نسخه چاپی

مسئول گروه فرهنگي تبليغي "شكوفه‌هاي آسماني"

«عمو روحانی» به جای «عمو پورنگ» می‎آید

عکس خبري -«عمو روحاني» به جاي «عمو پورنگ» مي‎آيد

مسئول گروه فرهنگی تبلیغی "شكوفه‌های آسمانی" با اشاره به اجرای برنامه‌های "عمو روحانی" در بوستان‌ها و پارك‌های تهران و قم، از استقبال گسترده كودكان از این برنامه خبرداد.


به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلیمن ابراهیم فرمانی در گفتگو با خبرگزاری حوزه، درباره فعالیت‌های این گروه تبلیغی گفت: گروه فرهنگی تبلیغی "شکوفه‌های آسمانی" از سال 90 به صورت رسمی کار خود را برای کودکان از سنین 4 تا 9 سال آغاز کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این گروه تبلیغی در استان‌های تهران و قم، اظهار داشت: البته در کنار برگزاری برنامه‌های تخصصی کودکان برای نوجوانان نیز برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار نموده است.

مسئول گروه فرهنگی تبلیغی شکوفه‌های آسمانی درباره فعالیت‌های این گروه، ابراز داشت:‌ برنامه‌های این گروه در قالب‌های ویژه برنامه، جنگ‌های شادی، برگزاری جشن تکلیف برای دختران و اجرای جنگ‌های شادی برای خردسالان که با استقبال گسترده‌ای همراه است، می‌باشد.

وی افزود: نمایش‌های عروسکی نیز از دیگر فعالیت‌های این گروه می‌باشد که با این روش بسیاری از معارف دین و اسلامی در قالب بازی عروسکی به کودکان ارائه می‌شود؛ چراکه اقتضای این سن ایجاب می‌کند که انتقال معارف به صورت غیر مستقیم باشد.

حجت‌الاسلام فرمانی به برپایی نمایشگاه اشاره و بیان کرد: یکی از قالب‌های کاری این گروه تبلیغی برپایی نمایشگاه است که این نمایشگاه‌ها مربی محور و مجری محور است. در این نمایشگاه‌ها غرفه‌های متعددی که از جوانب مختلف، به نیازهای کودکان پاسخ می‌دهد، فعال می‌باشد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌ها در استان تهران گفت: تا کنون نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در فرهنگ‌سرای خاوران، امام‌زاده داود، امام زاده عبد‌الله و امام زاده صالح(ع) بر پا شده و در ماه مبارک رمضان نیز در بوستان ولایت تهران ویژه‌برنامه‌های مختلفی با عنوان "عمو روحانی" برای کودکان اجرا شده است.

حجت الاسلام فرمانی در این باره افزود: در این برنامه، "عمو روحانی" با حضور در میان کودکان و اجرای برنامه با همکاری کودکان و برپایی مسابقه و ارائه جایزه به آنها، فضایی خاطره انگیز را برای کودکان ایجاد می‌کند.

مسئول گروه فرهنگی تبلیغی شکوفه‌های آسمانی درباره برگزاری برنامه‌ها در قم ادامه داد:‌ در شهریور 91 در بوستان علوی قم، طرح «نشاط آسمانی، کودک و عمو‌روحانی» به مدت 20 شب اجرا شد که با استقبال گسترده مردم همراه بود.

وی اضافه کرد: در محل دائمی نمایشگاه حرم حضرت (معصومه سلام الله علیها) نیز غرفه‌ای داریم که در آن برنامه‌های مختلف فرهنگی تربیتی برای کودکان برگزار می‌کنیم که با توجه به همجواری این نمایشگاه با حرم مطهر کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه(س)، افرادی زیادی از این غرفه دیدن کرده و در برنامه‌های آن شرکت نمودند.

حجت‌الاسلام فرمانی با اشاره به عضویت 45 نفر در این گروه تبلیغی اظهار داشت:‌ 15 نفر از اعضای این افراد را خواهران تشکیل می‌دهند که عهده‌دار این فعالیت‌ها می‌باشند.

وی درباره محصولات و خروجی‌های گروه فرهنگی تبلیغی شکوفه‌های آسمانی گفت: این گروه تبلیغی تلاش کرده که ابزار لازم برای برطرف کردن نیازهای کودکان را تهیه کند که در این راستا ابتکاراتی نیز داشته است که از جمله آنها می‌توان به تولید نرم‌افزار قاصدک ویژه مربیان کودک و نوجوان اشاره کرد.

مسئول گروه فرهنگی تبلیغی شکوفه‌های آسمانی افزود:‌ در این نرم‌افزار، روش اجرای برنامه برای کودکان با به صورت تصویری و صوتی برای مربیان نشان داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، «خبرگزاری حوزه» چند پیشنهاد هم داده و نوشته است:

هر چند برنامه جذاب عموپورنگ سالهاست در بین کودکان از محبوبیت زائدالوصفی برخوردار است، اما با توجه به حضور طلاب خوشفکر در خلق برنامه‌های شاد و جذاب و اقبال خانواده‌ها و خردسالان به برنامه‌های دینی جا دارد صدا و سیما برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی از پایه شروع کرده و فرصت حضور «عمو روحانی» را نیز در برنامه‌های سیما به وجود آورد.

۱۳۹۲/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...