نسخه چاپی

فرخزادي :

لنگه كفش كریمی خیلی ها را دریبل می زند + عكس

عکس خبري -لنگه کفش کريمي خيلي ها را دريبل مي زند + عکس

عضو سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: امیدوارم علی دایی و كریمی بهترین تصمیم را بگیرند و در كنار هم برای موفقیت تیم تلاش كنند.

به گزارش نما مجيد فرخزادي در گفت و گوي تفصيلي با پانا در خصوص انتخاب علي دايي به عنوان سرمربي پرسپوليس، ناکامي يحيي در گرفتن جام حذفي، عدم انتخاب مايلي کهن، احتمال بازگشت علي کريمي به فوتبال، فشارهاي احتمالي براي انتخاب سرمربي و مسائل ديگر به سوالات پاسخ داد که در ادامه مي آيد:

بالاخره پس از کش و قوس هاي فراوان علي دايي روز گذشته رسما سرمربي پرسپوليس شد. نظر شما چيست؟

يکي از بهترين گزينه هايي که مي توانست براي پرسپوليس انتخاب شود، علي دايي بود. هم فکر مي کنم پيشکسوتان از حضور او راضي هستند و هم تماشاگران. البته اين انتخاب نبايد باعث شود تا ما توانايي ها و خوبي هاي مايلي کهن، درخشان و ديگر دوستان را ناديده بگيريم. اميدوارم از پتانسيل اين پرسپوليسي هاي عزيز باشگاه به خوبي در جاهاي ديگر استفاده کند.

آيا موافقيد که مايلي کهن چون از سوي وزارت ورزش سفارش شده بود، سرمربي پرسپوليس نشد؟

البته من نشنيدم که مايلي کهن از سوي وزارت سفارش شده باشد. مايلي کهن خودش هميشه بوده و ارزش ها و توانايي هايي که دارد را خودش کسب کرده است و با کمک کسي نبوده. واقعا اين حرف را من قبول ندارم چون مطرح کردن اين صحبت ها ظلم به مايلي کهن است.

بعد از اختلافاتي که بين دايي و رويانيان پيش آمد، حالا با اين انتخاب شايد مديرعامل پرسپوليس خواسته جلوي سفارش وزارت خانه بايستد و مجبور شده دايي را انتخاب کند. شما موافقيد؟

من چنين تعبيري ندارم. واقعا اگر چنين برداشتي کنيم هم به دايي ظلم کرديم و هم به مايلي کهن. من دوستي دورادور و خيلي طولاني با دايي و البته نسبت به مايلي کهن هم ارادت دارم. مايلي کهن مربي بادانش و به روز و باشخصيت است. بالاخره در پروسه انتخاب ممکن است هر چيزي اتفاق بيافتد ولي انتخاب علي دايي، چيزي از ارزش هاي مايلي کهن کم نمي کند. معتقدم که با همه اين احوالات دايي بايد زودتر از اينها سرمربي پرسپوليس مي شد.

هنوز راه آهني ها اجازه ندادند دايي به پرسپوليس بيايد. فکر مي کنيد در نهايت راضي شوند؟

ما هم جاي راه آهني ها بوديم شايد همين حالت را داشتيم. بايد اين باشگاه را درک کنيم. بالاخره از دست دادن يک مربي به روز و مديري مثل دايي خيلي سخت است. اميدوارم که راه آهني ها به خاطر پرسپوليس و هواداران با اين موضوع موافقت کنند تا اين باشگاه به هواداران ما نزديک شود! بالاخره در اين مدتي که دايي سرمربي راه آهن بود، خيلي از بچه هاي پرسپوليس بازي هاي آنها را دنبال مي کردند.

گل محمدي نتوانست در جام حذفي موفق باشد اما خيلي ها معتقدند که بايد حفظ مي شد.

صندلي مربيگري پرسپوليس، صندلي خاصي است و مي توانيم بگوئيم خيلي متحرک است. کسي که روي آن مي نشيند بياد جنبه اخلاقي، برقراري رابطه، روابط عمومي، مديريت فني و همه چيز را در نظر بگيرد. گل محمدي براي پرسپوليس زحمت خود را کشيد و الان که جدا شده، نبايد در جهت خراب کردنش اقدام کنيم. يحيي اميدوارم در نفت تهران موفق باشد چون راه درازي در پيش دارد و حالاحالا ها خيلي جا دارد!

ژوزه مانوئل زماني که با کريمي دچار مشکل شد، گفتيد که به درد پرسپوليس نمي خورد. چرا او نتوانست با آن همه ستاره موفق شود؟

بالاخره آقاياني که تصميم گرفتند بايد مي دانستند که گزينه مناسبي براي پرسپوليس نيست. البته بحثم رويانيان نيست. ما ايراني ها روحيات خاصي داريم که در دنيا بي نظير است. همه اعتقاد به تعاون و همکاري داريم ولي ژوزه جايي بزرگ شده که چنين ويژگي هايي را نداشت. ديديد که به خاطر خيلي از تصميمات غلط او بود که خيلي از بازيکنان آينده دار و ستاره هاي پرسپوليس شهيد شدند! حالا که فرد مديري مثل علي دايي آمده، مي تواند اين بازيکنان را احياء کند. البته معتقدم مايلي کهن هم با مديريت بالايي که دارد، مي توانست پرسپوليس را بالا بياورد. شما ببينيد الان علي عسگري و نوروزي و خيلي از ستاره هاي ديگر پرسپوليس کجا هستند؟

فکر مي کنيد براي احياي پرسپوليس نياز به روانشناس باشد؟

اعتقادي به روانشناس ندارم. حضور کريم باقري در کنار پرسپوليس مي تواند بهترين روانشناسي باشد. او در کنار اين بازيکنان هم بازي کرده و هم روحيات آنها را مي شناسد. به نظرم با حضور او کنار دايي و پرسپوليس، راندمان تيم بالا مي رود. پتانسيل پرسپوليس فصل پيش هم بوي قهرماني مي داد اما برخي عوامل فني و غير فني باعث شد به آن نرسيم. انشالله امسال اين امر محقق مي شود.

علي کريمي از فوتبال خداحافظي کرد. آيا علي دايي مي تواند او را منصرف کند؟

واقعيت را بخواهيد براي خود من هم اين تصميم گيري سخت است. کريمي بزرگ و علي دايي بزرگ، قطعا توجه به احساسات هواداران و مردم دارند و اميدوارم بهترين تصميم را بگيرند تا انشالله کريمي هم بتواند مثل باقري در کنار پرسپوليس به تيم محبوبش کمک کند. لنگه کفش علي کريمي خيلي ها را دريبل مي زند چه برسد به خودش! او 2، 3 سال چه عرض کنم، خيلي بيشتر جا براي فوتبال بازي کردن دارد. او نبايد هواداران را از ديدن تکنيک نابش محروم کند. اميدوارم که بهترين تصميم را بگيرند ولي بايد به نظر احترام بگذاريم.

دايي مي تواند پرسپوليس را قهرمان کند؟

قبول دارم که همه از پرسپوليس فقط انتظار قهرماني دارند اما اين انتظارات بود که شايد پرسپوليس نتوانست در جام حذفي قهرمان شود. دايي وقتي مسئوليت اين تيم را قبول کرده، حتما از ظرفيت مطلوب تيم مطلع است. اميدوارم پرسپوليس با علي دايي هم فصل آينده فوتبال خوبي انجام دهد و هم نتيجه بگيرد. ارائه فوتبال خوب بهتر است و نتيجه گرفتن بهترتر!

الان شما به پرسپوليس نزديک هستيد يا دور؟

پرسپوليس نزديکترين چيزي است که در قلبم قرار دارد. هيچ گاه دنبال پست و مقام در اين تيم نبودم و نيستم. پرسپوليس را به خاطر خودش دوست دارم. خوشبختانه اتحاد خوبي در اين تيم وجود دارد و روي سکو ها هم اين موضوع ديده مي شود. اميدوارم با تمام قدرت از تصميمات علي دايي حمايت کنند تا بتوانيم موفق شويم. از کساني که خالصانه به پرسپوليس کمک کردند و حتي اگر موفق هم نبودند، تشکر مي کنم.

۱۳۹۲/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...