نسخه چاپی

روزهای داغ انصراف از «پاستور»/ آغاز شمارش معكوس «ماراتن یازدهم»

۲۴ روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم فرصت باقی است و باید منتظر بود و دید مردم با حضور حماسی خود در پای صندوق‌های رأی چه كسی را انتخاب می‌كنند كه برای ۴ سال سكاندار اداره كشور باشد.

به گزارش نما به نقل از فارس تعداد قابل توجهی از نامزدهای مطرح ریاست‌جمهوری یازدهم قبل از نظر نهایی شورای نگهبان انصراف دادند و در همین فرصت 5 روزه شاهد بودیم که صف طویل ثبت‌نام کنندگان برای حضور در پاستور به صف طویل انصراف‌ دهندگان مبدل شد؛ افرادی که طی روزهای اخیر با صدور اطلاعیه و بیانیه‌هایی انصراف خود را از حضور در صحنه انتخابات اعلام کردند.

لنکرانی به نفع جلیلی از کاندیداتوری انصراف داد

از میان نامزدهای انتخاباتی می‌توان به کامران باقری لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری اشاره کرد که دیروز پس از جلسه مشترک با سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات، از کاندیداتوری ریاست جمهوری انصراف داد.

برهمین اساس وی در اطلاعیه خود آورده است: ضمن تشکر از همه عزیزانی که در سراسر کشور نسبت به این جانب ابراز محبت و بزرگواری نموده‌اند به خصوص دانشگاهیان، نخبگان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، علمای اعلام و به ویژه حضرت علامه آیة‌الله مصباح یزدی دامت برکاته، با توجه به حضور قطعی برادر انقلابی و مومن جناب آقای دکتر جلیلی، با کسب نظر مشورتی از جبهه پایداری انقلاب اسلامی، برای دفاع از گفتمان امید، عدالت و استقامت، این جانب با انصراف از داوطلبی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، حمایت خود را از جناب آقای دکتر جلیلی اعلام می دارم.

این حمایت برای دفاع یک پارچه از گفتمان انقلاب اسلامی است و به ایشان دعا می‌کنم تا انشالله همواره در همین خط اصیل در تمسک به اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله، با رهبری ولی امر مسلمین جهان حضرت آیة‌الله العظمی امام خامنه ای ادام الله ظله العالی و همراه با روحانیت متعهد دامت برکاتهم باقی بمانند و بتوانند خدمتگزار خوبی برای این مردم مومن و نجیب باشند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نامزد نهایی ائتلاف 5 گانه انصراف داد

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد نیز که نامزد نهایی ائتلاف پنج‌گانه به شمار می‌رفت در پاسخ به درخواست 200 نفر از نمایندگان مجلس که خواستار انصرافش از کاندیداتوری ریاست جمهوری و ماندن وی در مجلس شدند، با اعلام انصراف خود گفت: امیدوارم به عنوان برادر بسیار کوچک، افتخار خدمت در مجلس را داشته باشم.

در بخشی از نامه نمایندگان مجلس آمده است: هرچند حضور ارزشمند جنابعالی به عنوان منتخب نهایی ائتلاف پنج‌گانه با حمایت بعضی از اعاظم علما و با توجه به اقبال برخی نخبگان سیاسی و اساتید مکرم حوزه و دانشگاه می‌تواند در ایجاد فضای پرشور انتخاباتی موثر باشد، لیکن از آنجا که جنابعالی از شخصیت‌های مفید و موثر در مجلس شورای اسلامی می‌باشید و نقش برجسته آن جناب در جایگاه خطیر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بر همگان آشکار است و با توجه به شرایط خطیر کنونی کشور که بیش از هر زمان دیگر نیاز به وحدت و همدلی جریانات سیاسی و نیروهای انقلاب می‌باشد ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان همکاران آن جناب مصرانه از حضرتعالی تقاضا داریم با صرف‌نظر از حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری همانند گذشته امکان بهره‌وری ملت بزرگ ایران را از خدمات موثر و ارزشمندتان در مجلس شورای اسلامی فراهم آورید.

داوود احمدی نژاد هم از کاندیداتوری انصراف داد

داوود احمدی نژاد برادر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور که برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کاندیدا شده بود، با انتشار نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد؛ وی همچنین به فارس گفت که به نفع سعید جلیلی از گردونه رقابت‌ها خارج می شود.


مهمانپرست هم انصراف داد

این نامزد ریاست‌جمهوری نیز طی بیانیه‌ای انصراف خود را اعلام کرد که در بخشی از آن آمده است: اینجانب که در پاسخ به فرموده رهبر معظم انقلاب و با هدف توجه و اولویت به نسل جوان و آینده‌ساز کشور و تامین نیازهای اساسی آنها پا به عرصه انتخابات گذاشتم، با توجه به حضور چهره‌های مختلف از گروه‌ها و سلیقه‌های متنوع و شور به پا خواسته در این مسیر، به منظور رقابت هرچه پرشورتر میان برگزیدگان نهایی و کاستن از تعدد داوطلبین همفکر و همسو، انصراف خود را از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌نمایم.


جوانفکر دیگر کاندیدای انصرافی بود

علی‌اکبر جوانفکر، هم که با حضور در ستاد انتخابات کشور برای ریاست‌جمهوری یازدهم نام‌نویسی کرده بود انصراف خود را از کاندیداتوری در این انتخابات اعلام کرد.

همچنین محمدرضا رحیمی و خلیلیان نیز از جمله چهره‌های حاضر در دولت بودند که انصراف خود را از حضور در عرصه انتخابات را اعلام کردند؛ البته برخی گمانه‌زنی‌ها نیز همچون انصراف برخی از نامزدهای انتخاباتی مثل واعظ‌زاده و پزشکیان نیز وجود دارد اما تاکنون به طور رسمی انصراف خود را اعلام نکرده‌اند.

بر این اساس امروز 31 اردیبهشت ماه مهلت 10 روزه شورای نگهبان برای تائید صلاحیت‌ها به پایان می‌رسد و همگان منتظرند تا نتیجه خروجی فعالیت 10 روزه این شورا را ببینند.

حال مهمترین مسئله این است که تمکین به قانون و تبعیت از آن برای همگان و فردی که قرار است برای سکانداری قوه مجریه به پاستور برود، لازم و ضروری است و افرادی که مدعی این پست نیز هستند باید در گام اول قانون را مدنظر قرار دهند.

بر این اساس 24 روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم فرصت باقی است و باید منتظر بود که مردم با حضور حماسی خود در پای صندوق‌های رأی چه کسی را انتخاب می‌کنند که برای 4 سال سکاندار اداره کشور باشد.

۱۳۹۲/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...