نسخه چاپی

مطمئنم، بيكاري و ركود اقتصادي را مي‌توانم حل كنم

رضایی در جمع مردم اصفهان:حیثیتم را بر كف دست گرفته‌ام

عکس خبري -رضايي در جمع مردم اصفهان:حيثيتم را بر کف دست گرفته‌ام

كاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگز مطمئن نبودم كه می‌توان بیكاری و ركود اقتصادی كشورمان را حل كنم پا به عرصه رقابت نمی‌گذاشتم و اكنون حیثیت خود را بر كف دست گرفته‌ام.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس محسن رضایی ظهر امروز در نشستی با موضوع بررسی نقش اقتصاد مقاومتی در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی که به همت بنیاد فرهنگی صبح قریب برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما اکنون در شرایط بسیار حساسی قرار دارد که فشارهای اقتصادی از بیرون و ضعف‌های داخلی در بعد مسائل اقتصادی زندگی مردم را درگیر کرده است.

وی افزود: کشور ما هرگز با فشارهای اقتصادی از پا در نمی‌آید اما این توانایی را داریم که در راه رفع این فشارها قوی‌تر از مقابله با حمله نظامی دشمن در زمان جنگ عمل کنیم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: دشمنان به دنبال این هستند که شرایط سخت اقتصادی کنونی را طولانی‌تر از پیش کنند تا ملت ایران از ایستادگی خسته شوند و بتوانند کاری را که در زمان جنگ نتوانستند محقق کنند از طریق کودتای اقتصادی انجام دهند.

وی با بیان اینکه تسویه حساب‌های شخصی و منازعات سیاسی در شان ملت ایران نیست، تصریح کرد: ایران در شرایط سخت کنونی نیازمند ایثار و وحدت بیشتر است بنابراین در این شرایط باید همت بلند خود را آشکار کنیم و با استفاده صحیح از ایثار و بزرگ‌منشی ملت ایران برنامه‌های اقتصادی خود را پیش ببریم.

رضایی یا بیان اینکه باید همت بلند خود را آشکار کنیم، ادامه داد: امروز زمان جدا کردن سفره ملت ایران از دولت نیست بلکه زمان یکرنگی، وحدت و همدلی است.

وی با اشاره به مشکلات کنونی اقتصادی کشور گفت: ارزش یارانه دریافتی مردم واقعی نیست و در واقع مردم با 45 هزار تومان قدرت خرید 15 هزار تومان سال گذشته را دارند و این نشان می‌دهد ارزش پول ملت ایران در سراشیب سقوط بدی قرار دارد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قرار گرفتن بیکاری در کنار کاهش قدرت خرید زندگی مردم ما را به شدت تحت تأثیر قرار داده است، تصریح کرد: زمانی که عزت فردی در اثر نداشتن شغل مورد هجمه قرار می‌گیرد آسیب‌های اجتماعی فراوانی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: اکنون یک سال و نیم است که بیکاری و گرانی در ایران تشدید شده است و هر بار مردم ایران برای خرید یکی از اقلام خود دچار مشکل می‌شوند.

رضایی با اشاره به اینکه اکنون گرانی ترمز بریده است، گفت: با مدیرت و برنامه‌ریزی می‌توان مشکلات اقتصادی را رفع کرد چرا که تمام امکانات لازم برای رفع این مشکل بزرگ کشورمان را در اختیار داریم.

وی با اشاره به خشکسالی زاینده‌رود در طی سال‌های متمادی گفت: تمام نشاط اصفهان در زاینده‌رود خلاصه می‌شود و این رودخانه محور تمدن اصفهان است بنابراین جای نگرانی است که چرا مشکل خشکسالی این رودخانه در طول سالیان متمادی ادامه داشته است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دولت بعدی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که آب در رودخانه جریان داشته باشد و تداوم جریان آب در زاینده‌رود نیازمند برنامه‌های راهبردی و برنامه‌ریزی قوی است.

وی با بیان اینکه اصفهان سرزمینی موثر در کشاورزی و صنعت کشور است، گفت: صنعت قدیم اصفهان روزی برند جهانی داشته است به گونه‌ای که به دلیل صادرات مکرر هنرهای دستی اصفهان آن را به عنوان شهری متمدن در عرصه جهانی می‌شناختند.

رضایی با بیان اینکه اکنون این صنعت و کشاورزی بی‌نظر ضعیف شده است، تاکید کرد: اکنون اصل اول در کشور ما این است که باید هر کسی اعم از کارشناس، مدیر و نوابغ در جای خود قرار بگیرند تا مشکلات کشور رفع شود.

*‌ تأثیر طوفان کالاهای خارجی کمتر از تحریم نیست

وی با اشاره به اینکه طوفان کالاهای چینی کشتی اقتصاد ایران را بر دریایی از تلاطم افکنده است، گفت: کالاهای چینی بازار کالاهای ایرانی را رکود بخشیده است و من تأثیر آن را در اقتصاد ایران کم‌تر از تحریم‌‌ها نمی‌دانم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مشکل اصلی ما اکنون کمبود تولیداتی است که قدرت رقابت با کالاهای خارجی و به ویژه چینی را ندارند و آن چه بر این مسئله دامن می‌زند این است که دلالان کالاهای بی‌کیفیت و دست چندم چینی را وارد ایران می‌کنند.

وی ادامه داد: مقالات علمی، اختراعات و تراوشات ذهنی ایرانیان تبدیل به صنعت و محصول نمی‌شود و این گونه قدرت رقابت از میان می‌رود و بیکاری و گرانی بیشتر می‌شود.

رضایی تصریح کرد: بنابراین گرچه بخشی از بیکاری کنونی را ناشی از تحریم‌های اقتصادی و تعطیل شدن کارخانه‌های ایرانی می‌دانم که قدرت رقابت با محصولات چینی را ندارند.

وی ادامه داد: در واقع ما در کشورمان بهترین فناوری‌ها، و مهارت‌‌ها را داریم اما به دلیل مدیریت نادرست همه این موارد هرز می‌رود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: همانگونه که در زمان جنگ نیازمند مدیری با دانش نظامی بودیم در شرایط کنونی کشور نیازمند مدیری هستیم که دانش اقتصادی را درست بفهمد و برای درست کردن شرایط کشور در اثر بی‌دانشی شرایط را وخیم‌تر نکند.

وی با بیان اینکه دانش نخستین اصل مدیریت است، گفت: اقتصاد مدیریتی که برای عبور از تحریم‌های اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد فتح‌المبینی برای ایجاد الگوی اقتصادی در کشور است که ضمن خنثی کردن تحریم‌ها فرصتی برای شکوفایی اقتصادی ایران فراهم می‌کند.

رضایی با اشاره به اینکه تمام دولت‌های گذشته فعالیت‌های مثبتی برای پیشبرد کشور داشته‌اند، ‌ادامه داد: امروز نیازمند مدیریت صحیحی درباره مسایل مختلف کشور از جمله مشکلات اقتصادی هستیم.

وی ادامه داد: انتظار این است که حماسه سیاسی را تبدیل به حماسه اقتصادی کرده و دولت قوی برای اداره کشور بر سر کار بیاوریم که مشکلات اقتصادی را به بهترین نحو حل کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این مسئله را از موضوع کارشناسی می‌گویم و بعد تبلیغاتی ندارد که اگر مطمئن نبودم که می‌توان بیکاری را رفع و رکورد اقتصادی را حل کنم هرگز به صحنه نمی‌آمدم.

وی اضافه کرد: ما رزمندگان برای مردم و کشورمان ارزش قائل هستیم و جانمان را فدای ملت و سرزمینمان می‌کنیم و من بار دیگر حیثیت و جان خود را بر کف دست گرفته‌ام تا نگذارم ملت ایران زیر بار تحریم‌های اقتصادی خم شود و عزت جوانان زیر دست و پای بیکاری از میان برود.

رضایی تاکید کرد: برنامه مفصلی برای اصفهان دارم که بعد از آغاز تبلیغات رسمی در روز 17 خرداد آن را اعلام می‌کنم.

۱۳۹۲/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...