نسخه چاپی

حجت‌الاسلام قرائتي در همايش اخلاق انتخاباتي حماسه سياسي:

كاندیداها از تیتر روزنامه‌ها و سمینارها جدا شوند

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینكه حجت ما، رهبر است گفت: كاندیداهای ریاست جمهوری از اخبار و تیتر روزنامه‌ها و همچنین برگزاری مناظره‌ها و سمینارها جدا شوند و به اصل قرآن رجوع و عمل كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی امروز صبح در همایش اخلاق انتخاباتی، حماسه سیاسی که در محل مرکز همایش بین‌المللی صدا و سیما در حال برگزاری است اظهار داشت: تمام کلمات ریشه قرآنی دارد اصل شورا در اسلام آمده است و جایگاه شورا کنار نماز است به طوری که هیچ کسی از مشورت بی‌نیاز نیست.

وی با بیان اینکه هر عملی آفتی دارد بیان داشت: در این میان می‌توان گفت خوبی‌ها نیز آفت دارند به طوری که آفت عزت تکبر است.

وی با بیان اینکه حکومت انسان را بی‌دین می‌کند افزود: زمانی که افراد به قدرت می‌رسند شخصیت آنان نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر اخلاق و تقوا نباشد اقدامات مقبول نخواهد بود بیان داشت: انسان وجود خطرناکی است و باید توجه داشت که کاندیداها در هر دو صورت رأی آوردن و رأی نیاوردن باید یک جور عمل کنند و در تمام شرایط یک شکل و یکسان باشند.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به اسراف‌هایی که در تبلیغات ریاست جمهوری صورت می‌گیرد گفت: نهایت اسراف فسق و فجور است به طوری که در قرآن آمده است اسراف گناه کبیره است، گناه کبیره انسان را از عدالت می‌اندازد.

وی با بیان اینکه عزت دست خداست گفت: پوسترهای رنگی تبلیغات انتخابات مهم نیست و عزت افراد به پوسترهای رنگی نیست.

وی با بیان اینکه لازم است در انتخابات به مردم تأکید شود که حجت داشته باشند گفت: هم اکنون در ماهواره بیان می‌شود که مقام معظم رهبری معصوم است این در حالی است که باید گفت رهبر معصوم نیست بلکه حجت است.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه ملاک و معیار خوب بودن افراد نماز خواندن زیاد، روزه گرفتن زیاد نیست گفت: باید مواظب بود تا خلاف اخلاق عمل نشود چرا که تمامی اعمال نیک با یک حرکت کوچک اشتباه می‌تواند به باد فنا رود.

وی گفت: باید افراد و کاندیداها متواضع عمل کنند و رفتار آنها طبیعی باشد.

حجت‌الاسلام قرائتی در ادامه به معیارهای فرد اصلح اشاره کرد و گفت: ملاک اصلح بودن ایمان، تقوا، سابقه، علم، قدرت و هجرت است.

وی به کاندیداهای ریاست جمهوری توصیه کرد که از اخبار و تیتر روزنامه‌ها و همچنین برگزاری مناظره‌ها و سمینارها جدا شوند و به آیات قرآن عمل کنند.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه تبلیغ در انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است خاطرنشان کرد: کاندیداها باید متناسب با شرایط روز و واقعیت‌ها تبلیغ شوند.

۱۳۹۲/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...