چاپی

مناظره رسايي و حق‌شناس؛

رسایی: دولت دهم دچار حواشی شد و منزلت خود را از دست داد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقادی كه به دولت احمدی‌نژاد وارد شده این است كه چرا از شعارها و اصولی كه با آن‌ها قد علم كرد امروز بازگشته است. از آنجایی كه دولت دهم دچار حواشی شد قیمت و منزلت خود را از دست داد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "حمید رسایی" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مناظره دانشجویی که بعد از ظهر امروز با حضور وی و "محمدجواد حق‌شناس" برگزار شد، با بیان اینکه یکی از حساس‌ترین موضوعات کشور انتخاب دولت آینده است، اظهار داشت: در انتخاب دولت آینده سه محور فرهنگ، اقتصاد و سیاست خارجی برای قوه مجریه دارای اهمیت بیشتری نسبت به سایر عوامل است، چرا که خمیرمایه انقلاب اسلامی که ۳۵ سال از عمرش می‌گذرد و تا این مقطع برای سرپا ماندن و اثبات گفتمان هزینه‌هایی در بر داشته مربوط به فرهنگ و سیاست خارجی بوده است.

وی با اشاره به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: نوع گفتمان و مواجهه با کشورهای دیگر، بعد از انقلاب تفاوت کرده و همواره بر پایه عزت، مصلحت و حکمت بوده که مرجع تشخیص‌دهنده این سه محور رهبر انقلاب است.

نماینده مردم تهران با اشاره به دولت‌های پس از انقلاب تصریح کرد: بر این اساس با نگاه به عملکرد دولت‌هایی که تا به امروز بر سر کار بوده‌اند مشاهده می‌شود زمانی که یک دولت بر اساس مسیر تبیین شده حرکت کردند موفقیت بیشتری در حوزه سیاست خارجی داشته و هر دولتی که این معیار را به خوبی اجرا نکرده لطمه‌های زیادی دیده است.

رسایی با اشاره به تفاوت اساسی سیاست خارجی در دولت‌های نهم و دهم گفت: نوع مواجهه قدرت‌های بزرگ در این دو دولت نسبت به کشور ما بسیار تغییر کرده است. انتقادی که به دولت احمدی‌نژاد وارد شده این است که چرا از شعارها و اصولی که با آن‌ها قد علم کرد امروز بازگشته است. از آنجایی که دولت دهم دچار حواشی شد قیمت و منزلت خود را از دست داد.

وی تصریح کرد: در دوران اصلاحات علی‌رغم شعارهای تنش‌زایی، ما شاهد بودیم که بسیار مورد غضب و تهمت از سوی مجامع بین‌المللی و دولت‌های استکباری قرار گرفتیم، لذا نتیجه می‌گیریم که هر چقدر به آرمان‌های انقلاب، امام(ره) و رهبر نزدیک شویم بر میزان خدمتگزاری و محبوبیت دولت‌ها افزوده می‌شود.

نماینده مردم تهران در ادامه افزود: کمترین خدمت‌رسانی در دولت خیانت، یعنی در زمان ریاست جمهوری بنی‌صدر اتفاق افتاد. همچنین بنده با همه ایراداتی که به دولت اصلاحات دارم معتقدم این دولت خدماتی را به کشور ارائه کرده است.

۱۳۹۲/۲/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...