نسخه چاپی

مكزیك: می‌خواهیم با تیم فوتبال ایران بازی كنیم

عکس خبري -مکزيک: مي‌خواهيم با تيم فوتبال ايران بازي کنيم

دیروز خبر رسید بازی امارات فیکس شده، بازی دوستانه با ژاپن هم همینطور. شنیده می شود فدراسیون در تدارک آوردن یکی از غول های فوتبال دنیاست. نام دو تیم هم پیش آمده.

به گزارش خبر، فعلا فدراسیون نمی خواهد نامی لو برود. ولی ماجرای مکزیک با بقیه فرق دارد. خبری از تماس های دو فدراسیون نبوده، یا دعوتنامه. مکزیکی ها علیرغم فاصله و اختلاف ساعت زیاد اما با ایرانی ها آشنا هستند. آشنایی دو طرف نیز اصلا به سال ۲۰۰۶ و بعد از آن برنمی گردد. سال ۱۹۶۴ اولین بار در تاریخ، ایران و مکزیک رودروی هم قرار گرفتند. آن بازی در المپیک توکیو یک بر یک مساوی شد اما نزدیک به ۱۴ سال بعد وقتی دو تیم دوباره به هم رسیدند، مکزیک برد. حریف در مسابقه دوستانه، ایران را دو بر یک برد.

در سال ۲۰۰۶ نیز دو تیم بعد از سال ها دوباره به هم رسیدند که علیرغم بازی قابل قبول تیم ملی ایران در نیمه اول، در نیمه دوم مکزیک قدرت خود را دیکته کرد تا برنده این مسابقه باشد و ۳ بر یک به رختکن برود. بازی آخر ایران و مکزیک نیز در دوران مربیگری امیر قلعه نویی برگزار شد؛ وقتی تیم ملی در یک بازی کاملا ضعیف ۴ گل از مکزیک خورد و باخت، بدون اینکه یک گل بزند. حالا، مکزیکی ها دوست دارند دوباره مقابل ایران صف آرایی کنند و قدرت تیم ملی را محک بزنند.

سرمربی مکزیک، خوزه لوئیز دی لا تورره منچاکا از مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور درخواست کرده تا یک بازی دوستانه با ایران برای تیمش بگذارند. این درخواست نیز یک دلیل دارد؛ دوستی با کارلوس کروش. این مربی که از قدیم با سرمربی فعلی ایران ارتباط دارد، با این درخواست مسئولان فدراسیون کشورش را مجاب کرد تا با کروش تماس بگیرند و به او بگویند: «ما تمایل داریم با تیم ملی ایران بازی دوستانه برگزار کنیم.» کارلوس کروش که برای اولین بار سنت شکنی کرد و خودش هماهنگی لازم برای بازی دوستانه مقابل امارات را انجام داد، تاکید کرد او نیز تمایل به برگزاری این مسابقه دارد ولی کارهای آن باید از طریق دو فدراسیون فوتبال پیش برود. این پیشنهاد به تازگی به او ارایه شده، در حالیکه در اروپا به سر می برد. کروش قصد دارد در بازگشت به کشور از مسئولان درخواست داشته باشد تا مذاکرات لازم را به طرف مکزیکی انجام دهند تا زمینه برگزاری این بازی فراهم شود.

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...