نسخه چاپی

حداد عادل در جمع دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف:

نامزد نهایی ائتلاف پیشرفت بعد از تبلیغات تلویزیونی مشخص می‌شود/ لنكرانی به خاطر قرابت گفتمان به نفع جلیلی كنار رفت

عکس خبري -نامزد نهايي ائتلاف پيشرفت بعد از تبليغات تلويزيوني مشخص مي‌شود/ لنکراني به خاطر قرابت گفتمان به نفع جليلي کنار رفت

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینكه لنكرانی به خاطر قرابت گفتمان به نفع جلیلی كنار رفت، گفت:‌ كاندیدای نهایی ائتلاف پیشرفت پس از تبلیغات تلویزیونی مشخص می‌شود چرا كه مردم بهتر می‌توانند با شنیدن مواضع كاندیدا قضاوت كنند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت و کاندیدای یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری عصر امروز (سه‌شنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه صنعت شریف اظهار داشت: دانشگاه صنعتی شریف یادآور 7 سال کار در این دانشگاه برای من است و بنده از سال 1351 کارم را در این دانشگاه آغاز و تا انقلاب این فعالیت را ادامه دادم.

وی خطاب به دانشجویان افزود: سخن من با شما فراتر از طریقه‌های سیاسی است، یعنی مخاطب بنده ایرانیانی هستند که علاقمند به آب و خاک این سرزمین آرمان‌گرا هستند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه مهم‌ترین جوهر و سرمایه ایران اسلامی استقلال آن است، خاطرنشان کرد: این استقلال با انقلاب اسلامی به دست آمد و نخستین شعار در راهپیمایی‌های زمان انقلاب بود، چراکه مردم، عوام و خواص طی 200 سال کمبود این استقلال را حفظ کرده و خواهان آن بودند.

حداد عادل تصریح کرد: معتقدم که ایران اسلامی کشوری تأثیرگذار اما تأثیر‌پذیر نیست و استقلال کلید‌واژه همه موفقیت‌ها، خیر و خوبی سلامت کشورمان است و این کلید واژه عامل بزرگی ملت ما شده است.

وی در ادامه سخنان خود به پرده‌ برداشتن از ارزش‌های دیگر استقلال پرداخت و گفت: استقلال سیاسی به نوبه خود سبب استقلال فرهنگی، علمی و پیشرفت‌های صنعتی می‌شود و موفقیت‌های امروز در حوزه‌های انرژی هسته‌ای، برق، نانو ‌فناوری، ماهواره و پزشکی به دلیل پایبند‌ی به استقلال است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری استقلال را خط قرمزی برای جمهوری اسلامی دانست و تأکید کرد: استقلال ما در تمام مناسبات بین‌المللی باید رعایت شود.

حداد عادل با اشاره به آرایش سیاسی جهان امروز به ویژه جهان غرب اضافه کرد: قرن بیستم و بیست و یکم فقط ظواهرش فرق کرده و آنهایی که تا دیروز در دنیا استعمار‌گری را در پیش گرفته بودند، امروز شکل خود را تغییر دادند و با شعارهای زیبایی همچون دموکراسی، حقوق بشر و آزادی دست به چپاول کشورها می‌زنند.

وی ادامه داد: روحیه‌ استعمارگرانه برخی کشورها نه تنها هنوز عوض نشده، بلکه نگرش آنها عوض شده است که مصداق آن رئیس ‌جمهور آمریکاست که می‌ایستد برای هر کشوری تعیین تکلیف می‌کند و می‌گوید که فلانی برود و فلانی بیاید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مجری که پرسید ائتلاف 1+ 2 به کجا رسید، اظهار داشت: 1+ 2 یا ائتلاف سه‌گانه یا ائتلاف پیشرفت شما هر چه که دوست دارید اسمش را بگذارید، اما فلسفه این ائتلاف جلوگیری از تعدد کاندیدای اصولگرا در عرصه انتخابات ریاست‌ جمهوری بود و تشکیلاتی هم نبود.

وی ادامه داد: بنا بود که در ائتلاف پیشرفت دو نفر در نهایت کنار بروند و یک خروجی داشته باشند. هنوز هم بر همان عقیده هستم. بنابراین تصمیم گرفتیم هر سه در انتخابات شرکت کنیم و بعد از اعلام شورای نگهبان هر سه نفر نیز در تلویزیون حضور یابیم چرا که بهترین فرصت برای نظرسنجی در مورد کاندیدا مواضعی که آنان در تلویزیون مطرح می‌کنند بنابر این تصمیم گرفتیم یک هفته دیدگاه‌مان را بیان کنیم و بعد بر اساس نظرسنجی نهایی که مقدماتش را نیز انجام داده بود، بقیه به نفع یک نفر کنار بروند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص نقاط قوت و ضعف دولت احمدی‌نژاد اظهار داشت: دولت آقای احمدی‌نژاد دو دوره بود. یک دوره نهم و دیگری دوره دهم. ما در دوره نهم راضی‌تر از دوره دهم بودیم و در دوره 4 ساله دوم ما انتقادمان به دولت بیشتر شد.

حدادعادل پرکاری، سفرهای استانی و ساخت و ساز در کشور و همچنین دفاع قاطعانه از انرژی اتمی را از نقاط قوت دولت محمود احمدی‌نژاد دانست.

وی بی‌توجهی به قانون را از موارد نقاط ضعف دولت نهم و دهم برشمرد و خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور تفسیر دیگری از قانون اساسی داشت. مبنی بر اینکه اگر مجلس طرحی را تصویب کند که رئیس‌جمهور تشخیص دهد با قانون اساسی همخوانی ندارد آن طرح را اجرا نکند.

وی معتقد است که بی‌قانونی در دولت احمدی‌نژاد سبب اختلاف و منشا آن بین دولت و مجلس شد که به گفته وی امروز صمیمیتی بین قوه مجریه و قوه مقننه وجود ندارد و قوای سه‌گانه که باید مسائل کشور را صمیمانه و برادرانه حل کند به خاطر تحمیل سلیقه‌ای احمدی‌نژاد این اتفاق نمی‌افتد.

عضو ائتلاف پیشرفت در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: ‌ما در صورتی با آمریکا مذاکره می‌کنیم که واقعیت جمهوری اسلامی و انقلاب ما را به رسمیت بشناسند و نظرشان را به ما دیکته نکنند چرا که اگر این دو اتفاق صورت نگیرد مذاکره‌ها به جایی نخواهد رسید.

حدادعادل با بیان اینکه ملت ایران مذاکره‌ای که اساس آن فشار و بهانه‌جویی باشد را نمی‌پسندند،‌گفت: اگر آمریکا دست از دشمنی بردارد و به سمت احترام متقابل روی آورد، با هم مذاکره می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه کنار رفتن لنکرانی به نفع سعید جلیلی را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: ما به طور کلی معتقدیم هر چه تعدد در اصولگرایان کمتر باشد، بهتر است و لنکرانی با توجه به همین اصل و همچنین چون گفتمانشان نزدیک به هم بود به نفع جلیلی کنار رفت.

۱۳۹۲/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...