نسخه چاپی

انتقاد لاریجانی از اقدام غیرقانونی دولت

عکس خبري -انتقاد لاريجاني از اقدام غيرقانوني دولت

انتقاد لاریجانی از اقدام غیرقانونی یارانه​ای دولت: مجلس با طرح​های غیركارشناسی كه توفان تورم ایجاد می​كند همراهی نمی​كند

به گزارش نمابه نقل از خبرآنلاين، علي لاريجاني در نخستين نطق خود در سال 91، با تبريک سال نو به نمايندگان و مردم ابراز اميدواري کرد که آغاز سال نو سرآغاز تفکري نو باشد.

وي از عناصر بزرگ اقتدار در ايران در منطقه ياد کرد که شامل نيروي انساني متخصص، تنوع شرايط اقليمي، توان خودکفايي ملي و ... مي​شد و در گرو حمايت از توسعه و توليد ملي و پرهيز از واردات بي​رويه است.

رئيس مجلس با بيان اينکه مجلس هشتم در اين زمينه قوانين پيش​روانه​اي تصويب کرده است از مخالفت مجلس با واردات محصولات کشاورزي و افزايش سهم يارانه​اي توليد در قانون هدفمند کردن ياارنه​ها ياد کرد و افزود: ظرفيت معدني کشور اميد بخش است و انشاالله که به بخش توليد صنعتي و کشاورزي توجه ويژه​اي در راستاي فرمايش مقام معظم رهبري شود.

وي از گام​هاي مجلس هشتم در زمينه افزايش زمينه کسب و کار و اجراي صحيح قانون سياست​هاي اصل 44 سخن گفت و ادامه داد: انشاالله تا پايان مجلس هشتم اين روند ادامه دارد. اما برخي اشکالات مديريتي مانع از استفاده از ظرفيت صنايع کشور است و برخي ظرفيت​ها دچار رکود شده​اند.
لاريجاني با انتقاد از عدم اجراي دقيق قانون هدفمند کردن يارانه ها که به توليد ضربه زده است، تامل مجلس براي اجراي فاز دوم اين قانون را به همين دليل دانست و افزود: بايد با کارهاي کارشناسانه دغدغه افزايش تورم و رکود توليد مرتفع شود. اين در حالي است که اقدام جديد دولت جداي اينکه برخلاف قانون مصوب مجلس است، کمکي به حل مشکل تورم و بيکاري و رونق توليد و فضاي کسب وکار نمي​کند و افق روشني را تصوير نمي​کند.

به گفته وي، اگر اين اقدام دولت کمکي به حل مشکلات موجود مي​کرد مجلس هم با آن همراهي مي​​نمود اما با اين وضعيت مجلس نمي​تواند با طرح​هاي غيرکارشناسي که توفان تورم ايجاد مي​کند همراهي کند.

رئيس ديپلمات مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: اگر نگاه اجمالي به برنامه​هاي دشمنان داشته باشيم متوجه مي​شويم که نقطه توجه دشمنان بر پيکره اقتصادي کشور است تا به توليد داخلي صدمه بزنند. آنچه که رهبر معظم انقلاب در طليعه سال نو فرمودند و بر حمايت از کارو سرمايه داخلي تاکيد کردند براي اين است که مانع از اين اهداف دشمن شوند.

لاريجاني افزود: اگر قواي سه گانه همکاري صميمانه​اي داشته باشند، مي​توانند تحريم​ها را به فرصتي براي جهش از تورم و رکود تبديل کنند. توصيه وي به نمايندگان اين بود که در اين راستا، مجلس در ماه​هاي پاياني عمر خود، بويژه در تصويب بودجه 91 موضوع توليد و بهره​وري را محور توجه خود قرار دهد و هيچ مصلحت​انديشي سياسي را در نظر نگيرد.

رئيس سابق شوراي عالي امنيت ملي از کنفرانس استانبول ياد کرد و افزود: وقتي انگليس 500 هزار پوند براي ايجاد اغتشاش در سوريه هزينه مي​کند و آمريکا از آن حمايت کرده و با کمک نظامي قصد به هم ريزي منطقه را داشت، مي​توان به اهداف اين کنفرانس پي​برد. جمهوري اسلامي سال​هاست با اين تخيلات آمريکا زندگي کرده و به کشورهاي منطقه هشدار داده که آمريکا به دنبال فروش سلاح​هايش به آنها است.

او از اظهارات اخير هيلاري کلينتون که مدعي شده بود ايران به دنبال حمايت از شيعيان و اختلاف افکني با جوامع سني است، ياد کرد و گفت: خانم وزير تصميم مرموزانه خود را در لفافه شيعه و سني بسته بندي کرد، در حاليکه حمايت ايران از فلسطين و غزه و مصر، حمايت از سني​ها بود نه شيعيان. چرا که ايران به دنيال حمايت از ملت​هايمظلوم و مقابله با سياست​هاي مداخله جويانه آمريکا و رژيم صهيونيستي است و فرقي نمي​کند که آنها شيعه باشند يا سني. بلکه يک روابط برادرانه را در پيش گرفته است.

لاريجاني خطاب به برگزار کنندگان کنفرانس استانبول ادامه داد: اگر نگران دموکراسي در منطقه هستيد چرا در مورد اوضاع ديکتاتورانه بحرين سکوت مي​کنيد؟ مراقب باشيد با اين حاشيه روي​ها فضاي تنفس براي رژيم صهيونيستي ايجاد نکنيد. مساله شما اصلاحات در سوريه نيست!
رئيس مجلس با بيان اينکه مجلس از اصلاحات در سوريه حمايت مي​کند، تاکيد کرد: مجلس ايران توطئه​گري در اين کشور به اسم دموکراسي را محکوم مي​کند.

۱۳۹۱/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...