نسخه چاپی

واكنش احمدی نژاد به ردصلاحیت مشایی

جدول زیر گزارشی از پاسخ چند تن از نمایندگان مجلس به 2 پرسش درباره واكنش احتمالی احمدی نژاد به رد صلاحیت مشایی و همچنین واكنش نمایندگان مجلس به احتمال عدم تمكین احمدی نژاد در مقابل نظر شورای نگهبان است.

در شرایط کنونی، نگاه‌ها به سوی شوراي نگهبان است كه طبق قانون وظيفه احراز صلاحيت كانديداها را برعهده دارد و به زودی لیست کاندیداهای تایید صلاحیت شده را اعلام خواهد کرد.

انتشار اخباري مبني بر تاييد يا رد صلاحيت كانديداها بخشي از اخبار رسانه‌ها را در روزهای گذشته به خود اختصاص داد و حتي برخي از رسانه‌ها اسامي برخي افراد را به‌عنوان كساني كه در بررسي‌ها صلاحيت‌شان رد شده يا مورد تاييد شوراي نگهبان قرار گرفته‌اند منتشر كردند كه در نهايت با انتشار خبري از سوي عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان همه اين گمانه‌زني‌ها رد شد.
در این بین نگاه اکثر کارشناسان و اهالی سیاست به تایید یا رد صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی، یار غار رئیس جمهور است. در شایعاتی که طی روزهای اخیر منتشر شد، نام مشایی سر لیست تمام اخبار منتشر شده درباره افراد رد صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان بود.
البته رحیم مشایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در صورت رد صلاحیت شدن چه می کنید؟ پاسخ عجیبی داده است. وی به این سوال که در صورت رد صلاحیت شدن چه می کنید؟، پاسخ داد: اگر رد صلاحیت شوم گریه می کنم و تمکین!
از سوی دیگر پاسخی که احمدی نژاد درباره پرسشی در خصوص احتمال رد صلاحیت شدن مشایی می دهد عجیب تر از پاسخ رحیم مشایی بود. رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که واکنش شما در صورت عدم احراز صلاحیت مشایی از سوی شورای نگهبان چیست؟ گفت: ‌امروز چقدر هوا خوب است و به نظرم یکی از بهترین روزهای بهاری است.
حضور و عدم حضور چهره‌هاي منتسب به جريان‌هاي خاص سبب شده است كه سياسيون كشور درباره حضور آنها در انتخابات واكنش‌هاي متفاوت نشان داده و از شوراي نگهبان درخواست كنند كه درباره تایید یا رد صلاحيت اين افراد هيچ‌گونه اغماضي نداشته باشد. جدول زیر گزارشی از پاسخ چند تن از نمایندگان مجلس به 2 پرسش سایت فردا درباره واکنش احتمالی احمدی نژاد به رد صلاحیت مشایی و همچنین واکنش نمایندگان مجلس به احتمال عدم تمکین احمدی نژاد در مقابل نظر شورای نگهبان است.

2.jpeg

۱۳۹۲/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...