نسخه چاپی

نماينده مشائي در دانشگاه امير كبير:

موضع گیری حوزه در مورد مشائی به دلیل اخبار غلط بود/ گفتمان سیاسی خود را حتی در صورت رد صلاحیت مشایی ادامه می‌دهیم

نماینده مشائی در دانشگاه امیر كبیر موضع گیری حوزه علمیه در برابر مشائی را به دلیل ارائه اخبار غلط به حوزه دانست وگفت حاضریم در مورد مباحث نظری ارائه شده توسط مشائی بحث كنیم ولی با تكفیر مخالفیم.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس موضع گیری حوزه در مورد مشائی به دلیل اخبار غلط بود/ گفتمان سیاسی خود را حتی در صورت رد صلاحیت مشایی ادامه می‌دهیم
روح الله هدایتی نماینده مشائی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بحث انتخاباتی با دانشجویان در دانشگاه صنعتی امیر کبیر در رابطه با موضع گیری حوزه علمیه مبنی بر تکبیر بخش های نظری مشائی گفت: موضع گیری حوزه به دلیل ارائه اخبار غلط بوده است. مشائی در یک سخنرانی مطلب ایران را مطرح کرده و آن را نزدیکترین مکتب به اسلام ناب محمدی دانسته است ولی آنچه به حوزه خبرداده اند این است که مشائی می‌گوید که باید مکتب ایران را جایگزین مکتب اسلام کنیم.

وی افزود: حاضریم در بخش‌های نظری به بحث بنشینیم ولی با تکفیر مخالفیم.

هدایتی در رابطه با انتخابات و حضور مشائی در دوره یازدهم گفت: از سال 84 تاکنون از احمدی نژاد حمایت کردم و تا امروز نیز بابت رای‌هایی که به وی دادم خوشحالم و اگر در این دوره نیز مشائی تایید صلاحیت شود قطعا به وی رای می‌دهم.

وی ادامه داد: ورود احمدی نژاد به صحنه انتخابات در مقابل جریان‌های قدرتگرا بود، احمدی نژاد نه مطلوب اصولگرایان بود و نه جریان‌های مخالف آن و از ابتدا نیز این مسئله را اعلام کرد.

نماینده مشائی اظهار داشت: حضور احمدی نژاد در انتخابات با مطرح کردن گفتمان بازگشت به ارزشهای انقلاب با اقبال روبرو شد به طوری که در سال 84 و 88 رقبای اصلی را کنار زد و دلیل مخالفت مخالفان وی این بود که احمدی نژاد خاستگاه حزبی و خاستگاه ارزشی ندارد.

وی در ادامه در رابطه با نامه عزت الله انتظامی و اعلام دلیل حضورش در ستاد انتخابات کشور به همراه مشائی و احمدی نژاد گفت: فشارها تا اندازه ای زیاد است که بسیاری از افراد مجبور به کناره کشی از صحبت‌های خود هستند. به گفته هدایتی سطح کاندیداتوری مشائی اینقدر پایین نیست که بخواهد یک هنرمند را گول بزند.

وی همچنین در رابطه با همراهی احمدی نژاد با مشائی در روز ثبت نام مشائی در ستاد انتخابات کشور گفت: رئیس جمهور چند بار این موضوع را توضیح داده است و تاکید کرده که مرخصی گرفته و به عنوان شخص احمدی نژاد، مشائی را همراهی کرده است.

وی افزود: احمدی نژاد به طور شخصی یک خط گفتمانی دارد که مشائی در مسیر آن خط است و در روز ثبت نام نیز مشائی را همراهی کرده است و کسی نمی‌تواند بگوید حق ندارد به صورت شخصی فردی را برای ادامه مسیر گفتمان خود انتخاب کند.

وی گفت: اگر مشائی در شورای نگهبان تایید صلاحیت شود و مردم وی را انتخاب کنند ما گفتمان خود را در دولت ادامه می‌دهیم و اگر انتخاب نشود نیز همین گفتمان را در فضای سیاسی کشور ادامه خواهیم داد.

هدایتی اظهار داشت: معاون اول رئیس جمهور نیز در انتخابات ثبت نام کرد ولی احمدی نژاد مشائی را به عنوان ادامه دهنده گفتمان خود اعلام کرده است. چرا عده‌ای می‌خواهند نماینده ای از دولت در میان کاندیداها وجود نداشته باشد.

وی گفت: احمدی نژاد دخالت مستقیم در انتخابات ندارد و حتی وزیر کشور نیز در این مورد دخالت مستقیم ندارد ولی احمدی نژاد یکی از کنش‌گرهای اصلی سیاسی است که در سیاست فعالیت می کند.

نماینده مشائی در پاسخ به صحبت دانشجویان مبنی بر این که احمدی نژاد از امکانات دولت سوءاستفاده کرده است اظهار داشت: اگر بتوان اثبات کرد که رئیس جمهور از منابع مالی سوء استفاده کرده است این مسئله درست است ولی احمدی نژاد به صورت شخصی با مشائی همراهی کرده است.

وی گفت: احمدی نژاد یک فرد سیاسی است که یک گفتمان را مطرح کرده و افراد به صورت آزادانه می‌توانند حرف خود را در برابر آن مطرح کنند.

هدایتی ادامه داد: احمدی نژاد گفتمانی را آغاز کرده و باعث بلوغ آن شده است و به دلیل منع قانون اساسی نمی‌تواند پیش از این گفتمان خود را ادامه دهد، بنابراین شخص دیگری را برای ادامه راه خود معرفی کرده است.

وی در رابطه با تکان دادن پرچم از سوی احمدی نژاد و مشائی در سفر استانی عنوان کرد: در سفرهای استانی تمام اعضای هئیت دولت این کار را انجام می‌دهند ولی انچه شما دیدید تکه‌ای از یک عکس دسته جمعی است.

وی ادامه داد: در رابطه با مدیریت احمدی نژاد در هفت سال نخست تمام افراد از جمله باهنر و مصباحی مقدم وی را تایید کرده اند، چطور در یک سال پایانی این انتقادات صورت گرفت؟ چه اتفاقی رخ داد که لایحه‌های دو فوریتی به طور مداوم به مجلس آورده شد؟ چرا با وجود تاکید مقام معظم رهبری، از ادامه طرح هدفمندی یارانه‌ها جلوگیری کردند؟ از این مسائل مشخص می‌شود که از نظر برخی‌ها احمدی نژاد نباید موفق باشد.

هدایتی در پاسخ به سوال دانشجویان در مورد اختلاف سه هزار میلیارد تومانی گفت: فرد متخلف حکم اعدامش را گرفت ولی چرا در همان مقطع کسی نتوانست به دولت اتهامی وارد کند؟ مگر احمدی نژاد در حوزه‌های قضایی دخالتی دارد؟

نماینده مشائی در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر اینکه آیا احمدی نژاد خط قرمزی برای حوزه قضایی قرار داده بود یا خیر گفت: چرا آقایان باید از خط قرمز بترسند، اگر احمدی نژاد قرار بود افشاگری کند، چرا ناراحت بودند؟

وی همچنین در ادامه این نشست در رابطه با موضع دقیق مشائی نسبت به ولایت فقیه گفت: مقام معظم رهبری رهبر تمام ملت ایران است و مشائی و نیز معتقد است که ایشان در هوش سیاسی و مبانی امنیتی بی نظیر هستند.

وی در رابطه با راه انداختن دوگانه مشائی و رهبری گفت: از بحث‌های دوگانه مشائی و رهبری یا احمدی نژاد به رهبری فقط ضد انقلاب نفی می‌برد.

وی همچنین در رابطه با نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور در مورد مشائی گفت: این نامه یک نامه شخصی، بین مقام معظم رهبری و احمدی نژاد بوده است که نباید عمومی می‌شد ولی ابوترابی آن را در مجلس مطرح کرد، اگر مقام معظم رهبری صلاح می‌دانست چرا باید نامه را به صورت شخصی به احمدی نژاد می‌دادند.

وی گفت: ابوترابی که این نامه را عمومی کرده و دلیل آن را ماموریت خود دانسته است بگوید از طرف چه کسی مامور بوده است.

وی گفت: اختلاف نظر بین مقام معظم رهبری و رئیس جمهور پیش می‌آید که باید با تبادل نظر برطرف شود و در این مورد نیز مشایی کنار رفت و رئیس جمهور حرف مقام معظم رهبری را تمکین کرد.

هدایتی ادامه داد: مقام معظم رهبری یک هفته بعد از ارسال آن نامه مطرح کردند که اگر کسی برای جایی مناسب نیست، دلیلی ندارد که برای جای دیگر هم مناسب نباشد که در پاسخ به این صحبت هدایتی دانشجویان گفتند وقتی ولایت فقیه فردی را به عنوان معاون اول رئیس جمهور قبول ندارد چطور آن فرد می‌تواند رئیس جمهور باشد.

نماینده مشایی در پاسخ به این سؤال گفت: ما از طریق فرآیند قانونی وارد عرصه انتخابات شدیم و به نظر شورای نگهبان نیز احترام می‌گذاریم، اگر مشایی تایید صلاحیت شد، مردم می‌توانند انتخاب کنند و رای بدهند و نظر رهبری نیز مهم است ولی ولایت فقیه در این مورد نظر صریح نداده‌اند و اعلام کردند که بودن مشایی در معاونت اول ریاست جمهور به مصلحت احمدی‌نژاد نیست.

وی در رابطه با بحث ولایتمداری دولت، گفت: جریان اصیل ولایتمداری در کشور، احمدی‌نژاد است و وی در مدار ولایت حرکت می‌کند.

هدایتی در رابطه با بحث ارتباط دولت و آمریکا عنوان کرد: هاشمی بحث برقراری ارتباط با آمریکا را برقرار کرده است نه احمدی‌نژاد.

وی افزود: ما در مقابل استکبار با وجود تمام تحریم‌ها ایستاده‌ایم.

در ادامه یکی از دانشجویان گفت: ضررهای اقتصادی کشور در 8 سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بسیار بیشتر از زمان جنگ بوده است و نباید این مسیر را ادامه دهیم،‌که هدایتی اظهار داشت: ما نگاه استقلال را آورده‌ایم و پای آن ایستاده‌ایم و بسیاری از ضررهای اقتصادی نیز مربوط به تحریم بوده است.

وی افزود: سیاست احمدی‌نژاد با توسعه اقتصادی متفاوت بوده و احمدی‌نژاد عدالت اجتماعی را حاکم کرده است.

نماینده مشایی در پاسخ به یک دانشجو که در مورد سیاست خارجی ضعیف احمدی‌نژاد و اینکه در زمان دولت‌های گذشته پادشاه عربستان مدال افتخار به دولت ایران می‌داد، گفت:‌دریافت مدال افتخار از یک حاکم مرتجع دیکتاتور چه افتخاری دارد؟

وی گفت:‌مهم این است که هنوز هم ملت ایران با وجود تمام ریزش‌ها و رویش‌ها طرفدار احمدی‌نژاد هستند.

در ادامه یکی از دانشجویان در رابطه با ادبیات ویژه احمدی‌نژاد سخن گفت که هدایتی عنوان کرد:‌ هر فردی ادبیات ویژه خاص خود را دارد و درباره انتخاب مشایی شما می‌توانید ادبیات وی را ببینید و اگر مقبولتان بود به وی رای بدهید.

۱۳۹۲/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...