نسخه چاپی

حجت‌الاسلام رجبي:

شبهه در نظر شورای نگهبان هیزم به آتش دشمن ریختن است

عکس خبري -شبهه در نظر شوراي نگهبان هيزم به آتش دشمن ريختن است

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینكه شبهه در نظر شورای نگهبان هیزم به آتش دشمن ریختن است گفت: كاندیداها و طرفدارانشان باید به رای شورای نگهبان احترام گذاشته و نظر ایشان را فصل‌الخطاب قرار دهند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز در گفت‌وگویی در قم، با اشاره به قرارگرفتن در آستانه لحظات پایانی احراز صلاحیت‌ کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان داشت: ثبت‌نام کاندیداها در وزارت کشور به این معنی است که به چارچوب و مجموعه مقررات نظام اسلامی ایران و نهادهایی که مسئولیتی در این نظام اسلامی دارند پایبند هستند.

وی افزود: کاندیداها باید مسئولیت‌هایی که در نظام برای نهادهای گوناگون به ویژه مسئولیت‌هایی که برای شورای نگهبان تعیین شده را بشناسند و نسبت به انجام وظیفه صحیح و شایسته این نهاد ایمان داشته باشند.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بیان داشت: وظیفه شورای نگهبان براساس قانون اساسی بسیار شفاف و روشن ذکر شده بنابراین هنگامی که مسئولیت تایید و رد صلاحیت و نظارت بر برگزاری انتخاباتی سالم بر عهده این نهاد گذاشته شده است باید نسبت به رای این نهاد که ناشی از ایفای مسئولیت است احترام گذاشته شود.

وی بیان داشت: کاندیداها باید همواره در همه مراحل رای شورای نگهبان را بپذیرند و هرگونه سخنی که نشان‌دهنده تردید در اعلام نظر شورای نگهبان باشد در جامعه پذیرفته نخواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد:‌ تردید و ایجاد سئوال در نظر شورای نگهبان مثال شخصی است که گواهینامه راهنمایی و رانندگی دارد ولی برخی از قوانین را که به مصلحت خویش نمی‌داند پایبند نباشد و بگوید من این قوانین را قبول ندارم.

وی با تاکید بر اینکه تردید و ایجاد سئوال به آرای شورای نگهبان بی‌معنا است گفت: هرگونه شبهه و ایجاد تردید خلاف نظام اجتماعی است.

رجبی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما کشوری اسلامی است باید بدانیم کسی که قرار است بر مسند ریاست جمهوری تکیه کند باید به تائید فقهای شورای نگهبان برسد.

وی با بیان اینکه کاندیداها و طرفدارانشان باید رای شورای نگهبان را فصل‌الخطاب بدانند گفت: هرگونه شبهه و ایجاد تردید در آرای شورای نگهبان هیزم به آتش دشمن ریختن است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بیان داشت: تردید در آرای شورای نگهبان موجب سوء استفاده دشمنان می‌شود.

وی ابراز داشت: سرپیچی از قانون یکی از توطئه‌های دشمنان است به همین دلیل نباید فضا را برای سوء استفاده دشمنان باز کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه فقهای شورای نگهبان ادامه داد: برخی از فقهای شورای نگهبان از معتمدینی هستند که به تائید امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب رسیده‌اند و از همان دوران در این مسئولیت ایفای نقش می‌کردند.

وی از رسانه‌ها خواست تا برای مردم تبیین کنند حرکت خلاف قانون، جدول دشمن را پر می‌کند و ملت اگر بدانند دشمن پشت همه این توطئه‌ها است در مسیر انقلاب قدم بر می‌دارند و به دشمن پشت می‌کنند.

رجبی با تبیین وظیفه رسانه‌ها در برگزاری انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید مردم را برای حضوری حماسی ترغیب و تشویق کنند.

۱۳۹۲/۲/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...